کد خبر:27556
پ

پایان مهلت پرداخت بدهی های پرسپولیس | فدراسیون فوتبال جرات کسر امتیاز را ندارد

  در حالی که از روز 17 خرداد به عنوان آخرین مهلت برای باشگاه پرسپولیس در جهت تسویه بدهی هایش به طلبکاران یاد می شد، این موعد نیز به سر آمد تا روی کاغذ پروسه کسر امتیاز از این تیم کلید خورده باشد اما به نظر نمی رسد فدراسیون فوتبال جرات کسر امتیاز از این […]

 

در حالی که از روز 17 خرداد به عنوان آخرین مهلت برای باشگاه پرسپولیس در جهت تسویه بدهی هایش به طلبکاران یاد می شد، این موعد نیز به سر آمد تا روی کاغذ پروسه کسر امتیاز از این تیم کلید خورده باشد اما به نظر نمی رسد فدراسیون فوتبال جرات کسر امتیاز از این تیم را داشته باشد چرا که خود شریک جرم این قائله است و در صورت سرپوش نگذاشتن بر روی این مسئله، احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران به واسطه اعلام دروغ به فیفا و AFC بابت وضعیت مالی تیم های ایرانی وجود خواهد داشت.

 

پایان مهلت پرداخت بدهی های پرسپولیس | فدراسیون فوتبال جرات کسر امتیاز را ندارد

مدیران باشگاه پرسپولیس روز ۲۰ اسفند سال گذشته به فدراسیون فوتبال قول دادند تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه با بدهکاران خود تسویه حساب کنند و اکنون ۲ روز از این تاریخ سپری شده و خبری از تسویه قطعی با طلبکاران این تیم نشده است.

باشگاه پرسپولیس در روزهایی که به شدت نیاز به ثبت قرارداد مهدی ترابی و شهریار مغانلو داشت، با قبول تبعات عدم پرداخت مطالبات طلبکاران تا مهلت تعیین شده، همه مجازات‌ها، جریمه‌ها و حتی کسر امتیاز را قبول کرد و امروز در شرایطی قرار داریم که با توجه به رقابت فشرده در صدر جدول لیگ برتر، به نظر نمی رسد فدراسیون فوتبال جرات کسر امتیاز از این تیم را داشته باشد.

گفته می‌شود مجموع بدهی‌های پرسپولیس ۱۶ میلیارد تومان است. سرخپوشان ۳۰ الی ۳۲ نفر طلبکار دارند. مهمترین بدهی سرخپوشان به باشگاه پدیده مشهد در مورد مبلغ رضایتنامه یحیی گل محمدی بوده که این بدهی حدود ۹ میلیارد تومان است.

 

در واقع در صورت عدم اجرای قانون چه در این مورد چه در مورد تیم های مطرح دیگر، جفا به فوتبال باشگاهی کشور شده است چرا که چطور ممکن است تیمی بدهکار باشد و مجوز فعالیت در نقل و انتقالات و ثبت قرارداد بازیکنانش را دریافت کند؟ پرسپولیس که در پرونده شکایت النصر توانست با توجه به خلع قانونی در این زمینه از مجازات فرار کند (باشگاه پرسپولیس علی رغم علم به پرداخت بدهی به برانکو در آن مقطع مبادرت به خرید 7 بازیکن کرد) بار دیگر در همان شرایط قرار دارد و با وجود اینکه از بدهی های خود به شاکیانش مطلع بوده، مهدی ترابی، فرجی و شهریار مغانلو را در نیم فصل جذب کرد و نکته جالب اینکه آنها سرمربی وقت شهرخودرو را با آنهمه جار و جنجال و با زور و اجبار از این تیم گرفتند اما همچنان بعد از گذشت حدود 2 سال، پول این انتقال را به طور کامل به حساب باشگاه شهرخودرو واریز نکرده اند. اتفاقی که حتی در فوتبال آماتور جهان نیز رخ نمی دهد اما در فوتبال ایران به سبب دولتی بودن و حمایت های پشت پرده از برخی تیم های دولتی، هر غیرممکنی، ممکن می شود!

 

پی نوشت: نکته جالب در ادعاهای برخی مسئولین پرسپولیس اینکه مدعی هستند، فدراسیون می بایست از محل مطالبات بلوکه شده باشگاه پرسپولیس این بدهی ها را پرداخت کند! اما سوال اینجاست که مگر در روزی که با یحیی گل محمدی با آن شیوه عجیب قرارداد امضا شد دوستان می دانستند که قرار است تا فینال آسیا پیشروی کنند و روی مبلغ پاداش فینال برای پرداخت بدهی ها حساب باز کرده اند؟ از این گذشته، شکایت برخی از شاکیان پرسپولیس که تعدادشان بالغ بر 30 نفر است مربوط به 6-7 سال قبل است. هر چه که هست شاید باشگاه پرسپولیس نیز در این زمینه مقصر نباشد مقصر ففدراسیون بله قربان گویی است که با دستور وزارت ورزش، تمامی قوانین را نقض می کند و با سندسازی و اعلام دروغ به AFC همه تیمهای ایرانی را در وضعیت تسویه با طلبکاران اعلام می کند و منعی هم برای عقد قرارداد جدید با بازیکنان برای تیمهای بدهکار قرار نمی دهد.

کلیدواژه : فدراسیون فوتبال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید