کد خبر:42050
پ

پشت پرده شایعه لغو دربی 99 چه بود؟

در حالی که معمولاً در روز بازی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه فوتبال به دلیل آلودگی هوا تصمیم گیری می شود، روز گذشته به نقل از برخی مقامات رسمی خبر لغو دربی 99 به دلیل آلودگی هوا منتشر شد که البته خیلی زود تکذیب شد اما گاف آقایان وقتی عیان شد که اعلام […]

در حالی که معمولاً در روز بازی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه فوتبال به دلیل آلودگی هوا تصمیم گیری می شود، روز گذشته به نقل از برخی مقامات رسمی خبر لغو دربی 99 به دلیل آلودگی هوا منتشر شد که البته خیلی زود تکذیب شد اما گاف آقایان وقتی عیان شد که اعلام کردند امروز در این خصوص تصمیم گیری می شود! آن هم در فاصله 48 ساعت مانده به بازی که وضعیت آلایندگی هوا در روز 29 آذر مشخص نیست.

اگرچه شب گذشته با بارانی که در شهر تهران بارید، وضعیت آلایندگی هوا به راتب بهتر از چند روز قبل شده است اما ظاهراً عزمی سیاسی برای جلوگیری از برگزاری دربی 99 با تماشاگر وجود دارد. علی رفم نمایش مهدی تاج که مدعی بود دربی 99 با تماشاگر برگزار می شود، امروز در شرایطی قرار داریم که احتمالاً به بهانه آلوده بودن هوا، مجوز حضور تماشاگران در استادیوم آزادی برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس صادر نشود.

البته با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر به واسطه اعتراضات خیابانی در کشور شاهد بودیم، از همان ابتدا نیز مشخص بود این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. علت این موضوع نیز مشخص است. جناح موسوم به مخالفین نظام در شبکه های اجتماعی فراخوانی برای اعتصاب در روزهای 28،29،30 آذر صادر کرده است و تقارن این روزها با 29 آذری که قرار است دربی در آن روز برگزار شود، از لحاظ امنیتی به یک چالش برای مسئولین تبدیل شده است.

چرا که کنترل جمعیت انبوهی که به استادیوم می روند برای ماموران امنیتی بسیار سخت تر از جمعیت مخالف ناچیزی است ک در خیابان ها آنها دیده اند و اگر شعاری در این بین سر داده شود، احتمال درگیری های شدید وجود دارد و از همین حیث مسئولین این ریسک را قبول نکرده و احتمالاً دربی بدون تماشاگر در تاریخ از قبل اعلام شده با تدابیر شدید امنیتی حوالی استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

در پایان به نظر می رسد سیاست به مرگ بگیریم تا به تب راضی شوند در این قضیه هویداست. ابتدا شایعه لغو دربی مطرح شد تا توجیهی با منت(!) برای برگزاری بازی بدون تماشاگر مهیا شود.

کلیدواژه : دربی 99

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید