کد خبر:34959
پ

وحشت در اردوگاه ضد کیروش ها | صعود مصر به نیمه نهایی AFCON

در حالی که تیم ملی مصر بازیهای جام ملتهای آفریقا را با شکست مقابل نیجریه آغاز کرد، اما در ادامه با هنر مربیگری کارلوس کیروش توانست هم از مرحله گروهی صعود کند و هم با شکست دادن مراکش قدرتمند در مرحله یک چهارم نهایی به نیمه نهایی AFCON 2022 برسد.   وحشت در اردوگاه ضد […]

در حالی که تیم ملی مصر بازیهای جام ملتهای آفریقا را با شکست مقابل نیجریه آغاز کرد، اما در ادامه با هنر مربیگری کارلوس کیروش توانست هم از مرحله گروهی صعود کند و هم با شکست دادن مراکش قدرتمند در مرحله یک چهارم نهایی به نیمه نهایی AFCON 2022 برسد.

 

وحشت در اردوگاه ضد کیروش ها | صعود مصر به نیمه نهایی AFCON

وحشت در اردوگاه ضد کیروش ها | صعود مصر به نیمه نهایی AFCON

این اتفاق در حالی برای فوتبال ایران قابل تامل به نظر می رسد که با صعود تیم ملی به جام جهانی، بسیاری بر سر اینکه این صعود را مدیون کیروش هستیم یا اسکوچیچ به اختلاف خورده بودند و بحث در این خصوص بالا گرفت. همانطور که در جریان هستید، کارلوس کیروش به واسطه درگیری هایی که با برانکو ایوانکویچ سرمربی وقت پرسپولیس داشت، جایگاه خوبی نزد رسانه ها و هواداران پرسپولیس نداشت و آنها از شکست های کیروش خوشحال و او را به باد استهزا می گرفتند و سعی داشتند صعود بی دردسر تیم ملی به جام جهانی را صرفاً به نبوغ اسکوچیچ ربط دهند.

 

اگرچه در درست بودن کار اسکوچیچ شکی وجود ندارد اما اول اینکه او با خوش شانسی در ساده ترین گروه ممکن قرار گرفت در ثانی او از لقمه آماده ای که کیروش 8 سال تلاش کرد تا آن را برای فوتبال ایران آماده سازد استفاده کرد به طوری که بر طبق آمار، همه کاره تیم اسکوچیچ در این صعود، 4 بازیکن به نام های مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و علی قلی زاده بودند که پیش از حضور اسکوچیچ در راس کار در تیم ملی، با توصیه های کیروش لژیونر شده بودند و یا در فوتبال اروپا ماندند.

اگر فوتبال ایران را به دو بخش تقسیم کنیم، به پیش از روی کار آمدن کیروش و پس از روی کار آمدن او می رسیم. به طوری که پیش از حضور کیروش در فوتبال ایران، تعداد لژیونرهای فعال و موفق ایرانی شاغل در فوتبال اروپا و حتی لیگ های عربی به زحمت با تعداد انگشتان یک دست می رسید اما به واسطه حضور کیروش در تیم ملی و تشویق های او به خروج بازیکنان از فوتبال آماتور ایران، امروز در شرایطی قرار داریم که اولاً لژیونرهای موفقی همچون طارمی و سردار آزمون و جهانبخش و قلی زاده و امیر عابدزاده را در فوتبال اروپا داریم در ثانی، به قدری تعداد لژیونرهای فوتبال ایران پس از حضور کیروش در فوتبال ایران زیاد شده که بازیکنانی همچون حاج صفی، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی، مهرداد محمدی و … که در اروپا بازی می کنند نیمکت نشین هستند و بسیاری دیگر از بازیکنان مثل علی علیپور، محبی، سوشا مکانی و … که در فوتبال اروپا بازی می کنند به واسطه ترافیک لژیونر در تیم ملی اصلا به تیم ملی دعوت نمی شوند.

 

تنها قیاسی که بتوان بین اسکوچیچ و کیروش انجام داد همین بس که بع تعداد بازیکنان ایرانی که پس از اسکوچیچ لژیونر شدند و تعداد بازیکنان ایرانی که پس از کیروش لژیونر شدند، نگاهی بیاندازیم. انگاه متوجه خواهیم شد که کیروش چه گنجی برای مربیان بعدی خود به یادگار گذاشته به طوری که همین حالا، تیم ملی ایران 3 تیم آماده برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در اختیار دارد.

 

هر چه که هست، پیشروی کیروش در جام ملتهای آفریقا، موجبات ناراحتی برخی از افراد و رسانه های انتی کیروش را فراهم کرده که سعی در انحراف افکار عمومی به سمت اسکوچیچ دارند.

آنتی کیروش ها که از صعود تیم ملی عمان به رهبری برانکو ایوانکویچ ناامید هستند، این روزها دست به دعا برای قهرمان نشدن مصر در جام ملتهای آفریقا برداشته اند. اتفاقی که در دوران حضور کیروش در تیم ملی نیز رخ داد و همین افراد و رسانه های معلوم الحال با انواع و اقسام کارشکنی برای حمایت از برانکو و ضدیت با کیروشف مانع از موفقیت تیم ملی در جام ملتهای آسیا شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید