کد خبر:5401
پ

پیروزی غرورانگیز استقلال در دربی 93 در شب تحقیر پرسپولیس

دربی 93 در نیمه نهایی جام حذفی به جذابترین شکل ممکن به سود استقلال رقم خورد و دیدنی ترین دربی 20 سال اخیر دو تیم در نهایت با برتری استقلال در ضربات پنالتی به پایان رسید.   کارشناسی داوری دربی 93   نیمه اول این دیدار تماشایی با بازی تماشایی فانتزی بازهای استقلال همراه شد […]

دربی 93 در نیمه نهایی جام حذفی به جذابترین شکل ممکن به سود استقلال رقم خورد و دیدنی ترین دربی 20 سال اخیر دو تیم در نهایت با برتری استقلال در ضربات پنالتی به پایان رسید.

 

کارشناسی داوری دربی 93

 

نیمه اول این دیدار تماشایی با بازی تماشایی فانتزی بازهای استقلال همراه شد و فرشید اسماعیلی و علی کریمی و مهدی قایدی با پاس های تک ضرب و صحیح خود بارها و بارها از کمند پرس پرسپولیس فرار کردند به طوری که مهدی قایدی توانست در یک حرکت انفرادی زیبا گل اول بازی را در دقیقه 4 بازی به زیبایی هرچه تمامتر به ثمر برساند.

گلمحمدی که به بدترین شکل ممکن سیستم و ترکیب تیمش را انتخاب کرده بود با بیرون گذاشتن کامیابی نیا و همچنین بازی دادن به مدافع مسن خود یعنی جلال حسینی و همچنین استفاده از خلیل زاده و امیری در پست غیرتخصصی عملا پرسپولیس را خلع سلاح کرد و همین موضوع باعث شد تا استقلالی ها در همان 20 دقیقه اول صاحب 4 موقعیت خوب گلزنی شوند.

پس از این اتفاق، یحیی خیلی سریع اشتباهش را جبران کرد و با به زمین فرستادن کامیابی نیا، کمربند میانی تیمش را محکمتر کرد اما اشتباهات پیاپی بشار رسن که به واسطه لایی که از قایدی خورده بود با اعتماد به نفس پایین به بازی ادامه می داد، مانع از شکل گیری حملات پرسپولیس شد.

نیمه دوم با تغییر سیستم پرسپولیس و همچنین اصلاح دومین اشتباه یحیی همراه شد و سید جلال جای خود را به محمد نادری داد تا قدرت ساختار دفاعی پرسپولیس بیشتر شود و مصدومیت فرشید اسماعیلی و بیرون رفتنش از بازی در دقایق ابتدایی نیمه دوم باعث شد تا بشار رسن با شوتی دیدنی روحیه از دست رفته سرخ ها را برگرداند.  در ادامه بازی این پرسپولیس بود که نمایش بهتری ارایه کرد اما مصدومیت علی کریمی، دومین ضربه را به استقلال وارد کرد تا عملا ارتباط بین خط هافبک و حمله این تیم قطع شود و در نهایت این پرسپولیس بود که از روحیه بهتر بازیکنانش نهایت استفاده را برد و در دقیقه 89 گل برتری را توسط علیپور به ثمر رساند.

پس از این گل استقلالیها رو به بازی مستقیم آوردند و بر روی ارسال دقیق میلیچ و ضربه سر چکشی دانشگر، گل طلایی تساوی را در دقیقه 93 به ثمر رساندند تا بار دیگر از لحاظ روحی در وضعیت برتر قرار بگیرند و همین مسئله نیز باعث شد تا آبی ها در دو وقت اضافه و ضربات پنالتی با روحیه بهتر عمل کنند و در نهایت پیروز این میدان حساس شوند.

 

در این بازی مهدی قایدی بارها و بارها توانست با حرکات سرعتی و تکنیکی خود توانست دفاع پرسپولیس را به هم بریزد و در حالی که دیاباته دو سه مدافع پرسپولیس را به خود مشغول کرده بود، قایدی توانست با تکنیک بالای خود چند موقعیت گلزنی مناسب را برای هم تیمی های خود ایجاد کند.

علی کریمی و فرشید اسماعیلی تا زمانی که در زمین حضور داشتند نبض میانه میدان را در اختیار داشتند و همین مسئله باعث عصبی شدن احمد نوراللهی و چند بازیکن پرسپولیس شد که بر روی عملکرد فنی آنها تاثیر گذاشت.

کریستین اوساگونا بدون شک ضعیفترین بازیکن زمین بود که با اشتباه یحیی به زمین بازی آمد و هم در جریان بازی و هم در ضربات پنالتی نمایش ضعیف خود را کامل کرد.

 

سورپرایز فرهاد مجیدی در این دیدار محمد دانشگر بود که هم در دفاع عملکرد خوبی از خود نشان داد و هم با گلی که به ثمر رساند، استقلال را در بازی نگه داشت.

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • مصطفی 26 آگوست 2020 / 10:19 ب.ظ

    دیگه با چه رویی شش نشان بدن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید