کد خبر:9193
پ

نگاهی به قدرت تیم های شرق آسیا | شانس بزرگ پرسپولیس در مصاف با ژاپنی ها

با قطعی شدن حضور پرسپولیس در فینال آسیا پس از شکست النصر، به نظر می رسد حریف این تیم در فینال یکی از تیم های ژاپنی حاضر در مسابقات در منطقه شرق باشد چرا که هر 3 تیم ژاپنی صدرنشین گروه های خود هستند و احتمال اینکه یکی از آنها را در فینال رقابتها ببینیم […]

با قطعی شدن حضور پرسپولیس در فینال آسیا پس از شکست النصر، به نظر می رسد حریف این تیم در فینال یکی از تیم های ژاپنی حاضر در مسابقات در منطقه شرق باشد چرا که هر 3 تیم ژاپنی صدرنشین گروه های خود هستند و احتمال اینکه یکی از آنها را در فینال رقابتها ببینیم بسیار زیاد است؛ در ادامه نگاهی به قدرت تیم های شرق آسیا و شانس بزرگ پرسپولیس در مصاف با ژاپنی ها انداخته ایم چرا که در صورت فینالیست شدن یک تیم از ژاپن، آنها به موجب قانون فدراسیون فوتبال این کشور نمی توانند با حداکثر توان خود در فینال حاضر باشند.

 

علت سرعت عمل در صدر رای به نفع پرسپولیس: ماده 59 پرسپولیس را نجات داد

 

نگاهی به قدرت تیم های شرق آسیا | شانس بزرگ پرسپولیس در مصاف با ژاپنی ها

 

نگاهی به قدرت تیم های شرق آسیا | شانس بزرگ پرسپولیس در مصاف با ژاپنی ها

 

سامورایی‌ها، از ستاره‌های بارسا تا برزیلی‌های پر تعداد

ژاپن در این مسابقات سه نماینده دارد که هر سه تا به الان صدرنشین گروه خود هستند. ویسل کوبه با بازیکنانی مثل آندرس اینیستا، سرجیو سمپر و فرمائلن سودای قهرمانی در آسیا دارد و می‌خواهد با فوق ستاره‌های میدان دیده خود به فینال برسد.

اف سی توکیو دیگر تیمی هست که با بازیکنان قدرتمندی مثل لیاندرو، آرتور سیلوا و دیگو اولیویرا در کنار ستارگانی از تیم ملی ژاپن به قطر می‌آید تا نماینده قدرتمندی برای ژاپن باشد.
سومین نماینده این کشور یوکوهاما است با بازیکنانی مثل ناکاگاوا ملی پوش و جونیوز سانتوز و اریک لیما که خط حمله قدرتمندی برای این تیم تشکیل داده است.

نکته مهم درباره فوتبال ژاپن این است که باتوجه به برگزاری جی لیگ در این تاریخ ها، گمان می‌رود که برخی از تیم های ژاپنی و شاید همه، با نفرات ذخیره به تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا وارد شوند.

 

*چینی‌ها دور از کرونا با ستارگان میلیون دلاری

شانگهای SIPG را می‌توان پر ستاره ترین نماینده چین همراه با مربی‌ای مثل ویکتور پریرا پرتغالی دانست. آرون موی استرالیایی هافبک آسیایی این تیم است. آرناتوویچ صرب در کنار ستارگانی مثل اسکار و هالک مثلث مرگبار شانگهای را تشکیل می‌دهند و به دنبال قدرت نمایی هستند.

بیجینگ گوان با سرمربی فرانسوی خود یعنی برونو دیگر قدرت برتر چین با بازیکنانی مثل باکامبو، رناتو آگوستو، ویرا، آلان و یانریس است که می‌خواهد در مراحل نهایی حضور داشته باشد.

شانگهای شنهوا نیز با مربی سابق تیم ملی کره یعنی کانگ هی چو‌ به مسابقات می‌آید تا با بازیکنانی مثل استفان ام‌بیا، مارتینز و ان‌دامبو شگفتی ساز ظاهر شود.

اما گوانگژو سرشناس ترین نماینده چین با کاناوارو خواهد بود. ستاره سابق ایتالیا با بازیکنان قدرتمندی مثل الکسون، پائولینیو، تالیسکا و فرناندینیو به قطر می‌آید تا در فینال برابر پرسپولیس قرار گیرد.

 

* کره‌ای‌ها، قوی و بومی به قطر سفر می‌کنند

نکنه جالب توجه در چهار نماینده کره جنوبی این است که آن‌ها از بازیکنان خارجی کمتری نسبت به نمایندگان چین و ژاپن بهره می‌برند و بیشتر به نیروهای بومی و مستعد خود برای فتح جام قهرمانی دل بسته‌اند.

اف سی سئول، نماینده همیشه حاضر کره در لیگ قهرمانان با بازیکنانی مثل اسمار اسپانیایی، علی بائف ازبک و آدریانو برزیلی یکی از شانس‌های حضور در مراحل نهایی است.

سوون سامسونگ نیز کرپیچ از بوسنی را در ترکیب دارد که سرشناس ترین بازیکن آن‌هاست. هنری، آنتونیس و هاگرت از دیگر بازیکنان سرشناس آن‌هاست.

چونبوک موتورز که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد، اسکلتی از بازیکنان بومی در کنار هنریکه و گوستاوو برزیلی که در فاز هجومی به کار گرفته می‌شوند را درست کرده که باعث آزار حریفان خواهد شد. درست برخلاف اولسان هیوندای که خط دفاع خود را به بازیکنانی از هلند و یونان سپرده، بار خط میانی بر دوش بازیکنان کره‌ای است و خط حمله آن‌ها با جونیور برزیلی و یانسن آمریکایی اشغال شده که شانس آن‌ها را برای صعود بالا می‌برد.

اما درباره کره ای ها نکته مهمی هم وجود دارد. باتوجه به قوانین سفت و سخت این کشور برای محدودیت های کرونایی، پس از هر سفر دو هفته قرنطینه در دستور کار خواهد بود و باتوجه به همین موضوع احتمال دارد در صورت صعود یک تیم کره ای به فینال، آن ها در قطر منتظر پرسپولیس بمانند و تمرینات خود را انجام دهند و اساسا به کشور خود برنگردند.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • هادی خان 23 نوامبر 2020 / 2:35 ق.ظ

    احتمالا یا گوانگژوچین میادیا یوکوهاما ژاپن ولی هرتیمی بیاد مهم نیست پرسپولیس میبره این خط این نشون??

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید