کد خبر:35927
پ

نقاب از چهره آقا یحیی افتاد | خداحافظی کرد تا قهرمانی آخر فصل استقلال را نبیند

در حالی که دربی 98 یکی از جذاب ترین دربی های چند سال اخیر بود اما اتفاقات زشتی که سرمربی پرسپولیس در جریان بازی و پس از به ثمر رسیدن گل استقلال رقم زد، کام هواداران پرسپولیس را تلخ تر کرد.   نقاب از چهره آقا یحیی افتاد | خداحافظی کرد تا قهرمانی آخر فصل […]

در حالی که دربی 98 یکی از جذاب ترین دربی های چند سال اخیر بود اما اتفاقات زشتی که سرمربی پرسپولیس در جریان بازی و پس از به ثمر رسیدن گل استقلال رقم زد، کام هواداران پرسپولیس را تلخ تر کرد.

 

نقاب از چهره آقا یحیی افتاد | خداحافظی کرد تا قهرمانی آخر فصل استقلال را نبیند

یحیی گل محمدی که به لطف دوستان رسانه ای اش پرسونای شخصیتی آرامی از خود در افکار عمومی ترسیم کرده بارها و بارها در طول دو فصل اخیر با حرکات زشت خود در کنار خط، نقض این مورد را ثابت کرده بود اما به لطف همان مافیای رسانه ای همچنان آقا یحیی یک مربی محجوب محسوب می شد. اما این نقاب زیبا در دربی 98 به طور کامل از چهره گل محمدی افتاد تا افکار عمومی متوجه ماهیت واقعی و شخصیت اصلی گل محمدی در زمین مسابقه شوند.

گل محمدی که برای رسیدن به صدر جدول به شدت به 3 امتیاز دربی نیاز داشت، از همان ابتدا بازی وقتی در نیمه اول توسط استقلالی ها تحت فشار قرار گرفت، به طور عصبی بازی را دنبال می کرد و تقریباً روی هر سوت داور هم او و هم بازیکنان پرسپولیس به داور حمله ور می شدند. ظاهراً آقایان به فرموده افشین پیروانی عمل کرده و قصد داشتند تا در این بازی با شلوغ کاری کنار خط و درون زمین، امتیاز به دست بیاورند و از همان ابتدای بازی با اولین خطایی که به سود استقلال در وسط زمین اعلام شد، مهدی ترابی و سایر بازیکنان پرسپولیس قصد تاثیرگذاری روی سوت های داور را داشتند و در نهایت نیز سرمربی عصبی پرسپولیس که باورش نمی شد بر خلاف جریان بازی روی یک ضربه ایستگاهی به گل برسد، چنان تحت فشار قرار داشت که پس از گل استقلال که محتمل به نظر می رسید، چنان از خود بیخود شد که تمام قاب های شخصیتی که از گل محمدی تا پیش ایا ن ترسیم شده بود، فرو ریخت.

 

گل محمدی پس از این بازی بار دیگر در فراری رو به جلو، داور بازی را عامل تساوی تیمش قلمداد کرد و شب گذشته با انتشار یک استوری با مضمون خداحافظ ظاهراً به استعفا فکر می کند چرا که خود او بهتر از هر فردی می داند که تیمش از لحاظ فنی مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشت و اگر امیرحسین حسین زاده تحت تاثیر جو بازی با حضور تماشاگران قرار نگرفته بود، شاید پرسپولیس با شکستی پرگل زمین را ترک می کرد چرا که استقلال در این دیدار مهیج به واسطه هوش کادر فنی اش و تعویض های به موقع و تغییرات تاکتیکی که داشتند، انواع و اقسام موقعیت های گلزنی را تجربه کرد اما در طرف مقابل گل محمدی که تحت فشار عصبی دیر به فکر تعویض افتاده بود، به موضوعی گیر داد که بنا به ادعای کارشناسان داوری هیچ تقصیری متوجه کادر داوری بازی در دیر انجام شدن تعویض نبوده چرا که بازی در جریان بوده و داور نمی توانست بازی را متوقف کند تا تعویض های پرسپولیس انجام شوند.

 

هر چه که هست، به نظر می رسد گل محمدی اینبار برای همیشه از پرسپولیس جدا خواهد شد چرا که با توجه به اتفاقاتی که رقم زد، احتمالاً تا پایان فصل او از نشستن روی نیمکت پرسپولیس محروم خواهد شد و اینکه او دوست ندارد در شرایطی که شانس قهرمانی استقلال به بیشترین حد ممکن رسیده، روی نیمکت تیم بازنده کورس قهرمانی یعنی پرسپولیس بنشیند و قهرمانی معنادار استقلال را در دوران پسا مسعود سلطانی فر تماشا کند.

 

گل محمدی که پس از هر بار ناکامی مقابل استقلال با فرافکنی توپ ار در زمین دیگران انداخته و دیگران را عامل ناکامی معرفی کرده اینبار نیز دیواری کوتاه تر از داور بازی که عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشت پیدا نکرد تا تقصیری متوجه او نباشد.

در فینال آسیا و سوپرجام، مهدی شیری مقصر معرفی شد؛ در دو دربی جام حذفی که مقابل تیم مجیدی شکست خورد، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مقصر معرفی شدند؛ در دربی 98، داور مقصر معرفی شد؛ در ناکامی های پرسپولیس در بازیهای اخیر، حامد لک به عنوان مقصر معرفی شد و ….

اما شاید بهتر باشد گل محمدی یکبار برای همیشه با خود و هواداران پرسپولیس روراست باشد که مقصر جذب نفرات بی کیفیتی همچون بازیکنان تاجیک و ازبک و همچنین اوساگونا و … کسی نبوده جز شخص گل محمدی! او نباید فراموش کند در بعد فنی وقتی تیمش حتی از ضعیف ترین خط حمله لیگ برتر یعنی نفت مسجد سلیمان گل می خورد، مشکلات فنی عامل اصلی هستند نه بازیکن و داور و ….

بر هیچکس پوشیده نبود و نیست که در فصل جاری پرسپولیس در ساختار دفاعی اش با مشکل مواجه بوده و هست و کادر فنی این تیم تا اینجای فصل نتوانسته راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کند به طوری که دفاع پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 98 به حدی آسیب پذیر بود که اگر بی دقتی بازیکنان استقلال نبود، پرسپولیس پتانسیل دریافت 3 تا 4 گل را هم داشت.

در نهایت اینکه مقصر ترکیب ناهمگون و عجیب پرسپولیس در دربی 98، داور مسابقه نبود و این کادر فنی پرسپولیس بود که این ترکیب عجیب را روانه میدان کرد و خروجی آن نیز شوت های عجیب تر بازیکن بین المللی این تیم(!) یعنی تمیروف بود که باید از کره مریخ آنها را جمع آوری کرد! اینکه تمیروف با آن کیفیت ضعیف تا دقایق پایانی همچنان در زمین باقی ماند و از عبدی و پاکدل گلزن در دربی استفاده نشد، مسلماً تقصیر داور بازی نبوده و نیست.

 

در تصویر زیر نیز که پس از به ثمر رسیدن گل استقلال شکار شده مشخص است، دو بازیکن تعویضی پرسپولیس که یکی از انها سید جلال حسینی با تجربه است، هیچ اعتراضی به زمان تعویض خود ندارند چرا که خود به خوبی می دانند که روال قانونی طی شده اما سرمربی پرسپولیس برای تخلیه فشار عصبی سنگینی که از ابتدای بازی تحمل کرده بود به یکباره دیواری کوتاه تر از داور پیدا نکرد و به وی حمله ور شد. داوری که همگان از پیشینه تاریک او و سرمربی حریف (فرهاد مجیدی) خبر دارند که چطور کارشان به دادگاه کشیده شد!

پی نوشت: به واقع اگر گل محمدی در جایگاه فرهاد مجیدی بود و در دو دربی اخیر دو پنالتی واضح در دقایق ابتدایی و انتهایی بازی را به سود تیمش اعلام نمی کرد، چه می کرد؟ او به جای اعتراض به داوری باید خدا را شکر کند که داور بازی در همان نینمه اول تمیروف را به واسطه خطای غیرورزشی به طور مستقیم اخراج نکرد. اما به هر صورت، فرار رو به جلو برای جلوگیری از سیل انتقادات هم سیاستی است که ظاهراً آقایان آن را الگوی خود در چنین مسابقاتی قرار داده اند.

کلیدواژه : دربی 98

دیدگاه کاربران 14 دیدگاه
  • حامد 22 مارس 2022 / 7:44 ب.ظ

    این کادر فنی پرسپولیس بود که این ترکیب عجیب را روانه میدان کرد و خروجی آن نیز شوت های عجیب تر بازیکن بین المللی این تیم(!) یعنی تمیروف بود که باید از کره مریخ آنها را جمع آوری کرد!

    این جمله خیلی جالب بود مخصوصا اون کره مریخش . مرسی

  • رضا 20 مارس 2022 / 10:52 ق.ظ

    تنها سایت و رسانه ای بودید ک در بین اینهمه رسانه مافیایی جرات گفتن حقیقت رو داشتین ،درسته حقیقت واس عزیزان سرخ واقعا تلخه و تحمل شنیدنشو ندارن .درود بر صداقت و شرافت شما

  • ناشناس 19 مارس 2022 / 6:35 ب.ظ

    قهرمان شدن کیسه با فساد و امتیاز مفتی و داوری و حمایت های جمهوری اسلامی از این تیم به هیچ دردی نمیخوره بار دیگر فساد تو فوتبال ایران خودش رو نشون داد مرگ بر رژیم فاسد کیسه کش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید