کد خبر:7075
پ

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده | استخر ارزی در کانال 27 هزار تومانی قیمت دلار

یک کارشناس اقتصادی از ناپایدار بودن قیمت دلار در سطوح کنونی خبر داد و افزایش فشار فروش دلار در روزهای آینده را عاملی برای کاهش آن پیش بینی کرد.   قیمت لحظه ای دلار   پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده | استخر ارزی در کانال 27 هزار تومانی قیمت دلار استخری از نقدینگی […]

یک کارشناس اقتصادی از ناپایدار بودن قیمت دلار در سطوح کنونی خبر داد و افزایش فشار فروش دلار در روزهای آینده را عاملی برای کاهش آن پیش بینی کرد.

 

قیمت لحظه ای دلار

 

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده | استخر ارزی در کانال 27 هزار تومانی قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده | استخر ارزی در کانال 27 هزار تومانی قیمت دلار

استخری از نقدینگی ارزی در کانال 27هزار تومانی دلار وجود دارد که فشار فروش را افزایش خواهد داد؛ منظور از استخر فروش این است که سرمایه‌گذاران کلان و خرد زیادی در این کانال قیمتی علاقه‌مند به تبدیل دلار خود به ریال هستند.

وی اضافه کرد: هم سرمایه‌گذاران کلان که زودتر و در قیمت‌های بین 16 تا 18هزار تومان و هم سرمایه‌گذاران خرد که دیرتر و در حدود اعداد 22هزار تومان وارد این بازار شده‌اند، همگی در سود هستند و طبیعی است که بخشی از نقدینگی ارزی خود را در این کانال قیمتی به ریال تبدیل کنند؛ بنابراین به صورت طبیعی فشار فروش در این کانال افزایش خواهد یافت، در ضمن، با مقایسه شرایط جاری و جهش‌های پیشین ارزی، می‌توان گفت که از نظر سیاست‌گذار، قیمت ارز به سقف مجاز خود رسیده است.

این کارشناس اقتصادی درباره آینده احتمالی قیمت دلار خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه گفته شد، بعید نیست که در چند روز آینده فشار فروش افزایش یابد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که حتی اگر دلار به قیمت‌های بالاتری برسد، ماندگاری چندانی نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید