کد خبر:44314
پ

وای به حال فوتبالی که علی فیروزی اسطوره ش باشد | صنعت نفت شایسته سقوط است

عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت پس از بازی روز گذشته استقلال و صنعت نفت و درگیری که بین فیروزی و ساپینتو به وجود آمد، مدعی شد علی فیروزی از اسطوره های این فوتبال است و باید با ساپینتو برخورد شود. با رصد اتفاقات بازی استقلال و صنعت نفت و البته چند مورد قبلی به […]

عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت پس از بازی روز گذشته استقلال و صنعت نفت و درگیری که بین فیروزی و ساپینتو به وجود آمد، مدعی شد علی فیروزی از اسطوره های این فوتبال است و باید با ساپینتو برخورد شود.

با رصد اتفاقات بازی استقلال و صنعت نفت و البته چند مورد قبلی به سادگی می توان فهمید کادر فنی و سرپرستی حریف حساب ویژه ای بر روی هیجانات و عصبانیت ساپینتو باز کرده است و با علم به این موضوع، در بزنگاه هایی که تیمشان تحت فشار قرار گرفته با تحریک ساپینتو و ایجاد یک درگیری صوری، بازی را متوقف کرده و اولاً داور را به کنار زمین کشانده تا شاید ساپینتو با کارت زرد یا قرمزی مواجه شود، ثانیاً برای دقایقی تمرکز بازیکنان و کادر فنی استقلال را بر هم بزنند.

نکته جالب اینکه علی فیروزی اولاً به اشتباه خود در نزدیک شدن به منطقه فنی تیم استقلال و جائی که ساپینتو حضور داشت اعتراف کرد، ثانیاً او اعتراف کرد که می دانسته با تحریک ساپینتو، او و تیمش از لحاظ تمرکز به هم خواهند ریخت و به نوعی عامدانه این کشمکش را ایجاد کرده است.

به واقع باید به حال آن فوتبال گریست که چنین شخیصتی بخواهد لقب اسطوره فوتبال ایران را یدک بشکد. فردی که اگر در خیابان گذر کند، کسی او را نمی شناسد و بود و نبودش کنار زمین و اخراج احتمالی اش اثری در بازی یا بازی های بعدی صنعت نفت نداشته و ندارد و به همین دلیل نیز او شروع کننده درگیری بود تا خطر اخراج از کنار زمین را به قیمت اتلاف چند دقیقه ای وقت بازی و جلوگیری از ادامه فشار تیم استقلال به جان بخرد. پیشتر نمونه چنین حرکاتی را از دیگر تیم خوزستانی یعنی فولاد خوزستان دیده بودیم که به جای تمرکز بر روی موارد فنی بازی، دائماً در حال بگو مگو با کادر فنی و نیمکت حریف بودند.

با توجه به نتایج صنعت نفت و اعتراف علی فیروزی به انجام آگاهانه تحریک ساپینتو به جهت عصبانی کردن او، بی شک این تیم به همراه دیگر تیم خوزستانی یعنی نفت مسجد سلیمان، لایق ترین تیم ها برای سقوط هستند چرا که دنیای فوتبال جای انجام چنین رفتارهای زشت و غیراخلاقی نیست. تیم صنعت نفت یک امتیاز به دست آورد اما اخلاق را قربانی کرد! حال سرمربی این تیم که خود را از لرها عشایر می داند، می تواند در توجیه صحبت های غیراخلاقی فیروزی همچنان او را اسطوره بنامد؟ آیا او هم خوشش می آید در بازی مقابل حریفان، عضوی از نیمکت حریف با علم به تعصب او به لر عشایر بودنش به قومیت او توهین کند و جنجال بزرگی در کنار زمین برای اتلاف وقت به وجود بیاورد؟

جناب ویسی که از فرهنگ و … ایرانی صحبت کردید؟ آیا علی فیروزی و رفتار غیراخلاقی اش در زمره فرهنگ مدنظر شما قرار می گیرد یا اصولاً او ایرانی نیست و عرب است؟

آقای ویسی که مدعی هستید ساپینتو استقلال را نابود کرده، تیم شما در همین بازی شب گذشته پتانسیل 6 تایی شدن را داشت که به لطف هت تریک استقلال در تیر دروازه و بی دقتی مهاجمین این تیم و البته شارلاتان بازی آقایان در کنار زمین، یک تساوی به قیمت زیر پا گذاشتن اخلاق به دست آوردید.

هر چه که هست، به سبب نزدیکی خوزستان به فوتبال کشورهای عربی، سبک و سیاق تیم های این منطقه برای امتیاز گیری از حریف بی شباهت به تیمهای عربی منطقه نیست.

در پایان متذکر می شویم بیش از اینکه علی فیروزی مایه مباهات فوتبال و خوزستان باشد، مایه ننگ فوتبال است و با این اعتراف خود، آبروی مردم خونگرم خوزستان را به باد داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید