کد خبر:2530
پ

نقض اصول فیرپلی توسط سازمان لیگ در صورت ابتلای بازیکن به کرونا

سازمان لیگ در حالی ادعای الگوبرداری از آنچه در فوتبال اروپا رخ می دهد را دارد که به طور واضحی این اتفاق به شکل سلیقه ای و مطالبه به مطلوب صورت گرفته است چرا که در قوانین برگزاری بازیها در شرایط کرونا نیز سازمان لیگ از هیچ لیگ اروپایی تبعیت نمی کند.   نقض اصول […]

سازمان لیگ در حالی ادعای الگوبرداری از آنچه در فوتبال اروپا رخ می دهد را دارد که به طور واضحی این اتفاق به شکل سلیقه ای و مطالبه به مطلوب صورت گرفته است چرا که در قوانین برگزاری بازیها در شرایط کرونا نیز سازمان لیگ از هیچ لیگ اروپایی تبعیت نمی کند.

 

نقض اصول فیرپلی توسط سازمان لیگ در صورت ابتلای بازیکن به کرونا

نقض اصول فیرپلی توسط سازمان لیگ در صورت ابتلای بازیکن به کرونا

پس از اینکه سازمان لیگ در رویه ای دیکتاتورگونه، نظر خود را برای برگزاری ادامه بازیها به اجرا گذاشت و نظر 15 تیمی که خواستار لغو لیگ در شرایط اوج گیری ویروس کرونا بود را نادیده گرفت، سهیل مهدی از قانون عجیبی پرده برداری کرد که به طور کامل نه تنها بازی جوانمردانه را زیر سوال می برد بلکه با آرمان های دوستان در الگوبرداری از لیگ کشورهای اروپایی نیز در تناقض است.

 

سهیل مهدی اخیراً اعلام کرده که در صورت مثبت اعلام شدن تست کرونای یک بازیکن از هر تیمی، این بازیکن از جریان مسابقات خارج خواهد شد! حال این سوال مطرح است که کدام قانون در ائین نامه مسابقات این حق را به او داده که این گونه تیمی را از ادامه بازیها محروم کند؛ علاوه بر این در چنین شرایطی، در توافقنامه لیگ کشورهای معتبر اروپایی با تیمها آمده است که بازیها متوقف خواهد شد و این مورد به طور صریح در توافق 20 تیم انگلیسی و ایتالیایی با مسئولین برگزار کننده بازیها آمده است چرا که معتقدند اگر تیمی به واسطه اجبار نتواند از بازیکنش که به کرونا مبتلا شده، استفاده کند، روح بازی جوانمردانه زیر سوال خواهد رفت و رقابت معنایی نخواهد داشت و بر همین اساس در توافق ابتدایی قید شده که در این حالت، مسابقات به حالت تعلیق در آید. در ایتالیا این مورد به شکل یک قانون دست بالا به مسئولین برگزار کننده ابلاغ شده که اگر حتی یک نمونه مثبت به کرونا در بازیکنان دیده شود، می بایست دستور به توقف فوری بازیها داد و مسابقات به حال تعلیق در آید.

 

البته با شرایط فعلی که ویروس کرونا در حال اوج گیری مجدد است، به نظر می رسد تلاش سهیل مهدی و دوستانش راه به جایی نخواهد برد چرا که با توجه به نمودارها و بازگشت شرایط عمومی جامعه به حالت قبل، شاهد اوجگیری مجدد آن در زمان شروع مسابقات خواهیم بود و مسئولین چاره ای جز تعطیلی کامل بازیها نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید