کد خبر:21918
پ

چرا رده بندی بهترین باشگاه های آسیا در سایت فوتی رنکینگ معتبر نیست؟

ساعاتی پیش بسیاری از رسانه ها با استناد به یک خبر ساده از یک کانال و صفحه آماتور به نام فوتی رنکینگ اقذام به انتشار فهرست بهترین باشگاههای آسیا کرد که در آن تیم فوتبال پرسپولیس در صدر بهترین تیمهای آسیایی قرار گرفته بود. اتفاقی عجیب که باور کردن آن با توجه به حضور تیمهایی […]

ساعاتی پیش بسیاری از رسانه ها با استناد به یک خبر ساده از یک کانال و صفحه آماتور به نام فوتی رنکینگ اقذام به انتشار فهرست بهترین باشگاههای آسیا کرد که در آن تیم فوتبال پرسپولیس در صدر بهترین تیمهای آسیایی قرار گرفته بود. اتفاقی عجیب که باور کردن آن با توجه به حضور تیمهایی همچون الهلال و تیم های قدرتمند شرقی کم سخت بود.

با کمی تحقیق در خصوص ماهیت این رسانه متوجه شدیم که اصولا استناد به آمار و اطلاعات این رسانه با توجه به کم بودن مخاطبینش موثق نبوده و رسانه های ایرانی عمدا یا سهوا به اشتباه این رده بندی زا که مشخص نیست بر چه اساسی بوده، پوشش داده اند.

همانطور که در تصاویر زیر میبینید پیج رسمی فوتی رنکینگ در اینستاگرام و توییتر مجموعا حتی 10 هزار فالوور هم ندارد و این نکته اعتبار رده بندی فوق را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که اگر این رده بندی از سوی یک مرجع و نهاد شناخته شده ارائه می شد قابل استناد تر بود تا اینکه یک رسانه نوپا که مشخص نیست بر چه اساسی این رده بندی را منتشر کرده، مورد توجه قرار دهیم. شاید اگر کانالهای هواداری پرسپولیس این اطلاعات را منتشر کرده بودند برای مخاطب بینذالمللی قابل هضم تر بود چرا که مخاطب میلیونی آنها به رسانه مذکور اعتبار می بخشید.

 

برخی منابع معتقدند همانطور که AFC از ظرفیت هواداری دو تیم استقلال و پرسپولیس در نظرسنجی های خود سو استفاده میکرد، رسانه فوتی رنکینگ نیز با علم به این موضوع درصدد جذب فالوور و مطرح شدن بوده چرا که احتمالا در پشت پرده بازتاب شیطنت آمیز این خبر  پای منافع مالی و تبلیغاتی هم وسط است.

 

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • حسین 15 مارس 2021 / 2:04 ب.ظ

    چقدر ضایع نشون داده این مقاله رو یه کیسه کش نوشته

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید