کد خبر:14963
پ

نقطه ضعف اولسان مقابل ویسل کوبه مشخص شد | خوراک وحید امیری، علیپور و آل کثیر!

بتاکاپ – پس از پیروزی غول کره ای مقابل ویسل کره ژاپن بسیاری از هواداران پرسپولیس از رویارویی با حریف کره ای تا اندازه ای وحشت کرده اند چرا که قدرت تیم اولسان هیوندای شکست ناپذیر در لیگ قهرمانان آسیا چه در رقابتهای l-league و چه در لیگ قهرمانان آسیا ثابت شده است و با […]

بتاکاپ – پس از پیروزی غول کره ای مقابل ویسل کره ژاپن بسیاری از هواداران پرسپولیس از رویارویی با حریف کره ای تا اندازه ای وحشت کرده اند چرا که قدرت تیم اولسان هیوندای شکست ناپذیر در لیگ قهرمانان آسیا چه در رقابتهای l-league و چه در لیگ قهرمانان آسیا ثابت شده است و با توجه به حضور چند بازیکن خارجی با کیفیت و تاثیرگذار در خط  حمله این تیم، حریفان کار ساده ای برای شکست دادن این تیم ندارند.

 

نقطه ضعف اولسان مقابل ویسل کوبه مشخص شد | خوراک وحید امیری و علی علیپور و آل کثیر!

نقطه ضعف اولسان مقابل ویسل کوبه مشخص شد | خوراک وحید امیری و علی علیپور و آل کثیر!

اما در بازی روز گذشته ویسل کوبه و اولسان که پخش زنده آن را احتمالاً از بتاکاپ تماشا کردید، تیم ژاپنی که از نظر قدرت نفرات قابل مقایسه با اولسان نبود، توانست تیم مغرور کره ای را تحت فشار قرار دهد و در چند صحنه نیز آنها موقعیت های مسلم گلزنی را با بی دقتی محض از دست دادند.

با مرور موقعیت های ویسل کوبه مقابل اولسان به سادگی می توان به این نکته رسید که وقتی مدافعین اولسان به یکباره تحت فشار و پرس هافبک ها و مهاجمین ویسل کوبه قرار می گرفتند، با دست پاچگی توپ را لو می دادند که همان توپ ها عمدتاً تبدیل به موقعیت گل 100 درصد برای ویسل کوبه می شد.

تحت فشار قرار دادن مدافعین حریف تنها از عهده مهاجمین باهوش بر می آید که با آگاهی محیطی از گزینه های پاس مدافع صاحب توپ، سعی در بستن حداکثر گزینه ها و نزدیک شدن سریع به مدافع صاحب توپ می کنند که این کار در تخصص سه بازیکن غایب پرسپولیس در بازی فینال بود. هواداران پرسپولیس پیشتر با دوندگی بالای علی علیپور، وحید امیری و عیسی آل کثیر که منجر به تحت فشار قرار گرفتن مدافع حریف می شد، بارها شاهد خلق گل برای تیم محبوبشان شده بودند اما در غیاب این سه بازیکن در بازی مقابل اولسان باید دید آیا مهدی عبدی یا آرمان رمضانی می توانند این وظیفه مهم را انجام دهند؟

به نظر می رسد کلید برتری مقابل اولسان که در فاز هجومی بسیار مسلط و روان کار می کند، همین نقطه ضعف آشکاری است که در بازی مقابل ویسل کوبه به خوبی نمایان شد. در فوتبال روز دنیا به این تاکتیک Rush attack یا حمله سریع به بازیکن صاحب توپ و بستن گزینه های پاس او گفته می شود و اگر یحیی بتواند این تاکتیک را در زمین پیاده کند، مطمئناً پرسپولیس با دست پر فینال را ترک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید