کد خبر:2742
پ

چرا پاک کردن پیام در واتساپ انجام نمی شود؟

پاک کردن پیام در واتساپ برای شما هم اتفاق افتاده است؟ بارها به این نتیجه رسیده ایم که پیام اشتباهی را به شخصی ارسال کرده ایم. در بعضی موارد خنده دار است اما در بیشتر موارد شرم آور است. با این حال، به لطف ویژگی “حذف برای همه” WhatsApp ، شما این فرصت را دارید […]

پاک کردن پیام در واتساپ برای شما هم اتفاق افتاده است؟ بارها به این نتیجه رسیده ایم که پیام اشتباهی را به شخصی ارسال کرده ایم. در بعضی موارد خنده دار است اما در بیشتر موارد شرم آور است. با این حال، به لطف ویژگی “حذف برای همه” WhatsApp ، شما این فرصت را دارید که پیامی را هم برای خودتان و هم برای شخصی که ارسال کرده اید حذف کنید. WhatsApp به شما امکان می دهد در صورت تمایل پیام را فوراً حذف کنید، همچنین یک محدودیت زمانی یک ساعته برای حذف پیام ها دارید. پیام های ارسالی بیش از یک ساعت برای همه قابل حذف نیست، می توانید فقط برای رکورد خود، آن را حذف کنید.

در حالی که از این ویژگی بسیار استقبال می شود، اما با مجموعه ای از نقاط ضعف همراه است. خوشبختانه حذف پیام های WhatsApp ساده است، شما می توانید پیام ها را فقط برای خود حذف کنید، یا پیام را برای هر کس در یک بازه زمانی یک ساعته حذف کنید، به این معنی که در صندوق ورودی چت ها از شخص دیگری ناپدید می شوند.

 

چرا پاک کردن پیام ارسال شده در واتساپ انجام نمی شود؟

 

دلایل پاک نشدن پیام در واتساپ

 

آخرین نسخه WhatsApp

برای حذف موفقیت آمیز پیام برای هر دو طرف، شما و شخصی که پیام را برای آن ارسال کرده اید باید از آخرین نسخه واتس اپ استفاده کنید. اگر هر یک از شما نسخه قدیمی تری داشته باشید، ویژگی “حذف برای همه” کار نمی کند. این هم برای کاربران Android و iOS کاربرد دارد.

برای افرادی که از واتس اپ در گوشی های اپل خود استفاده می کنند؛ ممکن است رسانه های ارسالی در پیام همچنان در پوشه Photos (عکس) آنها ذخیره شوند، حتی اگر پیام (با رسانه) از گپ حذف شود. حذف پیام برای کاربر iOS، رسانه های ارسالی از برنامه Photos آنها را به طور خودکار حذف نمی کند. دلیل این امر این است که سیاست حفظ حریم خصوصی اپل اجازه نمی دهد واتس اپ بدون اجازه به گالری گوشی دسترسی پیدا کند. این فقط مربوط به کاربران آیفون است.

 

گیرندگان می توانند پیام شما را قبل از حذف مشاهده کنند

حتی اگر بلافاصله پیامی را که ارسال کرده اید حذف کنید، احتمال دارد که شخص دریافت کننده آن را قبل از هر کاری دیده باشد. این ممکن است در شرایطی رخ دهد که شخصی که شما پیام را قبلاً برای آن ارسال کرده اید یا محتوا را از طریق اطلاع رسانی تلفن هوشمند یا یک اطلاع رسانی دسک تاپ بررسی کند. در حالت دوم، فرد متوجه خواهد شد که پیام فقط پس از باز کردن گپ حذف شده است.

اگر «حذف برای همه» موفقیت آمیز بوده یا نیست ، WhatsApp به شما اطلاع نخواهد داد

اگر سعی داشتید برای همه پیام ارسال کنید و به دلایلی چنین اتفاقی نیفتد، متاسفانه واتس اپ به شما اطلاع نمی دهد. برنامه پیام رسانی هیچ گونه ارعابی درباره عدم موفقیت پیام ها در حذف همه طرفین ارسال نمی کند. به عنوان مثال، حتی اگر پیغام خود را حذف کرده اید، نمی دانید گیرنده قبلاً آن را دیده یا خیر.

 

شما فقط حدود یک ساعت فرصت دارید تا پیام را برای همه حذف کنید

واتس اپ فقط یک ساعت به شما فرصت می دهد تا پیامی را که برای همه ارسال کرده اید حذف کنید. پیش از این، واتس اپ فقط هفت دقیقه برای حذف پیام به شما زمان می داد. خوشبختانه محدودیت زمانی به یک ساعت افزایش یافته است.

 

چگونگی حذف یک پیام در WhatsApp

1. WhatsApp را در گوشی iPhone یا Android خود باز کنید.

2. در فهرست “گپ ها”، روی چت حاوی پیامی که می خواهید حذف شود، ضربه بزنید.

۳- روی پیامی که می خواهید حذف شود فشار دهید و نگه دارید تا لیستی از گزینه ها نمایان شود.

4. برای حذف پیام بر روی “حذف” کلیک کنید.

 

 

5- صفحه ویرایش با پیامی که می خواهید انتخاب شده حذف شود، ظاهر می شود. در صورت تمایل پیام های بیشتری را انتخاب کنید، سپس روی نماد سطل زباله در صفحه خود ضربه بزنید تا ادامه یابد.

 

 

 

6. برای تأیید حذف، روی “حذف برای من” ضربه بزنید. سپس پیام از گپ ناپدید می شود.

 

 

برای حذف پیام برای همه، به جای “حذف برای من” روی “حذف برای همه” ضربه بزنید تا پیام برای همه افراد درگیر در گفتگو حذف شود. توجه داشته باشید که این گزینه فقط حدود یک ساعت پس از ارسال پیام در دسترس خواهد بود.

 

در آخر

یکی از محققان مشغول در زمینه‌ی ios به نام جاناتان زیارسکی اخیرا متوجه شده است که پیام‌رسان واتس‌اپ در هر صورت پیام‌های افراد را ذخیره می‌کند، حتی اگر خود کاربران اقدام به حذف آن‌ها کرده باشند! زیارسکی با آزمایش دیسک ایمیج‌های گرفته شده از آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن متوجه شد که علی‌رغم حذف چت‌ها و محتویات آن‌ها، آثاری از محتویات این چت‌ها باقی می‌ماند. این امر می‌تواند موجب شود هکرها و افرادی که به یک گوشی دسترسی فیزیکی دارند، بتوانند به راحتی اطلاعات و پیام‌های حذف شده‌ی درون آن را استخراج کنند. این اطلاعات از طریق سیستم پشتیبان‌گیری از راه دور قابل بازگردانی هستند.

 

کلیدواژه : واتساپ

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • پ 6 مارس 2021 / 9:44 ق.ظ

    واتساب یرپیام رسان زخرف و غیر امن هس ب هیچ عنوان استفاده نکنید

  • * 28 ژانویه 2021 / 4:58 ب.ظ

    تف تو روح واتساپ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید