کد خبر:37367
پ

پشت پرده جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و سفرش به امارات

در حالی که خوش بین ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی کرد که تنها 24 ساعت پس از جشن قهرمانی استقلال، انتشار اخباری مبنی بر جدایی کادر فنی از این تیم، کامشان را تلخ کند، ظاهراً فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که در این حوزه و تلخ کردن کام هواداران استقلال پس از یک خوشحالی […]

در حالی که خوش بین ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی کرد که تنها 24 ساعت پس از جشن قهرمانی استقلال، انتشار اخباری مبنی بر جدایی کادر فنی از این تیم، کامشان را تلخ کند، ظاهراً فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که در این حوزه و تلخ کردن کام هواداران استقلال پس از یک خوشحالی زائد الوصف مسبوق به سابقه است، بار دیگر در همین مسیر گام بر می دارد.

پشت پرده جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و سفرش به امارات

پشت پرده جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و سفرش به امارات

با انتشار اخباری مبنی بر جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، مدیران استقلال و شخص سردار آجورلو موضع رسمی نسبت به این اتفاق از خود نشان ندادند و تنها به این نکته بسنده کردند که مجیدی را حفظ خواهند کرد اما نکته اینجاست که قرارداد فرهاد مجیدی با استقلال مشروط بوده و او می تواند قراردادش با استقلال را در هر لحظه فسخ کند و به تیم دیگری برود. اما سوال اینجاست که کدام مربی عاقلی، تیم قهرمان را رها می کند و به تیمی درجه چندم در امارات(اتحاد کلباء) می رود؟

حقیقت ماجرا این است که مجیدی در ایران در تیمی جز استقلال مربیگری نخواهد کرد و به همین سبب اگر قصد ترک این تیم را داشته باشد، مطمئناً به اماراتی خواهد رفت که دوستان زیادی در آنجا دارد. اما اصل ماجرای سکوت مجیدی در خصوص این شایعات و سفرش به امارات در این نکته نهفته است که او تنها در صورتی در استقلال می ماند که سردار آجورلو نیز در این تیم ماندگار باشد در غیر اینصورت او قطعاً استقلال را ترک خواهد کرد.

پس از اخراج عوامل فساد از فدراسیون فوتبال و عزل رسمی عزیزی خادم از سمت ریاست فدراسیون فوتبال، قرار است مجمع دیگری در شهریور ماه برگزار شود و در آن رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شود. سردار آجورلو که از مدیران معتبر و قابل احترام در فوتبال ایران محسوب می شود قصد دارد بار دیگر در انتخابات شرکت کند و با توجه به نبود رقیب جدی و البته اضافه شدن یک قهرمانی با استقلال به رزومه مدیریتی وی، اینبار شانس بالایی برای تصدی سمت ریاست فدراسیون فوتبال را دارد و از آنجا که سردار استقلالی ها قصد دارد، مشکلات فوتبال را به شکل ریشه ای حل کند، تمایل زیادی به حضور در سمت ریاست فدراسیون فوتبال دارد اما از طرف دیگر فرهاد مجیدی نیز که به خوبی اقدامات مدیریتی آجورلو را در کسب این قهرمانی پررنگ دیده، بهتر از هر فرد دیگری می داند حضور یک مدیر ناکاربلد یا تنش زا در ادامه راه چقدر می تواند برای رزومه خودش و موفقیت استقلال مضر باشد و به همین دلیل دوست ندارد رزومه ش را با کار کردن با یک مدیر تنش زا مثل احمد سعادتمند یا احمد مددی و… خراب کند و به همین خاطر تمایل دارد در اوج از استقلال کنار برود تا با شرایط مساعدتر و تجربه بیشتر بار دیگر به این تیم بازگردد.

در سالهای گذشته تنش بین شفر و فتحی، تنش بین استراماچونی و فتحی، تنش بین مجیدی و سعادتمند، تنش بین مددی و فکری همگی عاملی بر ناکامی استقلال در مسیر قهرمانی بود و در تنها سالی که مدیریت استقلال خالصانه از سرمربی حمایت کرد، این تیم به مقام قهرمانی رسید و مجیدی نیز به خوبی بازی را بلد است و می داند در صورت ماندن در تیم و بروز اختلاف بین او و مدیر بعدی چه بر سر او و استقلال خواهد آمد کما اینکه از پشت پرده جریان های لابی با وزیر برای جانشینی خودش و آجورلو نیز خبر دارد.

در چنین شرایطی توپ در زمین سردار آجورلو افتاده که تصمیم بزرگش را بگیرد که یا با مجیدی و استقلال بماند و به این تیم در مسیر رسیدن به ستاره سوم و قهرمانی در آسیا کمک کند و یا استقلال را در این شرایط ترک کند و به اصلاح ساختاری فوتبال ایران بپردازد.

هر چه که هست هم سردار آجورلو و هم فرهاد مجیدی می بایست زودتر تصمیم خود در خصوص این موضوعات را نهایی و اعلام کنند تا تیم استقلال در مهمترین مقطع فعل که فصل نقل و انتقالات است، بتواند عملکرد خوبی داشته باشد چرا که تعلل در این قضیه باعث افزایش گمانه زنی و شایعات و از دست رفتن زمان مفید برای استقلال خواهد بود.

 

پی نوشت: سکوت طرفین در خصوص این موضوع باعث به وجود آمدن شایعات بی اساسی از جمله فشار وزارت ورزش برای کنار رفتن فرهاد مجیدی و یا قهر مجیدی از استقلال و … شده که همگی تنها زائیده تخیل شایعه سازان است و اصل ماجرا مربوط به ماندن یا نماندن سردار آجورلو در استقلال است که مجیدی را برای ماندن مردد کرده است. اگرچه اجورلو می تواند تا انتخابات فدراسیون فوتبال، تیمی قدرتمند را برای مجیدی و استقلال ببندد اما خود فرهاد بهتر از هر فرد دیگری می داند که با روی کار آمدن مدیر بعدی در صورت سوء نیت و بدقولی های مالی در پرداخت به بازیکنان (مثل مدیران سابق) بهترین ستارگان فوتبال جهان هم که به استقلال بیایند، او به موفقیت نخواهد رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید