کد خبر:14183
پ

پرسپولیس در تله خودش گیر افتاد | بازی با سپاهان فراموش شد؟

درخواست لغو یا تغییر محل برگزاری پرسپولیس با نساجی به خاطر منافع ملی توسط باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ ارائه شد و باشگاه نساجی نیز رسما مخالفت خود با این درخواست را اعلام کرد تا شرایط برای برگزاری این بازی مبهم بماند. آنچه که مسلم است در درخواست برای لغو یا تعویق یک بازی یا […]

درخواست لغو یا تغییر محل برگزاری پرسپولیس با نساجی به خاطر منافع ملی توسط باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ ارائه شد و باشگاه نساجی نیز رسما مخالفت خود با این درخواست را اعلام کرد تا شرایط برای برگزاری این بازی مبهم بماند.

پرسپولیس در تله خودش گیر افتاد | بازی با سپاهان فراموش شد؟

آنچه که مسلم است در درخواست برای لغو یا تعویق یک بازی یا حتی تغییر میزبانی یک مسابقه معمولا موافقت دو باشگاه شرط است و در شرایط خاص نهاد برگزار کننذه راسا چنین تصمیماتی را بنا به دلایل قانع کننده اتخاذ می کند. به عنوان مثال بازی سوپرجام بین پرسپولیس و تراکتور با درخواست پرسپولیس و موافقت تراکتور بدون هیچ مشکلی به زمان دیگری موکول شد و این در حالی است که سوپرجام جنجالی بین استقلال و پرسپولیس با درخواست استقلال برای تعویق همراه شد اما مخالفت باشگاه پرسپولیس برای تعویق بازی در نهایت نتیجه آن بازی را 3 بر صفر به سود پرسپولیس ثبت کرد.

 

نکته جالب در خصوص درخواست اخیر باشگاه پرسپولیس، تغییر میزبانی بازی رفت است و در بدترین حالت درخواست تعویق بازی را به دلیل آنچه منافع ملی خوانده اند به  سازمان لیگ ارائه کردند. این درخواست در حالی ارائه شده که در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم نیز در شرایطی که باشگاه سپاهان به دلیل وخیم بودن اوضاع کرونا در کشور خواستار تعویق بازی اش با پرسپولیس شد، سرخ ها با این درخواست مخالفت کردند تا یک نتیجه 3 بر 0 دیگر به سود آنها در مقابل رقیب مستقیمشان برای قهرمانی ثبت شود.

اکنون مشخص نیست باشگاه پرسپولیس با چه عنوانی چنین درخواستی را مطرح کرده وقتی خود پیشتر با درخواستهای مشابه همتایان خود مخالفت کرده بودند. آنها ترس از ابتلا بازیکنان به کرونا و مصدومیت آنها در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا را بهانه ای برای درخواست خود عنوان کرده اند اما در شزایط مشابه تیم بیجینگ گوان چین دو روز پیش با جوانان خود در جام حذفی چین شرکت کرد و اتفاقا با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد اما تیم اصلی اش در قطر در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا حاضر است و دوستان در باشگاه پرسپولیس اگر خیلی نگران کرونا و مصدومیت بازیکنانشان در دیدار مقابل نساجی هستند میتواند با تلفیقی از بازیکنان جوان و محرومین خود در فینال مقابل نساجی صف آرایی کنند چرا که به همان علتی که پرسپولیس درخواست سپاهان و استقلال را رد کرده بود اکنون نساجی درخواست پرسپولیس را رد کرده چرا که مثل یک تیم حرفه ای قصد دارد از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد.

 

گفتنیست با  توجه به شرایط احتمال می رود این بازی از سوی سازمان لیگ به دلیل بارش شدید باران لغو شود

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • سجاد کرمی 6 دسامبر 2020 / 5:24 ق.ظ

    سورش فینال اسیا چه کرده با شیش تاییا
    نکته: (شیش تایی ها منظور از شیش تایی شدن توسط پرسپولیس است ن العین که دو شبانه روز گل میخوردن)????

  • رضا 4 دسامبر 2020 / 11:55 ب.ظ

    حرف مفت میزنه سپاهان می خواست بازی با پرسپولیس با تماشاگر بر گذار کند به این خاطر حاضر به بازی نشد

  • موسی 4 دسامبر 2020 / 10:36 ب.ظ

    وقتی برای پلی آف سه تا بازیتون لغو شد قبل لز مرحله گروهی نظری نداشتید؟شما سه نفر چرا اینقدر درگیر پرسپولیس هستید؟پارسال بازی با پارس جنوبی رو یادتون بیاد خجالت بکشید

    • لنگی نباشیم 5 دسامبر 2020 / 7:26 ق.ظ

      سرانجام همانطور که پیش بینی میشد سازمان لیگ از اختیارات خود استفاده کرد و بازی پرسپولیس و نساجی را به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو کرد که این تصمیم جنجالی از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

      با اتخاذ این تصمیم سازمان لیگ رسما به دولتی بودن فدراسیون فوتبال صحه گذاشت چرا که در هیچ کشوری که فدراسیون فوتبال مستقل از دولت دارد، چنین تصمیمی اتخاذ نمی شد و به عنوان نمونه تیم دوم تیمهای چینی و ژاپنی و کره ای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در حال برگزاری بازیهای خود در لیگ داخلی هستند و هیچ پوئن و امتیاز ویژه ای برای آنها از این جهت در نظر گرفته نشد.

      سازمان لیگ با این تصمیم خود راه را برای درخواست های مشابه سایر تیمها باز کرد و اگر به درخواست آنها ترتیب اثر داده نشود، آنگاه مسئولین سازمان لیگ فدراسبون زیر سوال خواهند رفت. به نظر می رسد دوستانی که امروز به درخواست باشگاه پرسپولیس ترتیب اثر دادند، اتفاقات بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس را فراموش کردند که در آن دیدار نیز مسئولین سپاهان به خاطر حفظ سلامت بازیکنان و مردم در اوج گیری اول کرونا خواستار لغو بازی شدند اما سازمان لیگ بدون توجه به این درخواست عدم حضور آنها در زمین را به منزله پیروزی 3 بر 0 پرسپولیس در نظر گرفت و در شرایط مشابه اگر پرسپولیس از سفر به قائم شهر استنکاف میکرد نیز می بایست همین تصمیم را می گرفت اما دوستان ترجیح دادند از اختیارات خود استفاده کنند و منافع باشگاه پرسپولیس را در این مناقشه تامین کردند.

      از طرف دیگر مطرح کردن بحث ملی برای بازی پرسپولیس مقابل نماینده شرق آسیا نیز در تناقض کامل با آنچه دوستان پیشتر با استقلال انجام دادند بود. چرا که اگر بحث منافع ملی مطرح بود عای القاعده با درخواست باشگاه استقلال برای لغو بازی اش مقابل مس کرمان قبل از مصاف با اف سی سئول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اسیا موافقت می شد که نه تنها با این درخواست موافقت نشد بلکه یک بازی جام حذفی مقابل ذوب آهن هم برای این تیم در نظر گرفتند تا پوست تیم قلعه نویی را در سفر به کره جنوبی کنده باشند اما کنون که بحث سفر پرسپولیس به شرق هم مطرح نییت، بازی های این تیم را دو هفته قبل از بازی با تیم شرقی در قطر لغو کردند. در مورد دیگر نیز باشگاه استقلال درخواست لغو بازی اش مقابل پرسپولیی را قبل از دیدار حساس پلی آف مقابل السد داد اما سازمان لیگ یه روز قبل از آن بازی، دربی را برگزار کرد تا مشخص شود استقلال تیم اجنبی و پرسپولیس تیم آقایان در وزارت ورزش است.

      نکته جالب اینکه در دوره قبل که پرسپولیس به فینال رسید مسئولین وقت سازمان لیگ همبن اتفاقات را برای رفاه پرسپولیی رقم زدند اما در کمال ناباوری پس از شکست تیم محبوب آقایان مقابل کاشیما، دوستان در باشگاه پرسپدلیس همه الطاف سازمان لیگ را فراموش کردند و در موضعی طلبکارانه مدعی شدند سازمان لیگ با آنها دشمنی دارد که 3 بازی عقب افتاده آنها را به طور فشرده برگزار می کند!

      هر چه که هست فساد ساختاری در بدنه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در نهایت باعث شده تا چنین تصمیمات متناقضی که همواره به سود یک تیم خاص بوده گرفته و دوستان نمی توانند مصادیق تبعیض در این زمینه را کتمان کنند چرا که از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی و به طور خاص وزارت مسعود سلطانی فر هیچ تصمیمی در خلاف منافع پرسپولیس اتخاذ نشده و همواره تصمیمات در جهتی بوده که اول منافع این تیم تامین شود. از تعویق در برگزاری لیگ نوزدهم و بیستم و همچنین اهدای کاپ سوپرجام لیگ نوزدهم به پرسپولیس بدون برگزاری بازی با سپاهان و البته تصمیم متناقض در تعویق سوپر جام امسال می توان به عنوان بارزترین نمونه های تصمیمات سالهای اخیر فدراسیون نشینان در حهت تامین منافع باشگاه پرسپولیس یاد کرد.

      کسی چه می داند شاید قهرمانی پرسپولیس در آسیا برای حسن روحانی به چنان اهمیتی رسیده که از این دستاورد بتواند به عنوان ویترین عملکرد خود در پایان ریاست جمهوری اش یاد کند.

  • کور شود هر ان که نتواند دید 4 دسامبر 2020 / 8:42 ب.ظ

    چه قد یه ادم باید احمق باشه که بیاد درخواست پرسپولیس از نساجی رو بازی سپاهان مقایسه کنه اخه حسام خان داداش قضیه سپاهان که وویس ها شم دراومد و همه فهمیدن چی به چیه من موندم یه ادم چقد باید وقیح باشه (شایدم بخاطر سوزش فینال واقعی آسیا باشه)که بیاد اینجوری مطلب بنویسه#خبر_دلار

  • محمود 4 دسامبر 2020 / 1:37 ب.ظ

    اینا اینقدر وقاحت دارن که اصلا این مقایسه ها در مورد خودشون و سایر تیمها را انجام نمیدهند.پرسپولیس و دولت از این چیزها عبور کردند.سال دیگه بریم به این جناح و دوستان این اشخاص رای بدیم باز استقلالو بدبخت میکنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید