کد خبر:10806
پ

چرا پرسپولیس باید مدیون رسول پناه باشد | قهرمانی که باند رسانه ای نداشت

سرانجام پس از فشارهای زیاد، مهدی رسول پناه شب گذشته از سمتش استعفا داد؛ استعفایی که به نظر می رسد از بالا به او دستور داده شد تا لفظ برکناری در کنار اسم سرپرست سابق پرسپولیس قرار نگیرد و شان او حفظ شود. اگرچه هواداران پرسپولیس و کادر فنی این تیم از رسول پناه به […]

سرانجام پس از فشارهای زیاد، مهدی رسول پناه شب گذشته از سمتش استعفا داد؛ استعفایی که به نظر می رسد از بالا به او دستور داده شد تا لفظ برکناری در کنار اسم سرپرست سابق پرسپولیس قرار نگیرد و شان او حفظ شود. اگرچه هواداران پرسپولیس و کادر فنی این تیم از رسول پناه به واسطه افشای برخی مسائل درون تیمی گله دارند اما به نظر می رسد او در مدت کوتاهی که در پرسپولیس مسئولیت داشته، توانسته اتفاقات مثبت زیادی را در این تیم رقم بزند که تا پیش از این سالها به عنوان یک کابوس برای هواداران پرسپولیس مطرح بودند. علی رغم اینکه نقدهایی به برخی صحبتهای او در فایلهای لو رفته وارد است اما نمی توان از خدمات ارزنده او به پرسپولیس به سادگی گذشت.

 

چرا پرسپولیس باید مدیون رسول پناه باشد | قهرمانی که باند رسانه ای نداشت

چرا پرسپولیس باید مدیون رسول پناه باشد | قهرمانی که حامی رسانه ای نداشت

رسول پناه در 7 ماهی که پس از انصاری فرد سکان مدیریت پرسپولیس را بر عهده داشت توانست خدمات زیر را برای مجموعه پرسپولیس انجام دهد و به افتخارات زیر همراه با پرسپولیس برسد:

 

خدمات

1.پرداخت 95 درصد از مطالبات بازیکنان در انتهای فصل گذشته لیگ برتر که در هیچ دوره ای از مدیران قبلی سابقه نداشته است.
2.مبارزه با بازیکن سالاری و تن ندادن به شروط عجیب بازیکنان که به موجب آن اکنون بشار رسن مجبور به ماندن در پرسپولیس است و شجاع خلیل زاده نیز محکوم به پرداخت غرامت به پرسپولیس خواهد شد.
3.جذب 7 بازیکن جدید و با کیفیت در فصل نقل و انتقالات آن هم در 72 ساعت و ثبت سریع قرارداد آنها و گرفتن مجوز استفاده از این بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا
4.تدبیر در تامین ارزی برای پرداخت بدهی برانکو با سرعت عمل زیاد و جلوگیری از کسر امتیاز تیم علی رغم خالی بودن خزانه باشگاه
5.بستن پرونده برانکو ایوانکویچ برای همیشه
6.بستن 9 پرونده از 13 پرونده مفتوح بین المللی باشگاه پرسپولیس
7.درآمدزایی مناسب از طریق لیگ قهرمانان آسیا(حداقل 2 میلیون دلار که با این مبلع می توان پرونده کالدرون و بودیمیر را نیز بسته شده بدانیم)
8.به کار گیری تیم حقوقی قوی برای احقاق خق باشگاه در دعاوی بین المللی از جمله شکایت النصر
9.نصف کردن بدهی 148 میلیارد تومانی انباشته باشگاه
10. همکاری با بانک گردشگری (کارت هواداری) به عنوان اسپانسر جدید تیم و تزریق منابع مالی جدید برای موفقیت پرسپولیس در ادامه راه
11.عدم صدور رضایتنامه محمد انصاری به منظور حفظ این بازیکن برای باشگاه که امروز این حرکت رسول پناه با جدایی نادری و شجاع خلیل زاده بیشتر نمود پیدا کرد.

 

افتخارات

1.قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر
2.حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا (حتی خوش بین ترین هوادار پرسپولیس هم تصور این اتفاق را نمی کرد)

از هر منظری به کارنامه 7 ماهه رسول پناه که نگاه کنیم، او از نظر مدیریتی عالی عمل کرده است به طوری که پس از انقلاب نمونه نداشته است اما افشای فایل صوتی که با ادبیات مناسبی از جانب او همراه نبود، کار را برای او سخت کرد به طوری که هواداران، کادر فنی و بازیکنان و مجموعه وزارت ورزش دیگر تمایلی به حضور او در بدنه پرسپولیس نداشتند و او نیز این موضوع را پذیرفت و مسئولیت اشتباهش را پذیرفت اما هواداران پرسپولیس نباید فراموش کنند او خدمات ارزنده ای برای موفقیت پرسپولیس فعلی انجام داده است. رسول پناه به دلیل صراحت در گفتار خود و نداشتن حامی رسانه ای و باندی که از او حمایت کند، محکوم به رفتن شد و مخالفین او از همین صراحت و سادگی بیان او سو استفاده کرده و با خیانت به او به طور مخفیانه صحبت هایی را که نباید رسانه ای میشد را رسانه ای کردند تا نسخه آقای دکتر را قبل از اینکه کاپ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بالا ببرد، بپیچند.

 

با پذیرش این موضوع که انسان جایز الخطاست، شاید بهتر باشد هواداران پرسپولیس در مقطع فعلی با سکوت خود و عدم جبهه گیری در مقابل فرد یا افراد ذی نفع در مناقشه اخیر، به بازگشت سریع آرامش به پرسپولیس کمک کنند چرا که هم رسول پناه، هم شجاع خلیل زاده و هم همه افرادی که از آنها در فایل های صوتی نام برده شده برای پرسپولیس زحمت کشیده اند و اختلاف نظر در هر مجموعه ای اجتناب ناپذیر است و اگر خیانت چند خبرنگار پابرهنه نبود، اکنون نه شجاع خلیل زاده از تیم جدا شده بود و نه رسول پناه مجبور به استعفا می شد.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • حمید 24 اکتبر 2020 / 2:21 ب.ظ

    مطلب شما مثل این می مونه که بگی طرف آدم خوبیه یه نفرو کشته اما تکه تکه نکردش
    موقعی که از برانکو شکایت کرد دلار چه وضعیتی داشت برانکویی که حاضر بود کلی تخفیف بده
    اما شکایت این آدم باعث شد برانکو عصبانی بشه و پرسپولیس با این بالارفتن دلار کلی ضرر کرد
    حرف از جذب بازیکن زده شد خدا وکیلی کی میتونست از سعید آقائی که ذخیره مصلح و ترکمان بود همچین بازیکنی بسازه
    کی فکر حامد لک پرحاشیه که همش تو تیم های ته جدول بود اینچنین با انگیزه بشه
    پهلوان تو ذوب چه وضعیتی داشت
    آل کثیر پیکان و نفت این بازیکن بود
    اینا همش هنر یحیی و کادر فنیه
    رسول پناه فقط از عرب بهتر بود وگرنه در برابر امثال گرشاسبی هیچ عددی نیست

    • یه منصف 24 اکتبر 2020 / 2:25 ب.ظ

      انصاری فرد از برانکو شکایت کرد و عصبیش کرد. جذب این بازیکنا اونم تو 72 ساعت بی سابقه س

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید