کد خبر:15116
پ

پیش بازی استقلال و ذوب آهن | تقابل انگیزه و غرور

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم استقلال تهران است. هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 28 آذرماه با برگزاری 5 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر از ساعت 15 به مصاف استقلال تهران می‌رود. […]

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم استقلال تهران است. هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 28 آذرماه با برگزاری 5 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر از ساعت 15 به مصاف استقلال تهران می‌رود.

 

پیش بازی استقلال و ذوب آهن | تقابل انگیزه و غرور

پیش بازی استقلال و ذوب آهن | تقابل انگیزه و غرور

ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر، میزبان استقلال تهران است. سبزپوشان اصفهانی که در هفته‌های گذشته نتایج ضعیفی را به دست آورده و هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند، در هفته هفتم باید به مصاف تیمی بروند که از مدعیان جدی قهرمانی به شمار آمده و صدرنشین فعلی جدول لیگ است.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که بازی هفته گذشته ذوبی‌ها مقابل پرسپولیس به دلیل مثبت شدن نتیجه تست کرونای چند بازیکن ذوب‌آهن لغو شده و آخرین بازی شاگردان رضایی به هفته پنجم مقابل شهرخودرو بازمی‌گردد که نتیجه آن دیدار 2 بر صفر به سود تیم مشهدی رقم خورد.

سبزپوشان اصفهانی در 5 هفته گذشته بردی به دست نیاورده و با کسب 3 مساوی و 2 شکست پاپی، 3 امتیاز به دست آورده‌اند و در رده پانزدهم جدول جای دارند. در آن سو آبی‌پوشان پایتخت یکشنبه گذشته مقابل شهرخودرو به میدان رفته و با 2 گل سبحان خاقانی و دانشگر این تیم را شکست داده و به صدر جدول رسیدند. شاگردان فکری در 6 هفته گذشته با کسب 3 برد، 2 تساوی و یک شکست 11 امتیازی شده و با استفاده از تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در صدر جدول قرار گرفته‌اند.

ذوب‌آهن و استقلال در حالی آماده پیکار با هم می‌شوند که برگزاری این دیدار منوط به نتیجه تست کرونای ذوبی‌ها بوده و احتمال لغو بازی وجود دارد؛ در 2 هفته گذشته نتیجه تست کرونای چند تن از بازیکنان ذوب‌آهن مثبت بوده و به همین دلیل بازی آنها مقابل پرسپولیس در هفته ششم پس از کش و قوس‌های فراوان و تحمیل هزینه سفر به تهران و رزرو هتل به ذوبی‌ها، لغو شد.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که سبزپوشان اصفهانی تلاش خواهند کرد با پیروزی مقابل استقلال ناکامی‌های اخیر را از خاطر برده و به روزهای اوج‌شان بازگردند و در آن سو استقلالی‌ها نیز قصد دارند با کسب 3 امتیاز این دیدار، صدرنشینی‌شان را در جدول تثبیت کنند.

تیم رحمان رضایی در فصل جاری با وجود بازی نسبتاً خوبی که ارائه می‌دهد، در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده و هنوز بردی را به دست نیاورده است. با این وجود لغو بازی ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس به رحمان رضایی فرصت خوبی برای ریکاوری تیمش داده و علاوه بر آن بهبود تعدادی از بازیکنان کرونایی ذوب‌آهن، وضعیت این تیم را بهتر از قبل کرده است. از طرف دیگر استقلالی‌ها در چند روز گذشته درگیر حواشی مدیریتی زیادی بودند و از نظر روحی و روانی تحت فشار زیادی قرار دارند و همین امر ورق را به نفع سبزپوشان اصفهانی برگردانده است.

ذوبی‌ها در 5 بازی قبلی خود عملکرد خوبی در فاز هجومی داشته و آمار نشان می‌دهد که شرایط این تیم در خط حمله نسبت به گذشته بهبود یافته است. خبر مسرت‌بخش برای رضایی در بازی مقابل استقلال بدون شک منفی شدن نتیجه تست کرونای قاسم حدادی‌فر، دارکو بیدوف و ایوان مارکوویچ و بازگشت آنها به ترکیب ذوب‌آهن خواهد بود و که در صورت محقق شدن، شرایط ذوب‌آهن را در فاز هجومی بهبود چشم‌گیری خواهد بخشید و با آمادگی مطلوب بازیکنانی مانند میلاد جهانی، رضا حبیب‌زاده و علیرضا منظمی خیال رحمان رضایی را در فاز هجومی تا حدودی راحت می‌کند.

سبزپوشان اصفهانی چاره‌ای جز پیروزی مقابل پرسپولیس ندارند، اما این امر چندان ساده نخواهد بود. سبزپوشان مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در فصل جاری شرایط خوبی داشته و بازیکنان باکیفیت زیادی در اختیار دارد. استقلال در فصل جاری ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفته و در هر پست حداقل 2 بازیکن با کیفیت دارد و همین نکته دست فکری را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است.

استقلال در فاز هجومی شرایط خوبی داشته و برگ برنده استقلال بدون شک خط جمله‌اش به شمار می‌آید؛ آبی‌پوشان استقلال با حضور ستاره‌های مانند دیاباته، مطهری و قائدی یکی از خطرناک‌ترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار دارند؛ شاگردان فکری در خط میانی نیز از شرایط خوبی برخوردار هستند و حضور ستاره‌های پرآوازه و تنوع هافبک‌های استقلال، آبی‌پوشان تهران را در این خط بسیار قدرتمند کرده و بدون شک در تعیین سرنوشت این دیدار نقش بسیار موثری دارند. تقابل ستاره‌هایی مانند مهدی‌پور، ریگی، باقری، رضاوند و شجاعیان با هافبک‌‌های ذوب‌آهن، می‌تواند لحظات جذابی را خلق کرده و در واقع می‌توان گفت برنده دوئل هافبک‌های 2 تیم، تیم پیروز این بازی را مشخص خواهد کرد. در فاز دفاعی اما استقلالی‌ها عملکرد چندان قابل قبلی نداشته و دفاع راست این تیم در غیاب غفوری نامتعادل نشان داده است.

تقابل ذوب‌آهن و استقلال را می‌توان بازی انگیزه و روحیه دانست. آبی‌پوشان قصد دارند با پیروزی در این دیدار، صدرنشینی‌ خود را در لیگ تثبیت کنند و ذوبی‌ها نیز برای بهبود جایگاه‌شان به 3 امتیاز این دیدار نیاز وافری دارند و همین نکته می‌تواند این دیدار را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته کند. بدون شک تیمی می‌تواند در بازی روز جمعه موفق باشد که از توان روحی و روانی بالاتری برخوردار بوده و بازیکنانش از تمرکز بهتری برخوردار باشند. چیزی که مشخص است هر 2 تیم در این دیدار برای برد به میدان خواهند آمد. باید منتظر ماند و دید اندیشه‌های کدام یک پیروز میدان خواهد شد.

منبع
بتاکاپ

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • احسان 17 دسامبر 2020 / 11:26 ق.ظ

    به امید اولین برد گاندوها جلوی کیسه کش 2 ستاره…..?

    • ابی 17 دسامبر 2020 / 2:33 ب.ظ

      به امید جرواجر لنگی کش جلوی اولسان و استقلال کبیر لنگی های صغیر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید