کد خبر:34800
پ

پشت پرده عدم تزریق پول به پرسپولیس و استعفای ناگهانی یحیی گل محمدی

در حالی که در روزهای گذشته شایعه استعفای یحیی گل محمدی دهان به دهان می پیچید، بوژیدار رادوشویچ دروازه بان سابق پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر از نزدیک بودن این اتفاق پرده برداشت و در ساعات گذشته خبری مبنی بر تقدیم استعفای یحیی گل محمدی از سمتش در پرسپولیس منتشر شده که به نظر می […]

در حالی که در روزهای گذشته شایعه استعفای یحیی گل محمدی دهان به دهان می پیچید، بوژیدار رادوشویچ دروازه بان سابق پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر از نزدیک بودن این اتفاق پرده برداشت و در ساعات گذشته خبری مبنی بر تقدیم استعفای یحیی گل محمدی از سمتش در پرسپولیس منتشر شده که به نظر می رسد بی ارتباط با عدم پرداختی به بازیکنانش نباشد.

 

پشت پرده عدم تزریق پول به پرسپولیس و استعفای ناگهانی یحیی گل محمدی

پشت پرده عدم تزریق پول به پرسپولیس و استعفای ناگهانی یحیی گل محمدی

همانطور که می دانید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس چندی پیش در حالی که قرار بود به اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم پرداختی داشته باشد، در روز پرداخت به ناگهان استعفا داد. او در توضیح استعفایش اینطور گفت که وقتی نتوانسته از ظریق قرارداد با اسپانسر جدید منابع مالی برای پرسپولیس تهیه کند، از سمتش کنار رفته است.

پس از او بیژن ذوالفقارنسب تنها چند روز پس از انتصابش به عنوان رئیس هیئت مدیره پرسپولیس، به ناگهان از سمتش کناره گیری کرد و امروز شاهد کناره گیری یحیی گل محمدی از سمت سرمربیگری پرسپولیسی هستیم. تیمی که ریشه های مالی اش در دوران محمدحسن انصاری فرد و حسین قدوسی خشکانده شده است.

بازیکنان پرسپولیس که در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان تا نیم فصل، امروز تصمیم به اعتصاب گرفتند و تمرین نکردند حالا استعفای سرمربی خود را به عنوان اهرمی برای فشار بر مدیران باشگاه و اعلام نارضایتی از وضعیت خود می بینند. اهرم فشاری که به نظر نمی رسد چندان کارگشا باشد چرا که عدم تزریق منابع مالی به پرسپولیس ریشه در مسائل دیگری دارد.

 

همانطور که می دانید، پرونده هایی همچون کالدرون، اوساگونا، استوکس، رادوشویچ و … و حتی روی کار آوردن خود یحیی گل محمدی با آن شکل عجیب همگی دستپخت مدیریت انصاری فرد در پرسپولیس بودند که با مشاوره های غلط حسین قدوسی در نهایت رقم خورد و امروز هر یک از این پرونده ها بار مالی سنگینی برای پرسپولیس به همراه داشته است.

نکته دیگری که باعث عقب نشینی اسپانسرها از همکاری با پرسپولیس شده، وضعیت نامشخص این تیم تا زمان اعلام رای کمیته انضباطی AFC به واسطه جعل در اسناد ارائه شده و رای CAS در خصوص پرونده شکایت النصر است. چرا که در صورت عقد هرگونه قرارداد ممکن است تیم پرسپولیس مجبور به حضور در دسته پائینتر شود و در این شرایط، سر اسپانسر مذکور کلاه بزرگی رفته است و اسپانسرها علاقه مندند تا با روشن شدن وضعیت این تیم، در خصوص نحوه همکاری با پرسپولیس تصمیم گیری کنند.

 

در موضوع اول گفته می شود حداقل جریمه در نظر گرفته شده برای پرسپولیس به عنوان تیم خاطی که برخی اسناد را جعل کرده، 400 هزار دلار خواهد بود که از مبلغ کل پاداش آسیایی این تیم کسر خواهد شد. در موضوع دوم تیم النصر درخواست غرامت 2.7 میلیون دلاری از AFC کرده که طبیعتاً اگر در پرونده مذکور به پیروزی برسد، AFC مجبور به پرداخت آن خواهد بود و بخش قابل توجهی از آن را باشگاه پرسپولیس از پاداش های آسیایی بلوکه شده ش باید بپردازد و بدین ترتیب عملاً پرسپولیس به یک باشگاه ورشکسته تبدیل خواهد شد که پولی در بساط نخواهد داشت چرا که در چند سال اخیر به پشتوانه پاداش آسیایی که نزد AFC دارند، تزریق مالی های مختلفی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سمت دو وزارتخانه به این تیم شد که با آزاد شدن پاداش های آسیایی، این قرض ها می بایست به وام دهنده پس داده شوند و با توجه به اظهارات مدیران وقت پرسپولیس مبنی بر پیش خور شدن تمامی پاداش اسیایی پرسپولیس تا این لحظه،  عملاً پرسپولیس می ماند و کوهی از بدهی ها و رسماً می توان این تیم را ورشکسته خطاب کرد.

 

با اتمام دولت حسن روحانی و خروج نفراتی همچون سلطانی فر و آذری جهرمی که در بزنگاه های مختلف به داد این تیم می رسیدند، به نظر می رسد پرسپولیس امروز تنها تر از قبل به سمت ورشکستگی پیش می رود و در این شرایط است که هیچ اسپانسری حاضر به تامین مالی این تیم نمی شود و هیچ مرجع دولتی و غیردولتی نیز زیر بار پرداخت های سنگین این تیم نمی رود چرا که احتمالا دیگر ضمانت پرداختی بابت پاداش های آسیایی این تیم وجود ندارد.

 

هر چه که هست، اوضاع در پرسپولیس بحرانی تر از آنچه هست که نشان داده می شود و کریم باقری به درستی به این موضوع اشاره کرد که اگر بازیکنان هر تیمی جز پرسپولیس در این شرایط قرار داشتند، کمر خم کرده بودند اما پرسپولیس با گل محمدی تا نیم فصل دوام آورد اما ادامه راهش با این وضعیت مشخص نیست.

 

بحران مالی پرسپولیس فراتر از تصور بسیاری از هواداران پرسپولیس است و نفراتی همچون انصاری فرد، گرشاسبی و … مدیران دیگر در این سالها با تکیه بر کمک های دولتی و واریزهای اشتباهی(!) بدون پشتوانه خرج کردند و خرج کردند بدون اینکه درآمدزایی متوازن داشته باشند.

گل محمدی نیز که با توجه به روند اتفاقات به خوبی می داند ادامه این شرایط قطعاً منجر به قهرمانی پرسپولیس نمی شود با تیزهوشی قصد دارد در اوج از سمتش در پرسپولیس کنار برود تا بعدها با حل مشکلات مالی پرسپولیس بتواند به عنوان آلترناتیو سرمربی جدید دوباره به این تیم بازگردد چرا که اگر او با این رویه ادامه دهد و تیمش به مقام قهرمانی نرسد، تبعات سنگینی برای وی به همراه خواهد بود و فشار روانی زیادی به او، بازیکنان پرسپولیس و هواداران این تیم وارد می شود که سالها مورد کنایه حریفان در خصوص کمک های مسعود سلطانی فر برای قهرمانی این تیم قرار داشتند.

 

نکته آخر اینکه گل محمدی در حالی به مشکلات مالی تیم اعتراض دارد که خودش به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث به وجود آمدن بخش بزرگی از این بحران مالی بوده است.  فسخ قرارداد کالدرون تحمیل مبلغ گزاف بابت پزداخت مطالبات او و همچنین عدم تسویه با پدیده بابت انتقال گل محمدی به پرسپولیس تا امروز در کنار درخواست به جذب بازیکنانی همچون اوساگونا، استوکس، مهدی خانی، اسدی در حالی که او به خوبی از مشکلات مالی باشگاه با خبر بود چه معنایی داشته و دارد؟ آیا گل محمدی امروز در موضع منتقد شرایط مالی تیمش قرار دارد نمی دانست می تواند به جای جذب رضا اسدی گران قیمت، بخش زیادی از مشکلات مالی بازیکنان را حل کرد؟ او امروز در فرار رو به جلو قصد دارد این اتفاقات را به گردن افراد دیگر بیاندازد و در مقام مطالبه گر در کنار بازیکنان بایستد اما غافل از اینکه بخش زیادی از مشکلات مالی فعلی تیم، پس از ورود او به پرسپولیس و با آگاهی کامل وی ایجاد شد.

پی نوشت: البته سابقه نشان داده این استعفاها بیشتر صوری بوده و به منظور تحت فشار قرار دادن مدیران پرسپولیس برای گرفتن امتیازی خاص مثلاً جذب بازیکن یا تزریق منابع مالی یا کنار گذاشتن فردی (بخوانید رسول پناه) بوده است و تا این لحظه که چندین بار بحث استعفای گل محمدی پیش آمده، هیچ یک رنگ واقعیت به خود نگرفته است و اینبار نیز به نظر نمی رسد اتفاق خاصی رخ دهد و علت این استعفا جلب توجه برای تامین منابع مالی و پرداخت به بازیکنان به نظر می رسد.

 

 

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • امیر 29 ژانویه 2022 / 1:52 ب.ظ

    آخه چقدر شما آبی ها حقیر و بی منطق هستین

  • ناشناس 27 ژانویه 2022 / 8:38 ق.ظ

    معلومه خیلی دل پری از پرسپولیس داری کرم سوختگی ویخ برات کارساز نیست باید بری چند صباحی در قطب شمال زندگی کنی برا اعصابت خوبه اونجا هم با اهالیش آشنا میشی راستی تلویزیون هم نیست قهرمانی سرورت پرسپولیس ببینی آسوده میخوابی

    • هیراد 27 ژانویه 2022 / 10:47 ق.ظ

      چیه حرف حق براتون سنگینه لنگیا؟ جواب دارید بدید . حرف بدی زده مگه ؟ خود گل ممد باعث و بانی اینهمه بدهی ه بعد میاد فیلم هندی بازی می کنه که بیاید به ما پول بدید؟ اون موقع که اوساگونا و استوکس رو میگرفتید باید یاد این روزا می بودید. اون موقع که کالدرون بدبخت رو رد کردید باید فکر این روزا بودید . بچشید که حقتونه . 5 سال سلطانی فر ریخت تو حلقومتون عادت کردید . ولی اون دوران گذشت به درد نخورا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید