کد خبر:30761
پ

نگاهی به نقل و انتقالات عجیب استقلال | قمار بزرگ فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات

فرهاد مجیدی سرمربی استقلالی ها در حالی مدعی شده که شخصاً کار انتقال همه بازیکنان تیم را پیگیری می کند و از عملکرد مدیریت در فصل نقل و انتقالات رضایت دارد که به نظر می رسد با این یارگیری که تا اینجای کار در استقلال انجام شده، این تیم باز هم حرفی برای گفتن نخواهد […]

فرهاد مجیدی سرمربی استقلالی ها در حالی مدعی شده که شخصاً کار انتقال همه بازیکنان تیم را پیگیری می کند و از عملکرد مدیریت در فصل نقل و انتقالات رضایت دارد که به نظر می رسد با این یارگیری که تا اینجای کار در استقلال انجام شده، این تیم باز هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت با این تفاوت که دیگر نه بهانه بابا مسعودی وجود دارد و نه بی ثباتی در کادر فنی. با ادعاهای اخیر مجیدی، همه بازیکنان جدید این تیم مستقیماً با نظر خود او جذب شده اند و در آینده بهانه ای در این مورد وجود نخواهد داشت.

 

نگاهی به نقل و انتقالات عجیب استقلال | قمار بزرگ فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات

نگاهی به نقل و انتقالات عجیب استقلال | این فرهاد مجیدی محکوم به شکست است!

در خط دروازه در اتفاقی عجیب در حالی که سید حسین حسینی بار خود برای جدایی از استقلال و پیوستن به سپاهان را بسته بود و رشید مظاهری ماندگار به نظر می رسید، ورق به یکباره برگشت و سید حسین حسینی ماندگار شد و رشید مظاهری با بی مهری باشگاه استقلال، در آستانه جدایی قرار دارد. در این پست مجیدی دروازه بانی(رضایی) را به خدمت گرفته که اعتقاد زیادی به آینده او دارد و این در حالی بود که اکبر منادی دروازه بان چالاک سایپا یکی از بهترین گزینه ها برای پیوستن به استقلال به حساب می آمد و با جدایی رشید مظاهری بار دیگر حفاظت از دروازه استقلال به گلری لرزان به نام سید حسین حسینی خواهد رسید که بارها با اشتباهات ریز و درشتش در سالهای اخیر در بازیهای مهم، مانع از موفقیت این تیم شده است.

 

مجیدی در حالی در حالی که همه مدافعین فصل قبل خود را در اختیار داشت باز هم به جذب رایان تفضلی، صالح حردانی و عارف آغاسی اصرار کرده و در حالی که با توجه به آمار مناسب گل خورده استقلال در نیم فصل دوم، نیاز چندانی به تقویت در قلب دفاع استقلال احساس نمی شد اما مجیدی سفارش جذب سه بازیکن در این پست را به مدیریت داده است که فعلاً تنها جذب یکی از انها نهایی شده است.

 

اما مهمترین پستی که استقلال به شدت با کمبود بازیکن مواجه بود، دفاع چپ است که با جدایی میلیچ و نادری تقریباً هیچ دفاع چپ تخصصی را در خود نمی بیند. متین کریم زاده اگرچه توانایی بازی در دفاع چپ را دارد اما با نمایش درخشان انتهای فصلش نشان داد او یک وینگر چپ حرفه ای است نه یک دفاع چپ. مجیدی برای تقویت این پست سفارش خرید ابولفصل جلالی از سایپا و جعفر سلمانی را داده است که هنوز هیچیک نهایی نشده است.

 

در پست دفاع راست نیز علی رغم مذاکرات برای جذب فرشاد محمدی مهر، او به پیشنهاد چشمگیرتر گل گهر پاسخ مثبت داد و استقلال می بایست مثل فصل قبل با وریا غفوری پا به سن گذاشته و البته مصدوم و احمد موسوی فصل جدید را ادامه دهد. بازیکنانی که در فصل قبل نشان دادند هرگز کارگشای کار استقلال نبوده اند و از دوران خوب خود فاصله گرفته اند.

 

در پست هافبک دفاعی مسعود ریگی فعلا تمدید نکرده و شاید این موضوع خبر خوبی برای هواداران استقلال باشد چرا که عملکرد پر فراز و نشب ریگی در فصل گذشته، بارها باعث ناکامی استقلال شد و در فوتبال حرفه ای هر تیمی که یک هافبک دفاعی مقتدر را داشته باشد، مزیت برتری نسبت به حریف در اختیار دارد. در این پست تا به اینجا، زبیر نیک نفس جذب شده است. البته صحبتهایی مبنی بر بازگشت روزبه چشمی به استقلال و حضورش در پست هافبک دفاعی شنیده می شود که خبر خوبی برای هواداران استقلال به حساب می آید. البته با توجه به آمادگی بالای سعید مهری در این پست در فصل جدید به نظر می رسد او بازیکن فیکس مجیدی در پست هافبک دفاعی خواهد بود و در کنار او زبیر نیک نفس به میدان می رود و مهدی مهدی پور و احتمالاً بلبلی یا دژاگه جلوتر از آنها بازی می کنند.

 

با قرار گرفتن نام فرشید اسماعیلی در لیست فروش و مازاد شدن داریوش شجاعیان، تنها مهدی مهدی پور خاصیتی شبیه به یک پلی میکر73492 را در میانه میدان استقلال دارا بود که مجیدی برای حل این مشکل سفارش جذب اشکان دژاگه را به مدیریت باشگاه داده که هنوز این اتفاق رخ نداده و تنها امیر حسین زاده از سایپا جذب شده است. اتفاق بد برای استقلالی ها، تمدید قرارداد آرش رضاوند بود که یک فصل پر انتقاد را در این تیم پشت سر گذاشت.

 

با بازگشت محمد بلبلی و حضور متین کریم زاده و سبحان خاقانی به نظر می رسد فرهاد مجیدی تقریباً خیالش از بابت وینگرها استقلال راحت است و به همین منظور هیچ وینگری فعلاً جذب این تیم نشده است.

اما در خط حمله، استقلال ستاره های زیادی را از دست داده و این در حالی است که هنوز بازیکن در خور نام استقلال جذب این تیم نشده است. آنها شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری را از دست داده اند و در ازای آن، تنها محمدرضا آزادی را از یونان به خدمت گرفته اند و با آرمان رمضانی ادامه می دهند. فرهاد مجیدی در خالی از جذب امین قاسمی نژاد منصرف شد که تمایل به جذب شیمبای 37 ساله برای تقویت خط حمله خود دارد.

 

هر چه که هست، این استقلال چندان پر ستاره به نظر نمی رسد و اگر بازیکنانی که هنوز تکلیف قراردادشان با استقلال نهایی نشده است (دژاگه، شیمبا، چشمی، تفضلی) به این تیم نپیوندند، وضعیت آبی ها بدتر از فصل قبل خواهد بود چرا که این تیم بسیاری از ستاره های خود را از دست داده و در عوض نتوانسته ستاره دیگری جایگزین آنها کند.

 

تیم های بزرگ برای موفقیت نیاز به حضور چند ستاره در ترکیب اصلی خود دارند اما هر چه به ترکیب فعلی استقلال نگاه می کنیم، نمی توان حتی از 3 بازیکن این تیم به عنوان ستاره یاد کرد و شاید سیاوش یزدانی با عملکرد درخشان فصل قبلش را بتوان سرآمد بازیکنان با کیفیت این تیم دانست و بقیه بازیکنان این تیم معمولی و کم نام و نشان هستند که خروجی این اتفاق قطعاً به موفقیت ختم نخواهد شد.

 

هر چه که هست به نظر می رسد فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات استقلال  دست به یک خانه تکانی اساسی در استقلال زده است و چند بازکین اسمی و مطرح تیم را کنار گذاشته و با بازیکنان جویای نام و استفاده از انگیزه آنها برای ستاره شدن قصد دارد، به موفقیت برسد. به نظر شما مجیدی در این راه موفق می شود و یا استقلال نیاز به بازیکنان با کیفیت تری دارد؟

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • بابک۵۶ 27 آگوست 2021 / 1:35 ب.ظ

    ۷۳۴۹۲، بعد از کلمه پلی میکر آمده

  • معصومه صادقزاده 26 آگوست 2021 / 4:31 ب.ظ

    ۲۸۷۴۹ و۷۳۴۹۲

  • معصومه صادقزاده 26 آگوست 2021 / 1:58 ب.ظ

    ۱۱۷۸۵

  • معصومه صادقزاده 26 آگوست 2021 / 1:52 ب.ظ

    ۷۳۴۹۲

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید