کد خبر:36225
پ

نگاهی به قلع و قمع پرسپولیس و گل محمدی توسط مربیان استقلالی

با شکست شب گذشته پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، به نوعی می توان گفت، انبوه مربیان استقلالی حاضر در لیگ برتر و انگیزه مضاعف آنها در تقابل با پرسپولیس باعث شد تا ترمز موفقیت های سریالی پرسپولیس همراه با گل محمدی کشیده شود.   نگاهی به قلع و قمع پرسپولیس و گل محمدی توسط مربیان استقلالی […]

با شکست شب گذشته پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، به نوعی می توان گفت، انبوه مربیان استقلالی حاضر در لیگ برتر و انگیزه مضاعف آنها در تقابل با پرسپولیس باعث شد تا ترمز موفقیت های سریالی پرسپولیس همراه با گل محمدی کشیده شود.

 

نگاهی به قلع و قمع پرسپولیس و گل محمدی توسط مربیان استقلالی

ابتدا این رضا عنایتی بود که توانست با کسب یک تساوی در نیم فصل اول مقابل پرسپولیس، یک شوک به هواداران این تیم وارد کند؛ کاری که او در نیم فصل دوم نیز تکرار کرد و باز هم توانست از پرسپولیس امتیاز بگیرد و در مجموع 4 امتیاز از پرسپولیس کسر کرد.

پس از او امیر قلعه نویی بود که در دو بازی رفت و برگشت توانست با دو تساوی مقابل پرسپولیس، 4 امتیاز دیگر از پرسپولیس بگیرد.

نفر سوم فرهاد مجیدی به همراه استقلال بود که او هم در دو بازی رفت و برگشت توانست ترمز تیم قهرمان را بکشد و مانع از امتیازگیری تیم قهرمان 5 دوره اخیر لیگ شود.

اما چهارمین نفر کسی نبود جز رسول خطیبی که توانست در بازی رفت به همراه آلومینیوم اراک، پرسپولیس را شکست دهد.

پنجمین قاتل پرسپولیس کسی نبود جز داود سیدعباسی با تیم قعرجدولی پدیده که توانست یک تساوی با ارزش از پرسپولیس بگیرد.

ششمین استقلالی که کام هواداران پرسپولیس و یحیی گل محمدی را تلخ کرد، جواد نکونام بود که در سوپرجام توانست پرسپولیس را شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

هفتمین استقلالی که توانست پرسپولیس را در آستانه دربی غافلگیر کند، علیرضا منصوریان با تیم صنعت نفت آبادان بود که توانستند یک شکست دیگر در کارنامه یحیی گل محمدی به ثبت برسانند.

و در نهایت هشتمین استقلالی که نفس تیم پرسپولیس و گل محمدی را گرفت، سید مهدی رحمتی سرمربی جوان و تازه منصوب شده آلومینیوم اراک بود که توانست با تحمیل شکست 3 بر 2 از سد قرمزپوشان در جام حذفی بگذرد و گام بلندی به سمت فینال بردارد.

 

تنها مربی استقلالی ناکام مقابل پرسپولیس در فصل جاری، محمود فکری بود که با پذیرش شکست 2 بر 1 مقابل پرسپولیس، بازی را به گل محمدی واگذار کرد.

 

با این حساب می توان گفت، نقش سرمربیان استقلالی پرتعداد لیگ برتر در رقم خوردن نتایج ضعیف پرسپولیس در فصل جاری پررنگ بوده و انگیزه فراوان آنها در مصاف با پرسپولیس که طبیعتاً نتیجه آن بیشتر دیده می شود و مورد توجه هواداران استقلال نیز هست، باعث شده تا این مربیان با تیمهایشان با 200 درصد توان مقابل پرسپولیس قرار بگیرند.

 

هر چه که هست، رضا عنایتی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، علیرضا منصوریان، سیدمهدی رحمتی و امیر قلعه نویی نامهایی هستند که احتمالاً در چند سال بعد نیز بر روی نیمکت تیم های مختلف لیگ برتری قرار بگیرند و همین مسئله کار را برای هر مربی که روی نیمکت پرسپولیس قرار بگیرد سخت خواهد کرد چرا که او در بیشتر بازیها می بایست به مصاف تیمی برود که از انگیزه بسیار زیادی برای پیروزی مقابل پرسپولیس برخوردار است.

 

در سالهای اخیر، بازیکنان سابق استقلال در زمینه مربیگری موفق تر عمل کرده اند اما در اردوگاه رقیب، به جز گل محمدی، تنها مهدی تارتار بوده که تا حدی در زمینه مربیگری موفق عمل کرده است و پس از اینها، مربی شاخص پرسپولیسی دیگری در لیگ برتر حضور نداشته است(علی دایی مدتهاست دور فوتبال خط کشیده) و مدتهاست به نفراتی همچون علی پروین، ذوالفقارنسب، حمید استیلی، حمید درخشان و … تیم داده نمی شود و علی کریمی نیز با چند تجربه ناموفق در مربیگری، فعلاً از نیمکت تیم های لیگ برتری دور است و شاید فردی مثل وحید هاشمیان با سابقه دستیاری اسکوچیچ در آینده نزدیک هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد و به عنوان جانشین یحیی گل محمدی ایفای نقش کند.

در ادامه توجه شما را به یکی از متن های کانال های هواداری پرسپولیس جلب می نمائیم. به نظر می رسد با توجه به اتفاقات شب گذشته روی سکوهای ورزشگاه آزادی دیگر حسین قدوسی ها و سپر رسانه ای فرافکنی و بیانیه و اعتراض به داوری نیز قادر به حفظ گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس نباشد.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید