کد خبر:37741
پ

وقتی گل محمدی پرسپولیس را با منچسترسیتی اشتباه گرفت!

با نگاهی به لیست بازیکنان پرسپولیس در فصل جدید، به سادگی می توان متوجه شد که علت این حجم از بریز و بپاش سنگین چیست و ظاهراً گل محمدی برای احیای اعتبار از دست رفته خود در فصل گذشته که بدون هیچ جامی، فصل را به پایان برد، قصد دارد حداقل جام قهرمانی لیگ برتر […]

با نگاهی به لیست بازیکنان پرسپولیس در فصل جدید، به سادگی می توان متوجه شد که علت این حجم از بریز و بپاش سنگین چیست و ظاهراً گل محمدی برای احیای اعتبار از دست رفته خود در فصل گذشته که بدون هیچ جامی، فصل را به پایان برد، قصد دارد حداقل جام قهرمانی لیگ برتر را از ان خود کند که با یک تیر دو نشان زده باشد؛ او با قهرمانی در لیگ برتر می تواند اعتبار از دست رفته ش خود نزد هواداران پرسپولیس را بازسازی کند، سپس به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وارد شود. یارگیری فصل جاری پرسپولیس طوری است که این تیم ظاهراً برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیایی بسته شده که هنوز مجوز حضور پرسپولیس در آن صادر نشده است.

هر چه که هست، گل محمدی بر خلاف فصول قبل که به سراغ جذب بازیکنان ضعیف می رفت، در فصل جاری از فرصت پیش آمده بابت تزریق سنگین نقدینگی به باشگاه بابت حضور در بورس نهایت استفاده را کرده و دست بر روی خرید فوق ستاره های فوتبال ایران گذاشته است تا حتی اگر ضعفی هم در بحث فنی وجود داشت، این سوپراستارها بتوانند کار را در بازیهای مشکل برای او در بیاورند.

اما ظاهراً یحیی فراموش کرده اینجا ایران است و انگلیس نیست و پرسپولیس هم منچسترسیتی نیست!!! نکته جالب در خصوص یارگیری پرسپولیس اینکه، تمرکز گل محمدی بر روی جذب بهترین پاسورهای لیگ برتر در 4 فصل گذشته بوده است. اتفاقی که در تیم منچسترسیتی نیز شاهد هستیم و هافبکهای میانی این تیم معمولاً در انتهای فصل با بیشترین تعداد پاس گل، نقش کلیدی در موفقیت تیمشان ایفا کرده اند. اما تفاوت در اینجاست که در انگلیس، همه چیز حرفه ای دنبال می شود و ستاره ها با نیمکت نشینی اعتراضی نمی کنند اما در فوتبال آماتور ایران به محض نیمکت نشین شدن یک ستاره مدعی ترکیب اصلی، به یکباره کل تیم دچار آشفتگی می شود. اتفاقی که در فصل گذشته نیز رخ داد و نیمکت نشینی های چند بازیکن مطرح این تیم، کار دست یحیی داد و به هم ریختگی ذهنی پرسپولیس در نهایت این تیم را به قهرمانی نرساند.

امروز نیز به جای 2 آشپز، شاهد 4-5 آشپز مختلف در ترکیب پرسپولیس هستیم که باید دید یحیی چطور بهترین پاسورهای لیگ برتر را مدیریت می کند. تا پیش از این مهدی ترابی نقش محوری در ارسال پاسهای اخر برای مهاجمین پرسپولیس داشت اما در فصل جدید، سروش رفیعی و سعید صادقی نیز به ترکیب پرسپولیس اضافه شده اند و بدون شک هیچ یک از این بازیکنان دوست ندارند، نقش خود در فصول گذشته را با کم رنگ تر شدن در کارهای تهاجمی از دست بدهند. تصور کنید ضربه ایستگاهی یا کرنری نصیب پرسپولیس شودف به نظر شما کدام بازیکن پشت توپ می ایستد؟ عالیشاه؟ ترابی؟ صادقی؟ رفیعی ؟

این هنر یحیی گل محمدی است که در فصل جدید باید از آن رونمایی کند. هنر مدیریت ستاره ها که تنها از پس مربیان بزرگ بر می آید وگرنه سابقه نشان داده تیمهای پرستاره بارها به مشکل خورده اند چرا که هر ستاره می خواهد خود را به عنوان ناجی تیم نزد هواداران معرفی کند و این مهم در فصل منتهی به جام جهانی برای بازیکنان حیاتی تر و مسلماً اقدام به تک روی برخی ستاره ها بیشتر از سایرین خواهد بود.

 

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید