کد خبر:44366
پ

پای سازمان بسیج و مهار قطعی معترضین خیابانی به قهرمانی پرسپولیس باز شد

در حالی که هنوز دو هفته به پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده، صحبت ها و شایعات عجیب و البته تامل برانگیزی در فضای مجازی در خصوص قهرمانی از قبل تعیین شده پرسپولیس مطرح می شود. با اوج گرفتن اشتباهات تاثیرگذار داوری در هفته های اخیر که عمدتاً تیم پرسپولیس از آنها سود برده، برخی […]

در حالی که هنوز دو هفته به پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده، صحبت ها و شایعات عجیب و البته تامل برانگیزی در فضای مجازی در خصوص قهرمانی از قبل تعیین شده پرسپولیس مطرح می شود.

با اوج گرفتن اشتباهات تاثیرگذار داوری در هفته های اخیر که عمدتاً تیم پرسپولیس از آنها سود برده، برخی معتقدند مسئولین بالاتر از فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش حکم به قهرمانی پرسپولیس داده اند و در رخ دادن این اتفاق، بقیه افراد و زیر مجموعه های وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تنها وسیله اجرای هدف آقایان هستند.

پای سازمان بسیج و مهار قطعی معترضین خیابانی به قهرمانی پرسپولیس باز شد

پروژه قهرمان سازی از وحید امیری و مهدی ترابی به عنوان نیروهای بسیجی فوتبال

کاپیتان شدن وحید امیری و اعلام پنالتی به سود پرسپولیس در چند هفته اخیر این گمانه زنی را در خصوص دو بازیکن ارزشی پرسپولیس به وجود آورده که سازمان بسیج قصد دارد کاپ قهرمانی به دست یک بسیجی بالای سر برده شود. بعد از افتضاحی که در فتوشاپ چهره بدون ریش شهید بداغی توسط برخی در این سازمان آشکار شد (برای او ریش گذاشته بودند تا وی به عنوان یک نیروی بسیجی و ارزشی ناهی از منکر در افکار عموم معرفی شود) بدبینی نسبت به فعالیت ها و اقدامات سازمان بسیج در فضای مجازی افزایش یافته است. به طوری که تصور می شود آنها از هیچ کوششی برای قهرمان نشان دادن نیروهای بسیجی فروگذار نمی کنند. با توجه به سوابق وحید امیری و مهدی ترابی در عدم حمایت از معترضین خیابانی در ماه های گذشته، این دو بازیکن به دو بازیکن محبوب سازمان بسیج تبدیل شده اند که با توجه به برخی اخبار، به نظر می رسد مساعدت هایی نیز در خصوص خدمت نظام وظیفه هر دو بازیکن صورت گرفته باشد. گفته می شود یکی از دلایل کنار گذاشتن وریا غفوری توسط سردار آجورلو، توصیه های همین نهاد برای حذف چهره های حامی معترضین خیابانی از تیم های محبوب پایتخت بوده است. شاید آن روزی که وریا غفوری پس از بردن دربی از تیم محبوب آقایان مدعی شد ما یک تیم را نبردیم یک جریان را شکست دادیم باید تامل بیشتری بر روی صحبت های او می کردیم چرا که پس از این اظهار نظر، به شکل عجیبی داوران از اعلام پنالتی به سود استقلال در دربی ها امتناع کردند و از آن روز به بعد عده ای معتقدند که همین آقایان اجازه پیروزی به استقلال در دربی ها را نداده اند و دو پیروزی این تیم هم در جام حذفی آن هم در ضربات پنالتی رقم خورده که دیگر کاری از دست آقایان بر نمی آمده است. به باور برخی، ظاهراً امروز استقلال و بازیکنانش به سمبلی از تضاد با حاکمیت تبدیل شده اند و تیم پرسپولیس به حامی حاکمیت معروف شده که این رفتارهای عجیب را در خصوص آنها می بینیم. نکته جالب اینکه تا زمانیکه سرمربی پرسپولیس با پست و استوری های خود، در مقام حمایت از معترضین خیابانی بر آمد، او نیز رنگ موفقیت را ندید اما به محض بازگشت به مسیر قبلی و سکوت در مقابل اتفاقات بیرونی، دوباره شاهد برخی اتفاقات بودیم. نکته جالب اینکه پس از قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی که به شکل معجزه آسایی در غیاب آقایان به دست آمد، دوباره چماق داران مطیع اوامر بالادستی ها روی کار آمدند.

تبدیل اعتراضات خیابانی به شادی های خیابانی

یکی دیگر از سناریوهایی که در سالهای گذشته نیز رواج داشته، طرح ساکت سازی اکثریت و انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی جامعه به وسیله فوتبال بوده است. مسئولین بالارده کشور که امروز دستانشان برای تعیین نتایج بازی ها بیرون زده و آشکارا از تیمی بر علیه تیم دیگر حمایت می کنند، در سالهای گذشته مجوز قهرمانی تیم که بیشترین هوادار را در کشور دارد، اجرا کرده بودند. با اجرای این طرح ها که موفقیت نسبی نیز در پی داشته، به جرات می توان گفت، بسیاری از مردم و حتی فوتبالیست ها، حوادت پائیز و زمستان گذشته را فراموش کرده اند و دیگر خبری از عدم شادی گل در بازی ها به نشانه حمایت از معترضین خیابانی و … نیست. با این طرح در سالهای گذشته حتی اعتراضات به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی هم تقریباً به پایان رسیده و اعتصابات و اعتراضات جای خود را به شادی خیابانی برای پیروزی و قهرمانی احتمالی یک تیم خاص داده اند. نکته جالب اینکه در این شادی های خیابانی خبری از برخورد با مصادیق بی حجابی هم نیست که همین موضوع نشان می دهد، هدف دست اندرکاران این طرح از اجرای این پروژه ها در فوتبال تا چه حد مهم است که حتی به آرمان های ترسیمی خود هم بی اعتنا هستند!

حامیان این تئوری ها معتقدند وزرای ورزش، روسای فدراسیون، کمیته داوران، سازمان لیگ، کمیته انضباطی و … تنها مجری هستند و در صورت سرپیچی از دستور مافوق برکنار می شوند. نکته ای که وحید صالحی داور افشاگر نیز به آن اشاره کرده بود. بر همین اساس هم هست که شکایت از بی عدالتی در فوتبال ایران بی معناست چرا که فدراسیون فوتبال عملاً نهادی مستقل نیست و مصداق مثل معروف شکایت دزد را پیش شاه دزد بردن است! همان ها که مهدی تاج را به یکباره مجدداً سر کار آوردند، خودشان هم بابت تمام این اتفاقات از او تیمی که خط مشی های آنها را اجرا می کند، حمایت می کنند ولو او متهم به انجام تخلفاتی هم باشد. مگر آجورلوها و انصاری فردها، گرشاسبی ها و … تخلف کردند، چه اتفاقی برایشان رخ داد؟ چطور اعلام وصول استیضاح سلطانی فر و توضیح در خصوص افتضاح ورزش کشور و توجه به یک تیم خاص برای چند نوبت متوالی به یکباره در لحظه آخر لغو می شد؟

با این حال بی صبرانه منتظر شادی خیابانی هواداران پرسپولیس در فصل گرم سال هستیم و برخورد نیروهای ارزشی با مصادیق بی حجابی در این شادی ها هم به نظاره می نشینیم تا ببینیم کدام گروه در این زمینه حق گفته است.

هر چه که هست، تاکنون در خصوص هیچ تیمی ندیده بودیم که وزیر ورزش یک کشور بابت این موارد ورود کند:

1.برگزاری بازی فینال جام حذفی بین پرسپولیس و داماش در نیمه شب در حالی که داور مسابقه سوت پایان را به دلیل مساعد نبودن شرایط برگزاری و تخلف مسئولین در عدم ورود تماشاگران داماش به استادیوم، زده بود اما با تماسی از وزارت ورزش این بازی در شراییطی عجیب برگزار شد!

2.تماس از وزارت ورزش با مالک وقت تیم پدیده برای صدور رضایتنامه یحیی گل محمدی برای پرسپولیس که جنجال زیادی به پا کرد.

3.درخواست سلطانی فر از رئیس جمهور روحانی برای مذاکره با اردوغان برا حل مشکل مهدی طارمی و ریزه اسپور!

4.دستور به پرداخت 10 میلیارد تومان از محل منابع فدراسیون فوتبال برای حل مشکلات مالی پرسپولیس در زمان وزارت سجادی که توسط سازمان بازرسی غیرقانونی تشخیص داده شد.

5.دستور به برگزاری بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی از سمت وزارت ورزش!

6. درخواست برای تعویق خدمت 7 ملی پوش بدون افتخار در جام ملتها و جام جهانی با محوریت دو بازیکنی که با مشکل سربازی مواجه بودند(بیرانوند و ترابی) و اتفاقاً در پرسپولیس هم بازی می کردند و مثل 5 بازیکن دیگر لژیونر نبودند!

7. …

به واقع جایگاه وزیر ورزش یک کشور این است که در خصوص میزبانی یک تیم هم اعمال نظر کند؟ در هر صورت مردم چنین مسائلی را می بینند و ابهامات این چنینی هم در ذهنشان به وجود می آید.

پی نوشت: در برهه ای در سال 1361 نام تیم پرسپولیس به تیم بنیاد مستضعفان تغییر نام پیدا کرد و بسیاری بر این عقیده اند، خصومت مسئولین بالارده کشور با تیم استقلال که پیشتر با نام تاج شناخته می شد، ریشه در هویت دو باشگاه دارد و چون تیم تاج تحت حمایت خاندان سلطنتی بوده و به زعم آقایان تیم پرسپولیس تیمی مردمی شناخته می شد که بسیاری از بازیکنان وقتش در تظاهرات انقلابی 1357 حضور داشتند، امروز شایسته برخی خدمات و تیم استقلال به واسطه ریشه و فرهنگ بازیکنان سابقش که عمدتاً به خارج از کشور رفته اند و با حکومت فعلی میانه ای ندارند، مستوجب محرومیت از عدالت تشخیص داده شده اند! در همین زمینه برخی معتقدند یکی از دلایلی که ناصر حجازی محکوم به شکست در فوتبال ایران بود، پایبندی اش به همان ریشه تیم تاج بود.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • فرحانی 8 مه 2023 / 6:43 ب.ظ

    با درود از اول هم در دربی مشخص بود میخواهند سر تیم مردمی استقلال را ببرند .گذاشتند استقلال تاج اسیا حذف شود و بعد دنبال پول استداماجونی بروند . از الان برای بازیکنان گل گهر خط ونشان میکشند و با تهدید و تمطیع که گل گهر در لیگ برتر ببازد . توهین های زشت سرمربی نفت ابادان هم بماند که برای اولین بار این توهین ها را میشنویم .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید