کد خبر:7110
پ

پرسپولیس را باد نکنید | سرخ ها مقابل الدحیل و الشارجه سورپرایز می شوند؟

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته توانست به یک پیروزی ارزشمند مقابل التعاون عربستان دست پیدا کند و با 7 امتیاز به صدر جدول گروه C صعود کند اما به واسطه این اتفاق، برخی رسانه های نزدیک به این تیم با بستن چشم بر روی واقعیت ماجرا، شروع به مدیحه سرایی از تیم پرسپولیس کرده اند […]

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته توانست به یک پیروزی ارزشمند مقابل التعاون عربستان دست پیدا کند و با 7 امتیاز به صدر جدول گروه C صعود کند اما به واسطه این اتفاق، برخی رسانه های نزدیک به این تیم با بستن چشم بر روی واقعیت ماجرا، شروع به مدیحه سرایی از تیم پرسپولیس کرده اند و به نقاط ضعف آشکار این تیم در دو بازی مقابل التعاون اشاره نمی کنند.

 

جدول گروه پرسپولیس

 

پرسپولیس را باد نکنید | غرور عامل شکست سرخ ها مقابل الدحیل و الشارجه

پرسپولیس را باد نکنید | غرور عامل شکست سرخ ها مقابل الدحیل و الشارجه

پرسپولیس اگرچه توانست با دو پیروزی خفیف 1 بر 0 مقابل التعاون عربستان به پیروزی برسد اما نباید فراموش کرد که این تیم در 10 بازی اخیر خودش، 9 شکست را تجربه کرده و بازیکن تاثیرگذاری هم در ترکیب این تیم دیده نمی شد و پس از اخراج سرمربی سابق این تیم، هنوز نتوانسته به فرم خوب قبلی خود باز گردد به طوری که التعاون لیگ عربستان را با رتبه نازل سیزدهمی به پایان رساند.

 

قصد کم ارزش جلوه دادن پیروزی پرسپولیس مقابل حریف عربستانی را نداریم اما کیفیت پائین بازیکنان التعاون در دو بازی اخیر این تیم مقابل پرسپولیس مشخص بود به طوری که آنها حتی از یک ارسال ساده نیز عاجز بودند و نحوه استقرار صحیح در ساختار دفاعی را نیز نمی دانستند.

 

با رصد دو بازی اخیر پرسپولیس مقابل التعاون به سادگی می توان دریافت که حفره دفاعی پرسپولیس از سمت چپ و جایی که سعید آقایی به سادگی دور می خورد به وجود می آید و عملکرد ضعیف هافبک های پرسپولیس در خلق موقعیت برای مهاجمین نیز یکی دیگر از نقاط ضعف تیم یحیی گل محمدی در دو بازی اخیر مقابل التعاون بود به طوری که اگر دو شوت از راه دور آل کثیر و بشار رسن را که به تیر دروازه التعاون برخورد کرد را کنار بگذاریم، مجموع موقعیت های ایجاد شده برای مهاجمین این تیم در درون محوطه جریمه در دو بازی اخیر به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می رسد و به جز چند صحنه نصفه و نیمه هواداران پرسپولیس هرگز آل کثیر را در موقعیت گلزنی مقابل دروازه التعاون ندیدند.

 

یکی دیگر از نقاط ضعف پرسپولیس در دو بازی مقابل التعاون این بود که آنها هرگز موفق به زدن ضربه سر به سمت دروازه کاسیو 40 ساله نشدند و این در حالی بود که در آنالیز بازی التعاون، کارشناسان بسیاری به این نکته اشاره کردند که نقطه ضعف اصلی التعاون ارسال از کناره ها است.

 

هر چه که هست تعریف بیش از حد از سبک بازی نه چندان مطمئن پرسپولیس مقابل التعاون باعث ایجاد غرور کاذب در بازیکنان این تیم خواهد شد که این موضوع، آنها را در مصاف با الدحیل و الشارجه با انگیزه که از بازیکنان با کیفیت تری برخوردار هستند دچار مشکل خواهد کرد. این اتفاق در حالی برای پرسپولیس خطرناک است که به سبب فشردگی جدول گروه C، امتیاز از دست دادن در بازیهای پیش رو، مساوی با ناکام ماندن در صعود از گروه خواهد بود. تعداد پاس زیاد در مقابل تیمی مثل التعاون که از 10 بازی قبلی خود 9 باخت را ثبت کرده، عملکرد مثبت محسوب نمی شود و اشاره به این موضوع تنها به ایجاد غرور کاذب در بین بازیکنان پرسپولیس می انجامد چرا که اگر آنها بتوانند این آمار را مقابل تیمهایی همچون الدحیل، السد به نمایش بگذارند آنگاه می توان به این آمار که حاکی از تسلط پرسپولیس در بازی است، استناد کرد.

 

پی نوشت: حتی تیفوسی ترین هواداران پرسپولیس نیز بر این نکته اتفاق نظر دارند که تیم فعلی پرسپولیس هیچ شباهتی به پرسپولیس کوبنده ای که سراغ داشتند ندارد چرا که این تیم از خلق موقعتی بر روی دروازه ضعیف ترین تیم عربستانی نیز عاجز بود که این موضوع نشان از تاثیرگذاری بالای علی علیپور و مهدی ترابی بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید