کد خبر:24138
پ

نقطه ضعف استقلال نقطه قوت پرسپولیس شد

استقلال در بازی مقابل الشرطه بار دیگر به یک برد پر گل دیگر دست پیدا کرد اما نکته تاریک این بازی برای آبی پوشان همچنان به قوت خود باقی ماند.   نقطه ضعف استقلال نقطه قوت پرسپولیس شد در مطلبی به طور مفصل به این موضوع اشاره کردیم که کیفیت سانتر از جناحین در استقلال […]

استقلال در بازی مقابل الشرطه بار دیگر به یک برد پر گل دیگر دست پیدا کرد اما نکته تاریک این بازی برای آبی پوشان همچنان به قوت خود باقی ماند.

 

نقطه ضعف استقلال نقطه قوت پرسپولیس شد

نقطه ضعف استقلال نقطه قوت پرسپولیس شد

در مطلبی به طور مفصل به این موضوع اشاره کردیم که کیفیت سانتر از جناحین در استقلال چه در جریان بازی چه در کرنرها برای استقلال به پائینتر از استاندارد یک تیم مدعی است. آبی ها در حالی از ارسال یک سانتر سالم به دهانه دروازه حریان عاجزند که بازیکنان بلند قامتی همچون شیخ دیاباته و آرمان رمضانی را در اختیار دارند. آنها در 15 دقیقه پایانی بازی شب گذشته باز هم نتوانستند حتی یک سانتر سالم برای دو مهاجم بلند قامت خود ارسال کنند تا مشخص شود، این نقطه ضعف بزرگ استقلال هنوز رفع نشده است چرا که در فوتبال مدرن امروز استفاده از ضربات ایستگاهی و سانترهای دقیق یکی از راههای به گل رسیدن در بازیهایی است که گره خورده و حریف در لاک دفاعی فرو رفته است اما آبی ها تاکنون نتوانسته اند سانترها با ارتفاع مناسب و زاویه و شدت خوب برای مهاجمین خود ارسال کنند.

این نقطه ضعف استقلال، دقیقا نقطه قوت پرسپولیس رقیب سنتی این تیم است. با حضور مهدی ترابی و نفراتی همچون امید عالیشاه و سیامک نعمتی و حتی وحید امیری و احمد نوراللهی و سعید آقایی (البته در این بازیها غایب است) پرسپولیسی ها قادر است از هر نقطه از زمین، با ارسال های دقیق، مهاجمین خود را صاحب موقعیت گلزنی کنند که نمونه این اتفاق را در بازی این تیم مقابل الوحده دیدیم که ابتدا کرنر ارسالی را کنعانی زادگان به سمت دروازه حریف شلیک کرد و که توپ از روی خط دروازه بیرون کشیده شد و در ادامه گل این تیم به ثمر رسید.

در بازی دوم نیز باز هم مهدی ترابی از نقطه کرنر یک سانتر دقیق انجام داد و کامیابی نیا گل حساس مقابل الریان را به ثمر رساند و در ادامه سیامک نعمتی و امید عالیشاه با دو ارسال از جناحین مغانلو را در موقعیت گلزنی قرار دادند.

پیشتر نیز مهدی ترابی در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ توانسته بود با یک ارسال دقیق، دروازه نساجی را باز کند و گره بازی را به همین سادگی برای تیمش باز کند.

 

این اتفاق در حالی رخ می دهد که به طور مشخصی پرسپولیس بر روی ضرباتایستگاهی به شدت زهردار عمل می کند و از انواع تاکتیک های شروع مجدد حتی اوت دستی،  نهایت بهره را می برد ولی در سمت مقابل در استقلال شاهد ارسال های با ارتفاع کم و بدون دقتی هستیم که در 90 درصد مواقع به مقصد نمی رسند. گفتنیست فصل گذشته با حضور علی کریمی که از قدرت پای خوبی برخوردار بود، نرخ تبدیل سانتر به گل آبی ها به مراتب بالاتر از فصل جاری بود.

 

در نهایت اینکه پرسپولیس در لیگ برتر نیز توانسته به خوبی از تاکتیک ارسال از جناحین و ضربات شروع مجدد برای گلزنی استفاده کند و اگر بازیکنان این تیم در گل زدن در جریان بازی دچار مشکل باشند اما به خوبی نحوه جاگیری در ضربات ارسالی از جناحین را بلد هستند و به واسطه گلهای زیادی که از این تاکتیک به ثمر رسانده اند، بازیهایی که برایشان گره خورده، آسان شده است.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • Majid 19 آوریل 2021 / 1:25 ب.ظ

    کسی که مدل بازی کردن پرسپولیس رو با مدل بازی قلعه نویی یکی میدونه ، بنظرم مثه آدمیه که خودش رو بخواب زده و هیچکس نمیتونه بیدارش کنه.
    باشه آقا ما مثه قلعه نویی فوتبال بازی میکنیم

  • ناشناس 19 آوریل 2021 / 9:12 ق.ظ

    بیشترین مالکیت توپ بیشترین تعداد پاس بیشترین تعداد کرنل و کار تیمی از مشخصات مهم پرسپولیس هست همین پرسپولیس یه نیم فصل بدون مهاجم بازی کرد ولی باز پرسپولیس بهترین تیم ایرانه

  • رضا 19 آوریل 2021 / 8:57 ق.ظ

    جالبه قلعه نویی سانتر گل میزد میشد سنتی !بیشتر گلهای پرسپولیس ضربات ایستگای وسانتر هوایی بوده!

    • 4 آتیشه 19 آوریل 2021 / 1:12 ب.ظ

      پرسپولیس رو با تیم لپقی قلعه نوعی که از هر جای زمین سانتر میکرد مقاسه میکنه خخخ آخه کیسه کش کیسه سوراخ بی افتخار چرا با دوتا برد لپقی اینقدر جو گیر میشی..بچه جان ببین پرسپولیس توی بازیهایی که زمین خوبی نداره و بازیها به گره میخوره بازی رو به جناحین میبره و اونم با پاسهای تک ضرب و مالکیت کامل …در ضمن پرسپولیس روی زمین هم مثال زدی بازی میکنه.اونوقت تیم قلعه مرغی که فقط میزد زیر توپ و از هر جای زمین سانت میکرد رو با پرسپولیس مقایسه میکنی خخخ برو عامو تازه از غار در اومدی چشات جایی رو نمیبینه..بزار یه کم نور پرسپولیس به چشت بخوره بعد میفهمی خورشید چقدر داغه خخخ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید