کد خبر:27188
پ

چرا ترکیب عجیب تیم ملی مقابل هنگ کنگ صدای همه را در آورد؟

تیم ملی وتبال کشورمان شب گذشته در اولینبازی از 4 دیدار حساس خود در مسیر جام جهانی توانست با پیروزی 3 بر 1 از سد هنگ کنگ بگذرد و اولین پیروزی از 4 پیروزی مورد نیاز برای عود به جام جهانی را به دست آورد؛ نکته ای که در این بین وجود دارد اعتراضات و […]

تیم ملی وتبال کشورمان شب گذشته در اولینبازی از 4 دیدار حساس خود در مسیر جام جهانی توانست با پیروزی 3 بر 1 از سد هنگ کنگ بگذرد و اولین پیروزی از 4 پیروزی مورد نیاز برای عود به جام جهانی را به دست آورد؛ نکته ای که در این بین وجود دارد اعتراضات و انتقادات بعضاً به جا به ترکیب اولیه تیم ملی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

چرا ترکیب عجیب تیم ملی مقابل هنگ کنگ صدای همه را در آورد؟

قبل از ورود به بحث، چند فکت در مورد بازیکنان تیم ملی را بررسی کنیم.

▪️از آخرین بار که در یک بازی جهانبخش و قدوس و عزت‌اللهی را داشتیم دو سال و نیم می‌گذرد.
▪️صادق محرمی در ۱۲۸ روز گذشته فقط یک بار (در هفته آخر) به زمین رفت.
▪️آیا می‌دانید بیرانوند بعد از بازی ملی با سوریه، در ۶۶ روز گذشته در هیچ دیدار باشگاهی نبوده؟
▪️کاوه و قلیزاده آخرین بار ۴۸ روز پیش در ترکیب شارلروا به میدان رفته‌اند.

 

تیم ملی در شرایطی مقابل هنگ کنگ پیروز شد که شاید اگر اشتباه دروازه بان هنگ کنگ در دقایق اولیه نبود، این پیروزی به همین سادگی ها به دست نمی آمد. هنگ کنگ در این دیدار توانست اولین گل تاریخ خود را به ایران بزند و در حنه گل شجاع خلیل زاده مقصر اصلی ماجرا بود.

انتقاد اول به دراگان اسکوچیچ در ارنج اولیه تیم ملی مقابل هنگ کنگ، عدم استفاده از بازیکنانی همچون پورعلگنجی و مجید حسینی با سابقه بازی در جام جهانی بود که ثمره استفاده از خلیل زاده و کنعانی زادگان دریافت یک گل مبتدیانه از هنگ کنگ بود.

نکته بعدی که انتقادات زیادی را در پی داشت، عدم استفاده از امیر عابدزاده که در لیگ پرتغال درخشش ویژه ای داشت، بود. اسکوچیچ ترجیح داد از بیرانوندی استفاده کند که 2 ماهی هست در هیچ مسابقه ای به میدان نرفته بود و همین عدم حضور در مسابقه رسمی باعث شد تا در تک موقعیت جدی هنگ کنگ دروازه بیرو باز شود.

انتقاد بعدی در مورد ترکیب تیم ملی به استفاده عجیب از وحید امیری در جناح چپ خط داعی بازمی گشت که در جریان بازی نیز مشخ شد این تصمیم اشتباه بوده است؛ جدای از گلی که وحید امیری به ثمر رساند(محمدی به دفاع چپ رفت و امیری به یک خط جلوتر منتقل شد) او در مقابل هنگ کنگ در جناح چپ روز خوبی را پشت سر نگذاشت و بارها شاهد لو دادن توپ از امیری بودیم و با وجود مدافعین چپ آماده ای همچون محمدی و حتی احسان حاج ی که سابقه بازی در آن پست را دارد انتخاب وحید امیری برای بازی در پست غیرتخی عجیب به نظر می رسید و اسکوچیچ در نیمه دوم به اشتباهش پی برد و پست بازی امیری را تغییر داد.

 

روی هم رفته اگر اسکوچیچ بخواهد با همین سبک و سیاق به ما عراق و بحرین در بازی برگشت برود، بدون شک رویای جام جهانی برای ایران به کابوس تبدیل خواهد شد چرا که ترکیب نامانوس شب گذشته به هیچ وجه نتوانست هواداران فوتبال را به روزهای بهتر در پسا ویلموتس امیدوار کند.

 

پی نوشت: به نظر می رسد اسکوچیچ قصد دارد با توجه به شناخت و هماهنگی بازیکنان فعلی و پیشین پرسپولیس با سبک بازی یکدیگر با پیروزی از دیدارهای آتی بیرون بیاید اما این بازی نشان داد که تفکرات او در این زمینه اشتباه بوده و بازی در تیم ملی به مراتب متفاوت تر از بازی در تیم باشگاهی محسوب می شود و شاید بهتر باشد او نوبت بازی را به شایسته تر ها بر اساس شایستگی شان در فصل گذشته رقابتهای داخلی و خارجی بدهد.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • رضا 4 ژوئن 2021 / 7:11 ق.ظ

    چوب عدم دعوت از امید ابراهیمی را بد جور خواهد خورد در آخرین بازی تیم ملی وقتی به زمین آمد نظم زیبایی به تیم داد

  • استراماچونی 4 ژوئن 2021 / 7:08 ق.ظ

    یعنی محمد نادری با اون آمادگی جسمانی فوق العاده از وحید امیری در دفاع چپ بدتر بود؟یا دفاعی بهتر از خلیل زاده کوتاه قامت نداریم؟. یا هافبک دفاعی قدرتمندی مثل ابراهیمی که در لیگ ستارگان قطر عالی بوده نمیتونه جای نوراللهی بی اثر بازی کنه؟برانکو از راه دور اسکوچیچ را راهنمایی میکنه متاسفانه و بابا مسعود پشتشونه

    • فرشاد 5 ژوئن 2021 / 2:48 ب.ظ

      خخخخخ
      کیسه کش بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی بدجور سوزونده تورو بسوز تا ما پرسپولیسیا حال کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید