کد خبر:10053
پ

هجوم نقدینگی سنگین به بورس در هفته جاری | پیش بینی صعود تا شاخص یک میلیون و هشتصد

در ده روز گذشته اتفاقات بازار بورس به شکل مثبتی دنبال شده است و پس از ریزش سنگینی که بازار تجربه کرد، سازمان بورس با استفاده از برخی ابزارها و قوانین جدید توانست بار دیگر وضعیت را متعادل کند و به همین دلیل نیز در 10 روز گذشته نقدینگی خوبی به بورس تزریق شده و […]

در ده روز گذشته اتفاقات بازار بورس به شکل مثبتی دنبال شده است و پس از ریزش سنگینی که بازار تجربه کرد، سازمان بورس با استفاده از برخی ابزارها و قوانین جدید توانست بار دیگر وضعیت را متعادل کند و به همین دلیل نیز در 10 روز گذشته نقدینگی خوبی به بورس تزریق شده و انتظار می رود با توجه به اتفاقات پیش رو، در هفته جاری شاخص کل با عبور از مقاومت یک میلیون و ششصد هزار واحدی، با سرعتبیشتری به سمت مقاومت قدرتمند یک میلیون و هشتصد هزار واحدی حرکت کند.

 

آموزش تابلوخوانی در بورس

 

آموزش تشخیص پول هوشمند

 

 

هجوم نقدینگی سنگین به بورس در هفته جاری | پیش بینی صعود تا شاخص یک میلیون و هشتصد

هجوم نقدینگی سنگین به بورس در هفته جاری | پیش بینی صعود تا شاخص یک میلیون و هشتصد

پس از افزایش قیمت دلار تا سطح بالای 30 هزار تومان، انتظار می رفت که بسیاری از نمادهای شرکت های بزرگ بورسی که صادرات محور هستند با افزایش قیمت مواجه شوند و از همین رو، نماد شرکتهای پتروپالایشی به طور مداوم با افزایش تقاضا مواجه شده اند و انتظار می رود کامودیتی ها (فلزی و معدنی) که در هفته گذشته اصلاح قیمتی را نجربه کردند، از همین هفته همگام با پتروپالایشی ها به صعود شاخص کل به سمت اهداف بالاترش کمک کنند.

 

وضعیت گروه کامودیتی

قرار گرفتن قیمت برخی نمادهای فلزی همچون فولاد، ذوب و … در کف قیمتی خود، بسیاری از سهامداران را برای خرید آنها در هفته جاری وسوسه کرده به طوری که انتظار می رود پس از پولبکی که این نمادها داشته اند و استراحت قیمتی کوچکشان، دوباره در مدار صف خرید و صعود قیمتی قرار بگیرند.

 

وضعیت پتروپالایشی ها

بازگشایی رویایی نماد پر سر و صدای شستا و همچنین عرضه اولیه ستاره خلیج فارس نیز رونق و هیجان را به گروه پتروشیمی بازگردانده به طوری که نمادهای تاپیکو، فارس، پارسان که از نمادهای بزرگ و تاثیرگذار بورسی محسوب می شوند، با این دو اتفاق مهم، در مدار صعودی قرار می گیرند و این اتفاق در حالی رخ می دهد که وضعیت تکنیکال بسیاری از نمادهای پتروشیمی نیز گارد صعودی به خود گرفته و آنها نیز پس از اصلاحی کوتاه، در هفته جاری آماده یک صعود مناسب هستند.

 

وضعیت گروه خودرویی

وضعیت در گروه خودرویی نیز در هفته جاری مناسب ارزیابی می شود؛ پس از یک رالی بلند در نماد خودرو که بسیاری از نمادهای خودرویی را با تحرک مثبت و افزایش تقاضا مواجه کرد، در دو روز معاملاتی اخیر بسیاری از نمادهای این گروه با اصلاح قیمتی مواجه شده اند و احتمال می رود در هفته جاری پولبک آنها به مقاومتهای شکسته شده به اتمام برسد و بار دیگر در مدار صعودی قرار بگیرند.

 

وضعیت گروه بانکی

گروه بانکی نیز که روزدتر از سایر گروه ها، تحرکات مثبت خود را آغاز کرده بود، همچنان امید به صعود اما با سرعت کمتر نسبت به بقیه گروه ها دارد و نمادهای پرطرفدار وتجارت، وبملت و وبصادر در رتیررس سهامداران برای خرید قرار دارند. آزاد شدن بخشی از درآمدهای ارزی ایران در عراق خبر خوبی برای این گروه محسوب می شود.

 

وضعیت گروه ساختمانی

شاخص گروه ساختمانی نیز از لحاظ تکنیکال در محدوده حمایتی خود قرار گرفته و پس از یک اصلاح بلند، آماده صعود مجدد شده است. با افزایش قیمت مسکن و زمین، ارزش بسیاری از پروژه هایی که در دست شرکت های این گروه قرار دارد، به یکباره افزایش یافته که طبیعتاً بر روی سودآوری آنها تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 

به طور کلی در هفته جاری انتظار می رود حجم سنگینی از نقدینگی که منتظر تغییر روند قطعی بازار سرمایه بودند، دوباره به بورس بازگردند و بسیاری با فروش دلار و نقد کردن سرمایه شان در آن بازار به سمت خرید سهام در بازار بورس حرکت کنند چرا که انتظار می رود تا انتخابات آمریکا، شاخص کل بورس تهران در مدا صعودی قرار بگیرد و نتیجه انتخابات آمریکا برای تعیین روند بعدی بازار بورس تهران بسیار حیاتی به نظر می رسد که در صورت انتخاب ترامپ احتمالاً با افت مواجه شود و در صورت انتخاب جو بایدن، صعود قیمتها در بازار سرمایه با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

 

در شرایط فعلی، هشیاری نهاد ناظر و بازارگردان های نمادها بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسند تا اشتباه صعود قبلی قیمت ها بار دیگر تکرار نشود چرا که آنها می بایست نسبت به ارزش واقعی قیمت سهام وفادا بمانند و اگر قیمت سهمی بیش از حد انتظار در حال افزایش است، با عرضه های آبشاری مثل عرضه سهام عدالت، جلوی آن را بگیرند تا سهامداران مثل دفعه قبل، متضرر نشوند.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • شاملو 17 اکتبر 2020 / 1:20 ب.ظ

    باید بورس اجازه رشد داده شود ۶۰درصد اصلاح شده واز بازار موازی بسیار عقب هستش ودردلار ۱۸الی۲۰هزاری قیمت گذاری شده وبه نسبت تورم بازار ۷۰درصد عقب هستش و حقوقی ها بایستی حق حقیقی ها را محفوظ بدارند وازفروش و نوسان گیری دست بردارند تا بورس درمسیر معقول و منطقی جهت تولید قرار بگیرد

  • شاملو 17 اکتبر 2020 / 1:03 ب.ظ

    بایستی حقوقی ها ونواسانگیرها اجازه رشد به بورس را بدهند ودرمسیر معقول خودقراربگیرد باتوجه به اینکه بازارهای موازی حدود پنجاه درصد از بورس جلو هستند بورس الان با دلار ۱۸الی ۲۰هزاری در جریان است تورم ۶برابر قیمت سهام کنونی در بازار خرید و فروش می‌شود ،وبازارسهام درواقع به قیمت سال ۹۶می باشد دولت می‌تواند دست سفته بازی ورانت راازبازار قطع ودرمسیر معقول و منطقی جهت تولید قرار دهد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید