کد خبر:6156
پ

پشت پرده پروژه بازگرداندن استراماچونی | پای حیثیت و اعتبار وزیر ورزش در میان است؟

در حالی که مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بارها و بارها از عدم ثبت قرارداد جدید احتمالی آندرا استراماچونیبا استقلال صحبت کرده اند و بازگشت او به فوتبال ایران را به واسطه قانون جدید محال دانسته اند اما احمد سعادتمند همچنان با قاطعیت پیگیر بازگرداندن استراماچونی به استقلال است و به نظر می رسد […]

در حالی که مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بارها و بارها از عدم ثبت قرارداد جدید احتمالی آندرا استراماچونیبا استقلال صحبت کرده اند و بازگشت او به فوتبال ایران را به واسطه قانون جدید محال دانسته اند اما احمد سعادتمند همچنان با قاطعیت پیگیر بازگرداندن استراماچونی به استقلال است و به نظر می رسد پشت پرده تلاش او برای اینکار، گیر بودن اعتبار و آبروی وزیر ورزش است که مشکل ورود استرا را حل خواهد کرد.

 

پشت پرده پروژه بازگرداندن استراماچونی | پای حیثیت و اعتبار وزیر ورزش در میان است

پشت پرده پروژه بازگرداندن استراماچونی | پای حیثیت و اعتبار وزیر ورزش در میان است

حتماً در اخبار مختلف خوانده اید که چه شد که به یکباره استراماچونی از استقلال رفت (فراری داده شد) و می دانید که هواداران استقلال مدیران منصوب از جانب سلطانی فر را عامل فراری داده شدن استراماچونی به حساب می آورند. پس از آن نیز حتماً از جریان سرمربی شدن ناگهانی فرهاد مجیدی در استقلال که به خواست شخص وزیر ورزش و بدون هماهنگی با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره انجام شد قرار دارید (در آن مقطع ابتدا با دی بیاسی صحبتهای نهایی انجام شده بود و سپس فتح اله زاده با محمد تقوی به طور کامل به توافق رسیده بود اما به یکباره فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب شد! )

حال به نظر شما چه اتفاقی رخ داده که وزیر ورزش که خود حامی شماره 1 فرهاد مجیدی بود به یکباره به زیردستان خود (سعادتمند) دستور برکناری فرهاد مجیدی و بازگرداندن استراماچونی را می دهد؟

 

موضوع بسیار ساده به نظر می رسد چرا که سلطانی فر این روزها به خاطر قصور مدیران زیر دستش در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین فدراسیون فوتبال به شدت تحت فشار مجلس قرار دارد و اصلاً دلش نمی خواهد با یک محکومیت دیگر در پرونده استراماچونی بار دیگر پایش به مجلس باز شود چرا که استراماچونی طبق انتظار از استقلال شکایت کرد و مثل سایر پرونده های ایرانی ها در فیفا او قطعاً برنده شکایتش در فیفا خواهد بود و نه تنها دستمزد یک سال و نیم باقی مانده از قراردادش را خواهد گرفت بلکه غرامت آن را نیز از باشگاه استقلال که توسط مدیران بی لیاقت منصوبی توسط وزیر ورزش اداره می شود، خواهد گرفت.

در این شرایط تدبیر آقایان این بوده که به سبب جلوگیری از هدررفت بیت المال (!) و جلوگیری از پرداخت غرامت به استراماچونی، بار دیگر او را به این تیم برگردانند تا لااقل اگر قرار به پرداخت دستمزد وی باشد، از خدمات او در استقلال استفاده کنند تا این پرداخت نزد نمایندگان مجلس منطقی تر جلوه کند تا اینکه استرا بدون حضور روی نیمکت استقلال خواهان دریافت باقیمانده دستمزدش به اضافه غرامت و ضرر و زیان قراردادش باشد. (استراماچونی مربی تیزهوشی است و به سبب استفاده از ضرر و زیان وارد شده به او و حیثیت حرفه ای اش با مشورت وکلای زبده ای که دارد تاکنون به پیشنهاداتی که به وی شده جواب منفی داده تا برنده قطعی پرونده استقلال شود و بتواند ضرر و زیان سنگینی نیز از این باشگاه طلب کند)

 

هر چه که هست، به نظر می رسد برای جلوگیری از ورود مجلس به پروژه فراری دادن استراماچونی و رو شدن حقایق و افراد دخیل در این اتفاق و همچنین جلوگیری از یک فاجعه بزرگ دیگر مثل قرارداد ویلموتس، دوستان تصمیم گرفتند تا در مورد بازگشت استراماچونی، قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی را استثنا کنند تا جار و جنجال جدیدی را شاهد نباشند.

 

بازی چندسر برد پروژه بازگرداندن استراماچونی

در واقع دوستان به این نتیجه رسیده اند که بازگرداندن استراماچونی در شرایط فعلی که استقلال نه به قهرمانی لیگ رسیده و نه قهرمان جام حذفی شده برایشان بازی چند سر برد محسوب می شود چرا که هم به اهدافشان رسیده اند و هم از واکاوی بیشتر موضوع رفتن استراماچونی توسط مجلس جلوگیری شده است؛ هم جلوی جار و جنجال احتمالی به خاطر پرداخت غرامت سنگین به استرا گرفته می شود و در نهایت هواداران استقلال را برای مدتی ساکت خواهند کرد!

 

استقلال فصل بعد با استرا هم موفق نمی شود

با این تفاسیر باید منتظر اشتباهات عجیب داوری در فصل آتی لیگ برتر به ضرر استقلال باشیم چرا که باندی که اکنون در راس کار قرار دارند، همچنان با یک هدف مشخص که در چند سال اخیر دنبال کرده اند، کار را جلو می برند و فعلاً در نفرات و گردانندگان اصلی فوتبال ایران تغییری به وجود نیامده است.

آنها در ابتدای فصل جاری با انواع و اقسام اشتباهات داوری سعی در ایجاد فاصله بین تیم استرا و کالدرون کردند اما به یکباره تیم استرا به چنان قدرتی رسید که حتی چند اشتباه تاثیرگذار داوری هم مانع از پیروزی آنها در زمین بازی نبود و همین مسئله حکم به فراری دادن او از استقلال داد چرا که استقلال مطابق میل آنها امتیاز جمع نمی کرد و استراماچونی فراتر از تصور دوستان عمل کرده بود.

 

نکته آخر اینکه احمد سعادتمند با مجوز وزارت ورزش پیگیر بازگرداندن استراماچونی است و بدون مجوز وزارت نشینان حتی یک لیوان آب هم نمی تواند بخورد و از این موضوع به سادگی می توان دریافت که وزارت ورزش که قانون منع جذب مربی خارجی و بازیکن را وضع کرده، خودش هم قادر است در آن استثنا ایجاد کند تا اتفاق مدنظر رخ دهد.

 

پی نوشت: قوانین در فوتبال ایران از اعتبار چندانی برخوردار نیستند و به صورت سلیقه ای و فصلی وضع یا برداشته می شوند که مصادیق بسیاری در این خصوص در سالهای گذشته شاهد بوده ایم که مهمترین آن، برداشته شدن ناگهانی قانون منع جذب دروازه بان خارجی بود که هم در آسیا و هم در لیگ برتر به کمک پرسپولیس آمد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • تاج 7 سپتامبر 2020 / 8:43 ق.ظ

    فدایی دارید عزیزان بتاکاپ فداییییی. هرچه حقیقت و حرف دل مردم را میزنید. فقط و فقط آرزوی سربلندی و موفقیت برای شما و رسوایی بدخواهانتان را دارم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید