کد خبر:17206
پ

پرسپولیس و یحیی شایسته احترام | فکری و غلامی شایسته اخراج

بازی مهیج دو تیم استقلال و پرسپولیس دقایقی پیش با نتیجه 2-2 به پایان رسید که این بازی پر افت و خیز نکات فنی زیادی داشت که در ادامه به آن می پردازیم.   پرسپولیس و یحیی شایسته احترام | فکری و غلامی شایسته اخراج پیش از شروع بازی استقلال روی کاغذ شانس بیشتری برای […]

بازی مهیج دو تیم استقلال و پرسپولیس دقایقی پیش با نتیجه 2-2 به پایان رسید که این بازی پر افت و خیز نکات فنی زیادی داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

 

پرسپولیس و یحیی شایسته احترام | فکری و غلامی شایسته اخراج

پرسپولیس و یحیی شایسته احترام | فکری و غلامی شایسته اخراج

پیش از شروع بازی استقلال روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار داشت چرا که بازیکنان با کیفیت تری در اختیار داشت و دست مربی این تیم برای تعویض ها بازتر بود. فکری در حالی از مرادمند و عارف غلامی در مرکز خط دفاعی استفاده کرده بود که از همان ابتدا مشخص بود این منطقه به حفره استقلال تبدیل خواهد شد چرا که بسیاری از بازیکنان پرسپولیس بلند قامت بودند و کار سختی برای زدن ضربه سر بر روی سر بازیکنی با قد 184 و 180 سانتی متری نداشتند.

 

بازی با شوک دقیقه 1 ارسلان مطهری و شوت غیرقابل مهارش آغاز شد و استقلال خیلی زود به گل رسید. پس از این گل، آبی ها به طور طبیعی عقب نشستند و پرسپولیس جلوتر آمد اما حملات این تیم با حرکات هیجانی احمد نوراللهی عمدتاً عقیم می ماند کما اینکه تاکتیک دفاعی استقلال، به طور کل وحید امیری و مهدی عبدی را از جریان بازی خارج کرده بود و اگرچه پرسپولیس تیم حاکم میدان بود اما موقعیت های گل جدی نتوانست روی دروازه استقلالی که به شدت تحت فشار بود خلق کند.

 

در طرفف مقابل استقلالی ها در این نیمه به دنبال ضد حملات بودند اما تاکتیک اشتباه سرمربی این تیم در تقدیم کردن میانه میدان به پرسپولیس باعث ایجاد فاصله بین خطوط استقلال شده بود به طوری که انها هرگز نتوانستند حتی یک موقعیت بر روی ضد حمله روی دروازه حامد لک ایجاد کنند چرا که خط هافبک سه نره این تیم که از ریگی، رضاوند، مهدی پور تشکیل می شد به طور کلی از جریان بازی خارج شده بود و فشار زیادی به خط دفاع استقلال به واسطه حملات پر دامنه پرسپولیس وارد می شد.

 

در نیمه دوم کادر فنی پرسپولیس به درستی حفره دفاعی استقلال یعنی مرکز آن را شناسایی کرد و با ارسال توپ های بلند به آن منطقه باعث سردرگمی بین مدافعین کوتاه قامت استقلال(نسبت به مهاجمین پرسپولیس) شد که مهدی عبدی فرصت طلب باز هم توانست در دقیقه 5 از نیمه دوم، از روی اشتباه عارف غلامی و محمد نادری نهایت استفاده را ببرد و با یک ضربه بغل پای دقیق گل تساوی را وارد دروازه استقلال کند.

پس از این گل زودهنگام، روحیه تیمی استقلالی که شیخ دیاباته را به زمین آورده بود با افت مواجه شد و پرسپولیسی ها حریص تر از قبل به تیم بی نظم و بی برنامه استقلال در زمین حمله کردند که حاصل این اتفاق فشار مضاعف بر روی دو بازیکن ضعیف استقلال یعنی مرادمند و غلامی بود که زمینه ساز گل دوم پرسپولیس شدند.

پس از گل دوم پرسپولیس توسط وحید امیری،، استقلال به طور احساسی جلو آمد اما برنامه ای در روند حملات این تیم دیده نمی شد و همین نکته موجب ضد حملات برق آسای پرسپولیسی ها شد که اگر بی دقتی احمد نوراللهی نبود شاید پرسپولیس با 3-4 گل می توانست این بازی را به نفع خود به پایان برساند.

 

کادر فنی استقلال در حالی به تاکتیک 3-3-4 اعتقاد دارد که این سیستم در قواره بازیکنان ایرانی نیست و در بازیهای اخیر این تیم نیز شاهد ضعف در ساختار دفاعی استقلال به واسطه کمبود بازیکن در میانه میدان بودیم. فکری در این بازی سنگین نیز بار دیگر از این سیستم استفاده کرد و علی رغم اینکه گل برتری را خیلی زود به ثمر رساند اما تغییری در تاکتیک این تیم ایجاد نشد و تا انتها با همین سیستم به کار خود ادامه داد. این سیستم به شدت کیفیت بازیکنانی همچون وریا غفوری، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند و ریگی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که خالیبودن میانه زمین استقلال، کنترل میانه میدان را به حریفان داده و همین موضوع باعث فشار مضاعف به خط دفاعی استقلال شده که اگر سیوهای رشید مطاهری در این بازی و بازیهای قبل نبود، اکنون کادر فنی ضعیف استقلال در رده دوم قرار نداشت و برای بقا در لیگ برتر باید تلاش می کرد.

 

فکری که عملکرد ضعیف عارف غلامی را در زمین دید اما با تعویضی عجیب، میلیچ را به نیمکت پیچ کرد و دانشگر را به جای محمد نادری به پست غیرتخصصی دفاع چپ برد تا این تصمیم اشتباه زمینه ساز گل دوم پرسپولیس و ایجاد چندین و چند موقعیت گل دیگر برای این تیم شود.

کادر فنی منفعل استقلال بعد از دریافت گل دوم نیز تاکتیکش را عوض نکرد و به جرات می توان گفت تا ثانیه های پایانی بازی که مهدی قایدی با نبوغ فردی خود گل تساوی را به ثمر رساند، هیج موقعیت خاصی روی دروازه پرسپولیس ایجاد نکرد که این اتفاق با وجود این تعداد از بازیکنان با کیفیت برای کادر فنی استقلال خجالت آور بود.

 

پرسپولیس با 6 موقعیت گل مسلم در این بازی نشان داد از کادر فنی مجربی بهره می برد که حتی با وجود جدایی بازیکنان با کیفیتش همچنان قادر به ارائه بازی های با کیفیت بالا است اما در طرف مقابل کادر فنی استقلال نشان داد اگر همین فردا هم برکنار شوند، هیچ یک از هواداران استقلال ناراحت نخواهند شد چراکه با این کییت فنی پائین احتمالاً در بازی پلی آف آسیا یک 6 گل دیگر در انتظار استقلال است و به نظر می رسد محمود فکری می بایست نسبت به لجبازی های عجیبش در خصوص استفاده از برخی بازیکنان و عدم استفاده از برخی بازیکنان پاسخگو باشد.

به واقع فیکس بودن مجدد عارف غلامی در بازی بعدی استقلال، دهن کجی به میلیون ها هوادار این تیم است که علت نیمکت نشینی میلیچ و فیکس بودن بازیکنان ضعیف تیم و همچنین استفاده از تاتیک های گنگ و غیرقابل اجرا در استقلال را نمی دانند.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • رضا 11 ژانویه 2021 / 11:11 ب.ظ

    برای مربی که با دست خودش بازی برده را داشت تحویل پرسپولیس میداد متاسفم هیات مدیره بی خاصیت فکری بحال تیم کنید تحمل هواداران حد و اندازه دارد

  • بخشی 11 ژانویه 2021 / 9:40 ب.ظ

    آقای فکری چهارنفرو جمع کردی آخربازی بیرون استادیوم تابه نفعت شعاربدن. آقای محترم هوادارهای اصلی خوب میفهمند استقلال بااین همه بازیکن طرازاول باتعویضهای اشتباه توکاملا اسیر پرسپولیس بود وشانس آوردیم که نباختیم.واقعا خجالت آوره.بدتعویض میکنی آقای سرمربی حرف مظلومی را گوش 👂 نکن(آقای مدیر تروخدا تائیدکن)

  • ناشناس 11 ژانویه 2021 / 9:13 ب.ظ

    با شما موافقم که استقلال خوب نیست.اما جلوی تیمی مساوی کردیم که بمب انگیزه بود و مساوی برای ما حکم برد داشت.استقلال که امسال چیزی نمیشه اما به امید قهرمانی سپاهان که همین پرسپولیس درخشان را اوله کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید