کد خبر:32201
پ

وریا غفوری فراتر از فاجعه | ادامه بازی های ضعیف کاپیتان استقلال

دقایقی قبل تیم فوتبال استقلال توانست با نتیجه 2 بر 0 به یک پیروزی ارزشمند در اصفهان مقابل تیم خوب ذوب اهن برسد و با 6 امتیاز در کنار سپاهان و گل گهر در صدر جدول قرار بگیرد. اما در کنار این نتیجه مهم، بازی استقلالی ها همچنان مثل دیدار اولشان مقابل هوادار، چنگی به […]

دقایقی قبل تیم فوتبال استقلال توانست با نتیجه 2 بر 0 به یک پیروزی ارزشمند در اصفهان مقابل تیم خوب ذوب اهن برسد و با 6 امتیاز در کنار سپاهان و گل گهر در صدر جدول قرار بگیرد. اما در کنار این نتیجه مهم، بازی استقلالی ها همچنان مثل دیدار اولشان مقابل هوادار، چنگی به دل نزد و اگر هنرنمایی بازیکن جدید این تیم یعنی کوین یامگا و گلهای انفرادی و سولوگل هایش نبود، استقلال به زحمت به یک تساوی در این دیدار خارج از خانه می رسید که عناصر میانی و هجومی اش به شدت ضعیف عمل کردند.

 

وریا غفوری فراتر از فاجعه | ادامه بازی های ضعیف کاپیتان استقلال

در بین بازیکنان استقلال، بازیکن ستاره خاصی دیده نمی شود و اگر کوین یامگا و سیاوش یزدانی را کنار بگذاریم، بقیه بازیکنان این تیم بازیکنان معمولی و بعضاً ضعیفی هستند که عامل اصلی افت کیفی بازی استقلال محسوب می شوند اما اگر بخواهیم ضعیف ترین بازیکن استقلال در دو بازی اخیر این تیم را نام ببریم، بدون شک به نامی جز وریا غفوری نمی رسیم.

غفوری که با مصدومیتی کهنه مواجه است، از انجام عمل جراحی بر روی پای خود در این سن وسال صرف نظر کرده چرا که به خوبی می داند عمل سنگین روی پایش در سن 33 سالگی، تقریباً مساوی با خداحافظی با فوتبال است و به همین منظور از اواسط فصل گذشته، با مصدومیت کهنه بازیها را ادامه می دهد که این موضوع منجر به افت شدید کیفیت بازی او شده است به طوری که از آخرین باری که او یک پاس گل برای سایر بازیکنان استقلال صادر کرده مدت زیادی می گذرد و تقریباً هیچکس آخرین پاس گل وریا غفوری را به یاد ندارد.

غفوری در این بازی به حفره استقلال تبدیل شد و بازی ضعیف او به قدری در چشم بود که در نیمه دوم بازی استقلال برابر ذوب آهن، 100 درصد حملات ذوب آهن از سمت وریا غفوری بود که اتفاقاً در بیشتر مواقع نیز توانستند از او عبور کنند و تنها ارسال های بی کیفیت بازیکنان ذوب آهن بود که مانع از باز شدن دروازه استقلال شد.

غفوری که زمانی به سادگی مصاف های یک در مقابل یک را عبور می کرد، دیگر توان سابق را ندارد و در فاز هجومی نیز نه تنها قادر به از پیش روی برداشتن بازیکن حریف نیست بلکه با بازی قابل حدس و چرخش های تکراری به دور خود یا پاس های اشتباه طولی، بارها مالکیت توپ را از استقلال گرفته و به حریف تقدیم کرده است.

هر چه که هست، به نظر می رسد فرهاد مجیدی در معذوریت خاصی با کاپیتان استقلال گیر افتاده و نمی تواند او را روی نیمکت بنشاند؛ معذوریتی از جنس همان معذوریتی که یحیی گل محمدی در پرسپولیس گرفتارش است و قادر به نیمکت نشین کردن سید جلال حسینی 40 ساله که به حفره دفاعی سرخ پوشان تبدیل شده، نیست.

 

پی نوشت: بازی ضعیف آرش رضاوند و جعفر سلمانی و همچنین ارسلان مطهری از استقلال یک تیم کاملاً معمولی ساخته که تنها با اتکا به دو ستاره خود در این دیدار یعنی یامگا و سیاوش یزدانی که با تکلی به موقع یک گل را برای تیمش خرید، توانست 3 امتیاز به دست آورد. سبک بازی استقلال شباهت زیادی به تیم محمود فکری در فصل گذشته دارد که تنها بر اساس نبوغ بازیکنانی همچون مهدی قایدی و دیاباته و … به گل و 3 امتیاز بازی ها می رسید و رفته رفته ضعف های آشکار آن تیم عیان شد و کاری از دست ستاره های استقلال نیز ساخته نبود. به نظر می رسد اگر فرهاد مجیدی خیلی زود بازنگری در چینش اولیه خود و نیمکت نشین کردن 4-5 بازیکن متوسط و ضعیف این تیم نکند، به زودی به سرنوشت محمود فکری دچار خواهد شد چرا که این استقلال به شدت بازیکن محور است و اثری از کار تاکتیکی منسجم در آن دیده نمی شود که علت آن نیز کیفیت پائین اکثر بازیکنان فیکس این تیم است که بر روی عملکرد کلی این تیم تاثیر منفی گذاشته است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • رضا 25 اکتبر 2021 / 10:58 ب.ظ

    وریا خیلی خوب بود بخصوص نیمه دوم. دمش گرم انشالله تیم ملی و جام‌جهانی. سرعتش که عالی بود و تسلطش رو توپ هم عالی. حسین زاده خوره و خود خواه بود دوتا بازی کرده تو موقعیت گل به هیچکس پاس نمیده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید