کد خبر:19492
پ

مهندسی مافیای رسانه ای به سود پرسپولیس | مانور روی قرارداد وریا یا ترابی؟

در حالی که روز گذشته دو اتاق مهم در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ داد، تصمیم مافیای رسانه ای بر این بود تا برای سرپوش گذاشتن یا بهتر بگوئیم نادیده گرفتن رقم قرارداد مهدی ترابی با پرسپولیس، برگی رو کنند تا افکار عمومی به سمتی دیگر رفته و با جوسازی و ایجاد هجمه روی […]

در حالی که روز گذشته دو اتاق مهم در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ داد، تصمیم مافیای رسانه ای بر این بود تا برای سرپوش گذاشتن یا بهتر بگوئیم نادیده گرفتن رقم قرارداد مهدی ترابی با پرسپولیس، برگی رو کنند تا افکار عمومی به سمتی دیگر رفته و با جوسازی و ایجاد هجمه روی کاپیتان استقلال به واسطه انتشار رقم قراردادش، به طور کلی ماجرای بازگشت ترابی به پرسپولیس را تحت شعاع قرار دهند و از ارائه جزئیات این انتقال نیز اجتناب کنند به طوری که با مواضع عوام فریبانه مدعی شوند بدون پرداخت حتی یک ریال(!) رضایتنامه ترابی را از العربی گرفته اند!

 

مهندسی مافیای رسانه ای به سود پرسپولیس | مانور روی قرارداد وریا یا ترابی؟

ماجرا خیلی ساده است؛ ساده تر از آنچه تصورش را بکنید. علیرضا بیرانوند در سال 97 مدعی شد چند بازیکن پرسپولیس هستند که بالای 8 میلیارد تومان دریافتی دارند. سالی که بسیاری از بازیکنان تاپ فوتبال ایران حداکثر 3 میلیارد تومان برای یک فصل می گرفتند و به گواه سند منتشر شده توسط خبرگزاری فارس نیز وریا غفوری برای فصل 98/99 مبلغ 2.7 میلیارد تومان قرارداد داشته است و در دورانی که یک بازیکن متوسط لیگ برتر برای یک فصل 3-4 میلیارد تومان دریافت می کند، چرا نباید وریا غفوری که نقش زیادی در گلهای استقلال در فصول گذشته داشته برای یک فصل 6 میلیارد تومان نگیرد؟

 

نکته انحرافی ماجرا اینجاست که دوستان مدعی هستند مهدی ترابی به عشق پرسپولیس بازگشته است؛ اما اگر عشقی وجود داشت او تیمش را در آستانه فینال آسیا تنها نمی گذاشت و به دلارهای عربی لبیک نمی گفت. او در بازگشت نیز از دو تیم سپاهان و تراکتور پیشنهاد داشت که مبلغی بالاتر از پیشنهاد اولیه پرسپولیس را به وی ارائه کرده بودند و اگر کمک لحظه آخری آذری جهرمی در قالب قرض به باشگاه پرسپولیس نبود، شاید امروز مهدی ترابی را با پیراهن سپاهان در لیگ برتر می دیدیم چرا که ارزش قرارداد بازیکنی که تا اینجای فصل در لیگ قطر تنها 2 گل به ثمر رسانده، برای یک و نیم فصل 10 میلیارد تومان است و در شرایطی که وریا غفوری 4 گل و دو پاس گل تا همینجای فصل برای استقلال داشته، آیا نباید برای یک فصل طلب 6 میلیارد تومان کند؟

تفاوت ماجرا اینجاست که بوق و کرنا و فغان از بیت المال تنها برای قرارداد وریا غفوری بود و هیچ سر و صدایی بابت رقم قرارداد مهدی ترابی با پرسپولیس انجام نشد.

البته این بدان معنا نیست که اعتقاد به حق نبودن پرداخت این ارقام به فوتبالیستها باشیم چرا که با نرخ تورم، آنها نیز باید به فکر تامین آینده و زندگی خود باشند و دریافت این مبالغ حقشان است اما نوع پوشش اخبار در رسانه ها مورد نقد است که در یک اتفاق مشابه، یکی را بولد کرده و نسبت به دیگری سکوت کرده تا مشخص شود چه اتفاقاتی در پس پرده در حال رخ دادن است.

 

البته پیشتر نیز شاهد چنین تحرکاتی بوده ایم،، در جایی که پرسپولیس نیاز به پرداخت های سنگین به بازیکن یا مربی خود داشته، به یکباره سندی از رقم قراردادهای مربی یا بازیکن استقلال منتشر می شد تا افکار عمومی به سمت دیگری هدایت شود و متوجه این قضیه نباشند که تیمی که در ته حسابش فقط 7 میلیون تومان بود، بیشترین هزینه را انجام داده و تیمی که به زعم سرمربی پرسپولیس در هیئت مدیره ش افراد متمول حضور دارند، عاجز از پرداخت بدهی بودروف، میلیچ، دیاباته و …

 

در نهایت اینکه رقم قرارداد وریا غفوری برای دو فصل مبلغ 14 میلیارد است و رقم قرارداد مهدی ترابی برای یک و نیم فصل مبلغ 10 میلیارد است که از نظر وزنی تفاوت زیادی با هم ندارند اما پوشش این کجا و آن کجا ! نکته جالب اینکه یکی از پیشکسوتان این تیم نیز با مقایسه ای عجیب قصد فرافکنی در این زمینه را دارد و به مقایسه رقم قرارداد سیدجلال حسینی و وریا غفوری به عنوان دو کاپیتان دو تیم استقلال و پرسپولیس پرداخت تا اینگونه از آب گل آلود ماهی بگیرد اما شاید بهتر باشد رقم قرارداد احمد نوراللهی با وریا غفوری مقایسه شود چرا که در فوتبال مدرن دنیا هیچگاه رقم قرارداد بازیکن 40 ساله را با بازیکن 33 ساله مقایسه نمی کنند!

دیدگاه کاربران 15 دیدگاه
  • محمد 7 فوریه 2021 / 3:40 ب.ظ

    ترابی تو لیگ ایران زیادی بزرگش کردن وگر نه دیپورتش نمیکردن

  • محمد 7 فوریه 2021 / 3:37 ب.ظ

    سید جلال حسینی تو لیست مازاد بوده و تو اون سن وسال دیگر خواهانی نداره و هر مبلغی بگیره از سرش هم زیادی هستش نباید با یه بازیکن جوانتر و بهتر مقاسه شود و این قیاس باطل است

  • حامد 1358 7 فوریه 2021 / 2:33 ب.ظ

    جناب نگارنده شما استقلالیها تا سرتون توکار پرسپولیس هست همین روز وهمین روزگارتون هست من یک سوال دارم آیا پرسپولیس با وریا قرار داد بسته یا مدیرعامل پرسپولیس از وریا شکایت کرده یا تخلف کرده؟ ما اگر هر رقمی به ترابی بدیم حداقل 5قهرمانی ونایب قهرمانی داری اما استقلال چی ؟ ما پول بیت المالی که برا تیممون خرج شده باهاش قهرمانی گرفتیم ولی شما 8 میلیارد به وریا میدید تا با ناداوری سهمیه بگیرید البته سالها بعد فقط قهرمانی های پرسپولیس هست که میمونه وکسی این اراجیف شمارو به یادش نمیمونه برید کار تخصصی انجام بدید تا تیمتون بیاد بالا با این حرفها ما پرسپولیسها خوشحالیم چون میدونیم ب رقیب میمونیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید