کد خبر:12621
پ

وزارت ورزش باید غرامت استراماچونی و کالدرون را بپردازد یا باشگاه استقلال و پرسپولیس؟

در حالی که ساعاتی پیش از حکم فیفا در خصوص محکومیت باشگاه استقلال به پرداخت یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار یورویی به آندرا استراماچونی منتشر شد، احتمالاً تا چند روز دیگر حکم قطعی فیفا در خصوص پرداخت غرامت به گابریل کالدرون نیز منتشر می شود. به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده […]

در حالی که ساعاتی پیش از حکم فیفا در خصوص محکومیت باشگاه استقلال به پرداخت یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار یورویی به آندرا استراماچونی منتشر شد، احتمالاً تا چند روز دیگر حکم قطعی فیفا در خصوص پرداخت غرامت به گابریل کالدرون نیز منتشر می شود. به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا مسببان اصلی به وجود آمدن این اتفاق نیز تبعاتی که از همان ابتدا نیز مشخص بود بپذیرند.

 

وزارت ورزش باید غرامت استراماچونی و کالدرون را بپردازد یا باشگاه استقلال و پرسپولیس؟

وزارت ورزش باید غرامت استراماچونی را بپردازد یا باشگاه استقلال؟

نکته ای که در این بین وجود دارد این است که وزارت ورزش به دفعات سعی کرده خود را از دخالت در ماجراهای رفتن استراو کالدرون مبری کند اما پافشاری آنها در عدم پرداخت به استراماچونی توسط یک هوادار متمول استقلالی مقیم ایتالیا و همچنین جلوگیری از بازگشت او به استقلال در فصل جاری به سبب یک قانون مضحک که منجر به تحمیل این غرامت سنگین به باشگاه استقلال شد را می توان از جمله دلایلی بر شمرد که وزارت ورزش مسئول اصلی این افتضاح است چرا که با ممانعت از حضور مجدد استراماچونی در استقلال باعث شد تا این مربی بدون حضور در ایران و ارائه خدمات به باشگاه استقلال، نه تنها مطالبات معوق خودرا با سود دریافت کند بلکه دستمزد فصل بعدش را نیز مطالبه کند و این در حالیست که وزارت ورزش می توانست مجوز حضور استرا در استقلال را صادر کند تا هم باشگاه استقلال از خدمات او استفاده کند و هم مبلغ پرداختی به او تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می یافت.

 

گفتنیست این اتفاق تنها برای استقلال نیفتاده و وزارت ورزش و مدیران دست نشانده ای که در آن مقطع در راس مدیریت باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار داد، مسئول به وجود آمدن افتضاح کالدرون و استراماچونی هستند. همانطور که دوستان با آگاهی کامل از تبعات فسخ قرارداد با کالدرون که پرسپولیس را صدرنشین لیگ کرده بود، نسبت به پرداخت غرامت به او مسئول هستند، اکنون در قبال پرداخت غرامت به استراماچونی که استقلال را صدرنشین لیگ کرده بود امابه لطف بازیهای پشت پرده دوستان از نیمکت استقلال فراری داده شد، مسئول هستند. اکنون نیز به همان سرعتی که برای باشگاه پرسپولیس جلسه اضطراری تشکیل دادند و یک شبه 784 هزار دلار برانکو را تامین کردند، این انتظار می رود تا به سرعت مبلغی که خودشان باعث تحمیلش به باشگاه استقلال بودند را بپردازند.

 

با این وضعیت آشفته و مدیریت افتضاح در وزارت ورزش کشخص نیست چرا نمایندگان مجلس در قبال ضعف آشکار مسعود سلطانی فر در اداره ورزش کشور و به طور خاص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سکوت کرده اند؛ این در حالیست که افکار عمومی هنوز جواب مشخصی بابت مسئول اصلی افتضاح مارک ویلموتس نیز نگرفته است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • سارا 12 نوامبر 2020 / 2:34 ب.ظ

    قصاب ورزش ایران تا دوره ش تموم نشه نه مجلس و نه قضاییه عرضه مقابله باهاشو ندارن ، یا زیر میزی دهنشون و با رشوه بسته این بی پدر لنگی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید