کد خبر:29897
پ

ورزشکارانی که توسط بیمه حمایت می شوند

ورزش حرفه ای، یکی از اصطلاحات کمتر شناخته شده ای هست که معنای علمی آن را معمولاً عامه مردم نمی دانند. ورزش حرفه ای به نوعی از ورزش اطلاق می شود که فرد ورزشکار فقط به دلیل تفریح یا سلامتی به ورزش مشغول نیست. بلکه ورزش را به صورت مستمر و به عنوان شغل پذیرفته […]

ورزش حرفه ای، یکی از اصطلاحات کمتر شناخته شده ای هست که معنای علمی آن را معمولاً عامه مردم نمی دانند. ورزش حرفه ای به نوعی از ورزش اطلاق می شود که فرد ورزشکار فقط به دلیل تفریح یا سلامتی به ورزش مشغول نیست. بلکه ورزش را به صورت مستمر و به عنوان شغل پذیرفته و از آن کسب درآمد می کند و در مسابقات حرفه ای شرکت کرده و سعی می کند با موفقیت های بیشتر چه به صورت فردی و چه به صورت تیمی، به افتخارات و قهرمانی دست یافته و درآمد خود را هم افزایش دهد. بنابراین، اگر ورزش را برای ورزشکاران حرفه ای به صورت شغل در نظر بگیریم، برخی از الزامات شغلی هم که در بقیه شغل های جامعه وجود دارد باید به نوعی برای این افراد برقرار بوده و از آن به صورت مستمر بهره مند باشند.

 

ورزشکارانی که توسط بیمه حمایت می شوند

یکی از کارهایی که ورزشکار حرفه ای باید از آن برخوردار باشد، امکانات مربوط به بیمه هست. مخصوصاً بیمه های مرتبط با درمان و حوادث که برای فردی که ورزش می کند با توجه به ریسک آسیب دیدگی بدنی، حتماً باید در نظر گرفته شود. در کشورهای توسعه یافته، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ورزشکار معمولاً توسط باشگاههای ورزشی انجام می پذیرد. هر چند که خود ورزشکار هم از بیمه های مختلفی برخوردار است.

اما در کشور ما یکی از مسائلی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، بیمه برای ورزشکاران است. از بیمه های پایه درمانی و بازنشستگی مثل بیمه تأمین اجتماعی گرفته تا بیمه های حرفه ای که باید توسط باشگاهها برای مسئولیتی که دارند اخذ شود. به طور مثال اگر ورزشکاری تحت پوشش بیمه حوادث ورزشی باشد، در صورتی که در حین فعالیت های ورزشی خود دچار آسیب دیدگی، مصدومیت یا جراحت شود، می تواند هزینه های مرتبط با درمان را از این بیمه نامه استفاده کرده و دیگر نگرانی از بابت هزینه ها نداشته باشد. همچنین اگر ورزشکاری مصدوم شد، باشگاه و تیم او مجبور به پرداخت هزینه های گزاف بابت موارد پزشکی ورزشی نخواهند بود و به نوعی ورزشکار توسط بیمه حمایت می شود.

داشتن بیمه برای ورزشکاران یک نوع دلگرمی هم محسوب می شود. مخصوصاً وقتی که ورزشکاران به عمر کوتاه ورزشی می اندشیند، می دانند که اگر همین زمان کوتاه برای وزش حرفه ای را از دست بدهند، تمام رویاهای قهرمانی و هم رویاهای مربوط به بازی کردن در تیم ملی و باشگاههای بزرگ تبدیل به سراب خواهد شد. بنابراین از داشتن بیمه نامه استقبال می کنند.

نکته مهم این است که زمانی ورزشکار می تواند از بیمه ورزشی استفاده کند که بیمه نامه را خریداری کرده باشد! برخی از ورزشکاران با سهل انگاری یا باشگاههایی که با کم اهمیت شمردن این موضوع از خرید بیمه نامه ورزشی مناسب شانه خالی می کنند، باعث از دست رفتن فرصت شده و بعد از مصدومیت امکان خریداری این بیمه نامه وجود ندارد.

حتی در شرایط فعلی امکان خرید اینترنتی بیمه ورزشی هم فراهم شده است و ورزشکاران یا متولیان ورزشی نیاز به مراجعه یا فعالیت زیادی برای خرید این بیمه نامه ندارند. کافی است که به سامانه خرید بیمه ورزشی وارد شده و با وارد کردن مشخصات هر ورزشکار، طرح های موجود را مشاهده نموده و هر طرحی را که مناسب دیدند انتخاب کنند و پس از پرداخت مبلغ، بیمه ورزشی را دریافت نمایند. بیمه حوادث ورزشی معمولاً به صورت یک ماهه و یک ساله  قابل خریداری هست و این امکان وجود دارد که بتوانید بارها و بارها آن را تمدید کنید.

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • هادی نیک 23 نوامبر 2021 / 4:24 ب.ظ

    حالا خوبه حداقل بیمه هست که از ورزشکارا حمایت کنه، مسئولین باشگاهها و فدراسیون که این کار رو انجام نمیدن. واقعاً وقتی یه ورزشکار مصدوم میشه، کی هست که به جز خودش به دادش برسه. ضمن اینکه اگه واسه ورزشکاری اتفاقی افتاد، چه کسی هست که هزینه های زندگی خانواده ش رو تأمین کنه. الان خانواده هادی نوروزی دارن چیکار میکنن؟ کسی هست که بهشون سر بزنه؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید