کد خبر:33895
پ

نوری فرد پاسخ وکیل طارمی را داد: هنوز به شکایت باشگاه های ایرانی رسیدگی نشده!

این روزها بار دیگر ماجرای جعل قرارداد مهدی طارمی که در فصل 96/97 جنجالی شده بود باز هم داغ شده و مسئولین باشگاه استقلال با اشاره به سرپوش گذاشتن وزارت ورزش وقت بر روی آن پرونده و دستور به عدم پیگیری پرونده مذکور توسط رقبای پرسپولیس، به نوعی پرسپولیسی ها را تهدید به کسر جام […]

این روزها بار دیگر ماجرای جعل قرارداد مهدی طارمی که در فصل 96/97 جنجالی شده بود باز هم داغ شده و مسئولین باشگاه استقلال با اشاره به سرپوش گذاشتن وزارت ورزش وقت بر روی آن پرونده و دستور به عدم پیگیری پرونده مذکور توسط رقبای پرسپولیس، به نوعی پرسپولیسی ها را تهدید به کسر جام از ویترین افتخاراتشان می کنند. این مسئله با واکنش وکیل طارمی یعنی عبدالصمد ابراهیمی مواجه شد و او پاسخ ادعای جعلی بودن قرارداد طارمی را داد که متعاقباً با پاسخ نوری فرد مسئول رسانه ای باشگاه استقلال مواجه شد.

 

صحبتهای صمد ابراهیمی در خصوص پرونده طارمی و ریزه اسپور

پاسخ نوری فرد به صمد ابراهیمی

با مقایسه صحبتهای طرفین می توان جمع بندی کرد که اولاً صمد ابراهیمی به طور ضمنی جعلی بودن سند ارائه شده بابت قرارداد طارمی را پذیرفته و در متن خود به این موضوع اشاره کرده که فیفا هم این سند را بی اعتبار دانسته و به موجب آن، این حکم را صادر کرده اما مهمترین بخش مسئله به توئیت نوری فرد بر می گردد که پاسخ صحبتهای صمد ابراهیمی را داده است. نوری فرد به درستی به این موضوع اشاره کرده که فیفا تنها به موضوع شکایت ریزه اسپور از پرسپولیس در این خصوص رسیدگی کرده و به موضوع جعل سند رسیدگی نشده است. در واقع نوری فرد به این نکته اشاره کرده که هنوز به موضوع شکایت تیم های ایرانی بابت جعل سند طارمی که به موجب آن، او توانست در پرسپولیس بازی کند و به چند عنوان قهرمانی دست پیدا کند، رسیدگی نشده است.

این اتفاق در حالی تقویت می شود که وزارت ورزش وقت که برچسب حمایت از پرسپولیس نیز بر پیشنانی اش خورده بود در جریان تمام جزئیات قرار داشت و به همین جهت اجازه ورود و پیگیری سایر باشگاه های ایرانی در این خصوص را نداد چرا که در صورت پیگیری، تبعات آن را به خوبی می دانست چه خواهد بود.

اما امروز که دیگر خبری از سلطانی فر نیست، شاید سایر رقبای پرسپولیس خواهان به جریان انداختن مجدد پرونده مذکور باشند چرا که بر طبق قانون این موارد شامل مرور زمان نمی شوند و در هر برهه ای جعلی بودن مدارک اثبات شود، نتایجی که بازیکن برای تیم مذکور به میدان رفته، 3 بر 0 به سود حریفان خواهد شد.

با توجه به اعتراف مهدی طارمی و اظهارات طاهری مبنی بر دستکاری در تاریخ قرارداد طارمی و صحبتهای مستند امروز صمدابراهیمی در این خصوص و البته اظهارات رئیس پیشین کمیته انضباطی مبنی بر جعل قرارداد طارمی، به نظر می رسد در دوران پسا سلطانی فر، کار برای باشگاه پرسپولیس برای مدیریت این موضوع سخت خواهد شد چرا که سجادی نشان داده موضع خنثی در خصوص این مسائل در پیش می گیرد و مثل سلطانی فر در حمایت از تیمی بر نمی آید.

 

جمع بندی اینکه رای صادره برای طارمی از سوی فیفا تنها به موضوع شکایت ریزه اسپور و با اتهام اغوای بازیکن صادر شده است و فیفا به موضوع جعل سند ورود نکرده است چرا که اساساً شکایتی بابت جعل سند نه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و نه فیفا در این خصوص نشده بود و وزارت ورزش سابق، مانع از پیگیری این قضیه در همان مقطع زمانی شد.

این اتفاق به مثابه این است که از فردی به اتهام سرقت وسایل منزل شکایت شود و وی در دادگاه محکوم شود. در این دادگاه تنها به موضوع اتهام یعنی سرقت منزل رسیدگی می شود و نوع محکومیت نیز صرفاً به خاطر همین محکومیت صادر خواهد شد چرا که شاکی اختصاصی در این خصوص از فرد شکایت کرده است؛ حال اینکه فرد سارق در حین سرقت وسایل منزل، یک خودرو را در مسیرش به سرقت برده باشد و شاکی هم در این زمینه وجود نداشته باشد، موضوع مورد بررسی دادگاه نخواهد بود و به آن رسیدگی نمی شود چرا که شکایتی در آن زمینه وجود ندارد.

 

در نهایت اینکه شاید نیاز نباشد، جناب صمد ابراهیمی هزینه های دادرسی باشگاه استقلال در شکایت به CAS را قبول کند چرا که این پرونده در داخل کشور و کمیته انضباطی نیز قابل پیگیری است و اصولاً اگر تخلفی صورت نگرفته باشد، نباید دوستان وحست و هراسی از شکایت هیچ تیمی در این پرونده داشته باشند چرا که هر تیمی این حق را دارد تا در خصوص روشن شدن ابهامات این پرونده، درخواست بررسی را به کمیته انضباطی ارائه کند و اگر دوستان و وزرای سابق، اشتباهی در این زمینه مرتکب نشده اند، از چه می ترسند و چرا دستور منع پیگیری این پرونده از سوی وزارت ورزش سابق صادر شد؟

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • منیونایتد 20 دسامبر 2021 / 5:48 ق.ظ

    سجادی کیسه کش خنثی عمل می کنه؟؟؟؟ 😂

  • علی 19 دسامبر 2021 / 4:01 ب.ظ

    سرتاسر تاریخ پیروزی و جامایی .ه گرفته پرشده از جعل ، تقلب ، کثافت کاری ، رانت خوری و حمایت مافیا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید