کد خبر:2794
پ

چرا نباید از VPN استفاده کرد و خطرات استفاده از پروکسی چیست؟

امروزه VPN به عنوان راه حل مشکلات مختلف حریم خصوصی در اینترنت شناخته شده است. در حالی که دولت و ISP شما ممکن است هر روز فعالیت های آنلاین شما را تحت نظر داشته باشد، شبکه خصوصی مجازی می تواند راه حل امنیتی را ارائه دهد که حریم شخصی و آزادی آنلاین شما را به […]

امروزه VPN به عنوان راه حل مشکلات مختلف حریم خصوصی در اینترنت شناخته شده است. در حالی که دولت و ISP شما ممکن است هر روز فعالیت های آنلاین شما را تحت نظر داشته باشد، شبکه خصوصی مجازی می تواند راه حل امنیتی را ارائه دهد که حریم شخصی و آزادی آنلاین شما را به ارمغان می آورد. با استفاده از شبکه خصوصی مجازی، می توانید بدون نگرانی در مورد انواع نظارت، ردیابی و محدودیت هایی که توسط دولت، ISP یا سایر شخص ثالث انجام می شود، به راحتی در اینترنت جستجو کنید.

با این حال، در میان مزایای بسیاری که VPN می تواند برای حفظ حریم خصوصی آنلاین شما فراهم کند، معایب مختلفی وجود دارد که باید قبل از استفاده از هر سرویس VPN از آنها آگاه باشید. در ادامه ما به شما خواهیم گفت، چرا نباید از VPN استفاده کرد؟

 

چرا نباید از VPN استفاده کرد و خطرات استفاده از پروکسی چیست؟

 

چرا نباید از VPN استفاده کرد؟

 معایب VPN که باید قبل از استفاده از آن بدانید

 

1. استفاده از VPN ممکن است در کشور شما غیرقانونی باشد

برخی کشورها وجود دارند که به شهروندان خود اجازه نمی دهند از هر نوع سرویس VPN استفاده کنید. در حقیقت، بیشتر سرویس های VPN در کشورهایی که شبکه های خصوصی را غیرقانونی می دانند، مسدود خواهند شد. این اولین مضراتی است که شما برای استفاده از vpn باید با آن مقابله کنید. اگر فکر می کنید کشور شما در لیست کشورهایی قرار دارد که ارتباط خصوصی را غیرقانونی می دانند، در وهله اول نباید از سرویس VPN استفاده کنید.

2. ممکن است هنگام استفاده از شبکه خصوصی، مشکلات عملکردی داشته باشید

از آنجا که اتصال شبکه خصوصی با اتصال شبکه شما به یک سرور خصوصی، قبل از اینکه بتوانید به وب سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید کار می کند، ممکن است یک مشکل عملکرد را در این فرآیند ایجاد کند. ممکن است برخی از شبکه های خصوصی مجازی برای تماس با سرورهای خصوصی مدت زمان طولانی تری داشته باشند، که ممکن است باعث شود مدت زمان طولانی تری برای بارگیری وب سایت مورد نظر خود داشته باشید.

این در واقع یک نقطه ضعف رایج است که هنگام استفاده از یک سرویس VPN رایگان مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است توجه داشته باشید که سرعت اتصال هنگام استفاده از اتصال خصوصی کندتر از زمان استفاده از اتصال معمولی باشد.

3. سرویس VPN ممکن است فعالیت شما را نظارت کند و از داده های شما استفاده کند

برخی از خدمات شبکه خصوصی به شما امکان می دهند، در ازای داده های خود از سرورهای خصوصی آنها استفاده کنید. البته ممکن است در وهله اول نیت خود را بیان نکنند. با این حال، مواردی وجود داشته است که شرکت های VPN برای مزایای خود داده های کاربران خود را تحت نظر دارند. بله، آنها ممکن است به دور زدن محدودیت های اینترنت شما و پنهان کردن آدرس IP شما کمک کنند، اما شرکت های شبکه خصوصی ممکن است در عوض، ردیابی را انجام دهند.

شما باید از خدمات VPN که اتصال خصوصی آنها را بصورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین ارائه می دهند، آگاهی داشته باشید زیرا ممکن است فعالیت شما را زیر نظر داشته باشند.

 

4. ممکن است تنظیم vpn برای کاربران مشاغل دشوار باشد

برای کاربران شخصی، تنظیم مجدد VPN بسیار ساده است، زیرا فقط باید برنامه ها یا نرم افزارهای VPN خود را بارگیری کرده و آن را در دستگاه خود نصب کنند. با این حال، برای کاربران تجاری ممکن است قضیه اینگونه نباشد. برای کاربران تجاری، VPN برای راه اندازی بسیار پیچیده تر است، به خصوص اگر شما نیاز به راه اندازی شبکه خصوصی در کسب و کار خود داشته باشید.

این پیچیدگی بیشتری به اتصال کلی شبکه شما می بخشد و بر روی هر دستگاهی که در شغل خود استفاده می کنید تأثیر می گذارد. در حالی که بسیاری از شرکت های VPN می توانند این مسئله را برای شما ساده کنند، ممکن است شما هنوز هم برای نظارت بر شبکه ارتباطات خصوصی در کسب و کار خود نیاز به یک تیم مدیریت اختصاصی شبکه داشته باشید.

 

5. ممکن است هزینه بیشتری به اتصال شبکه شما اضافه شود

به طور پیش فرض، شبکه خصوصی مجازی یک سرویس اتصال خصوصی عالی است که شما باید جداگانه از اتصال معمولی شبکه یا ISP خود بپردازید. همچنین، اگر می خواهید از روتر VPN استفاده کنید، باید یک سخت افزار روتر اضافی نیز خریداری کنید تا بتوانید در کنار اتصال VPN خود از آن استفاده کنید. بنابراین، ممکن است برای شما رایگان نباشد. مطمئناً بسیاری از اتصالات خصوصی رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، اما به طور کلی آنها قابل اعتماد نیستند و محدودیت های زیادی دارند. بنابراین یک نقطه ضعف دیگر ارتباط خصوصی این است که در دراز مدت می تواند برای شما بسیار پرهزینه باشد.

6. vpn می تواند سرعت اینترنت شما را کم کند

وقتی اتصال VPN اضافه می کنید، می توانید یک لایه از حریم خصوصی را از طریق سرور VPN اضافه کنید. به جای دسترسی مستقیم به یک وب سایت، از طریق ارائه دهنده VPN خود به آن دسترسی پیدا می کنید. اگرچه این امر به شما امکان می دهد تا آدرس IP خود را مخفی کرده و داده های خود را رمزگذاری کنید، این بدان معنی است که داده ها باید بیشتر و با پیچیدگی های اضافی سفر کنند.

اگر ارائه دهندگان VPN که از آنها استفاده می کنید به اندازه کافی قدرتمند نباشند، اینترنت شما می تواند بسیار کند شود. این امر در درجه اول تأثیر می گذارد هنگامی که برای پخش و بارگیری و غیره به اینترنت پر سرعت نیاز دارید. پیش از این، ما بسیاری از ارائه دهندگان VPN را برای سرعت آنها بررسی کرده ایم و اغلب کاهش سرعت در برخی موارد حداقل است.

 

کلیدواژه : فیلترشکن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید