کد خبر:14966
پ

نکات منفی و مثبت فنی استقلال مقابل شهرخودرو | تیم فکری هنوز کار دارد!

استقلال در بازی حساس هفته ششم توانست با یک برد حیاتی به صدر جدول رده بندی لیگ برتر برسد اما هواداران این تیم هنوز از نحوه بازی تیمشان مقابل حریف راضی به نظر نمی رسند؛ در ادامه به نکات منفی و مثبت بازی استقلال در مقابل شهرخودرو می پردازیم.   نکات منفی و مثبت فنی […]

استقلال در بازی حساس هفته ششم توانست با یک برد حیاتی به صدر جدول رده بندی لیگ برتر برسد اما هواداران این تیم هنوز از نحوه بازی تیمشان مقابل حریف راضی به نظر نمی رسند؛ در ادامه به نکات منفی و مثبت بازی استقلال در مقابل شهرخودرو می پردازیم.

 

نکات منفی و مثبت فنی استقلال مقابل شهرخودرو | تیم فکری هنوز کار دارد!

نکات منفی و مثبت فنی استقلال مقابل شهرخودرو | تیم فکری هنوز کار دارد!

محمود فکری در این دیدار تقریباً با آرایش 3-3-4 تیمش را به میدان فرستاده بود به طوری که مهدی مهدی پور، آرش رضاوند و داریوش شجاعیان سه هافبک مرکزی این تیم بودند و سبحان خاقانی وینگر راست و مهدی قایدی وینگر چپ استقلال بود و ارسلان مطهری در نوک خط حمله این تیم بازی می کرد. افزایش حضور بازیکنان استقلال در کارهای هجومی به واسطه همین تغییر سیستم کادر فنی استقلال بود که البته به موقعیت های گل زیادی ختم نشد.

 

سه انتقاد به بازی روز گذشته استقلال مقابل شهر خودرو وارد است.

1.ساختار دفاعی آشنایی کافی با شرح وظایف سیستم هایی با سه هافبک میانی مرکزی ندارد و به همین واسطه استقلال در بازی روز گذشته 4-5 موقعیت مسلم گلزنی را به شهرخودرو حتی در شرایطی که این تیم ده نفره بود اهدا کرد که اگر تیر دروازه و سیوهای رشید مظاهری نبود شاید این نتیجه در پایان بازی ثبت نمی شد.

 

2.تیم محمود فکری همچنان فاقد خلاقیت لازم برای طراحی حملات و ایجاد موقعیت گل است به طوری که در بازی روز گذشته علی رغم ده نفره شدن حریف، استقلال نتوانست موقعیت گل خاصی روزی دروازه شهرخودرو ایجاد کند و این شهرخودرو ده نفره بود که در دو سه موقعیت با دروازه استقلال تک به تک شد. گل اول استقلال بر روی اشتباه خط دفاعی شهرخودرو و توپ ربایی ارسلان مطهری و غافلگیری خط دفاع شهرخودرو روی ضربه ناگهانی سبحان خاقانی به ثمر رسید و گل دوم این تیم نیز از روی یک ضربه ایستگاهی و اشتباه دروازه بان در جاگیری به تور نشست و در مابقی لحظات این بازی به جز تک به تکی که مهدی قایدی در نیمه اول از دست داد، موقعیت گل خطرناکی روی دروازه شهر خودرو خلق نشد. در 6 هفته ای که از بازیهای لیگ گذشته، کادر فنی استقلال دو تاکتیک را دنبال کرده است: زمانی که این تیم به گل نیاز دارد و تیم حریف بسته بازی می کند، سانترهای پیاپی و توپ های هوایی بلند در دستور کار قرار دارد و در زمانی که استقلال با یک گل از حریفش جلو است، تاکتیک دفاع و ضد حمله در دستور کار قرار دارد و هنوز هواداران استقلال یک فوتبال قوی که قدرت تاکتیکی استقلال را به حریف دیکته کند از این تیم ندیده اند.

 

3.عدم تغییر در تاکتیک تیمی استقلال با وجود ده نفره شدن حریف در بیش از 60 دقیقه از بازی از دیگر مواردی است که کادر فنی استقلال می بایست به آن پاسخ دهد چرا که در فوتبال روز دنیا وقتی تیمی با یک یار بیشتر بازی می کند، اگر تاکتیک مناسب اتخاذ کند قادر است با چرخاندن توپ و دواندن بازیکنان تیم حریف آنها را خسته کرده و از روزنه ای که در خط دفاعی آن تیم ایجاد می شود برای گلزنی بیشتر استفاده کند اما در بازی روز گذشته این شهرخودروی 10 نفره بود که استقلال 11 نفره را تحت فشار قرار داده بود و موقعیت گل ایجاد می کرد. شادی پس از ده نفره شدن حریف کادر فنی استقلال می توانست با افزایش تعداد هافبک های میانه میدان، کنترل بازی را به طور کامل در دست بگیرد و اجازه موقعیت سازی به بازیکنان شهرخودرو ندهد و با ارائه یک بازی مالکانه، مهاجمین استقلال را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما این اتفاق در بازی روز گذشته رخ نداد و استقلال با همان مدلی با شهرخودروی 10 نفره بازی کرد که با شهرخودروی 11 نفره بازی می کرد!

 

4.  نکته دیگری که در بازی روز گذشته استقلال دیدیه شد این بود که بازیکنان جدید این تیم در خدمت تاکتیک تیمی نبودند و بیشتر درصدد خودنمایی از فرصت ایجاد شده از نبود 5-6 بازیکن اصلی تیم بودند که این مورد در بسیاری از صحنه ها منجر به لو رفتن توپ های ساده شد. در بازی روز گذشته استقلال و چند بازی اخیر این تیم، روح تیمی و اتحاد بین بازیکنان دیده نشده و بازیکنان به صورت جزیره ای هر یک برای خود بازی می کنند و در خدمت کار تیمی نیستند و شاید همین مورد نیز از دلایل اصلی گل نزدن مهاجمین گلزن سابق این تیم یعنی قایدی و مطهری باشد چرا که هافبک ها با خودخواهی توپ ها را یکی پس از دیگری از دست می دهند.

 

دو نکته مثبت در بازی روز گذشته استقلال دیده شد.

 

1. رشید مظاهری بار دیگر ثابت کرد که از امادگی بالایی برخوردار است و جای هیچ حرف و حدیثی برای فیکس بودنش باقی نگذاشته است. استقلال در چند سال گذشته از ضعف دروازه به شدت آسیب دیده و چه بسا اگر او در چند سال گذشته در استقلال حضور داشت، شاید یک قهرمانی در کارنامه آبی ها ثبت شده بود.

2.مهدی مهدی پور سرانجام اولین تاثیر مثبت خود را در دومین حضورش در استقلال گذاشت و با ارسال یک ضربه ایستگاهی بی نقص زمینه ساز گل دوم استقلال شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید