کد خبر:44637
پ

مهندسی لیگ به روایت مستندات | 2 هفته خاص که رقبای پرسپولیس پائین کشیده شدند!

صحبت از مهندسی نتایج لیگ توسط عوامل غیرفوتبالی که به فوتبالی ها دستور می دهند، تکراری شده و تقریباً دیگر همه می دانند که چه اتفاقاتی در فوتبال ایران با چه اهداف و نیاتی در حال رخ دادن است. وقتی هم و غم مسئولین فدراسیون فوتبال ناراحت نشدن یک تیم باشد، تقریباً همه چیز تا […]

صحبت از مهندسی نتایج لیگ توسط عوامل غیرفوتبالی که به فوتبالی ها دستور می دهند، تکراری شده و تقریباً دیگر همه می دانند که چه اتفاقاتی در فوتبال ایران با چه اهداف و نیاتی در حال رخ دادن است. وقتی هم و غم مسئولین فدراسیون فوتبال ناراحت نشدن یک تیم باشد، تقریباً همه چیز تا انتها مشخص است اما آنچه جالب به نظر می رسد این است که اتاق فکر آقایان در هفته های پایانی که سناریوهای زمین زدن رقبای یک تیم خاص نتیجه نداده، به یکباره شمشیر را از رو می بندند و بدون توجه به افتادن نقابشان تنها به هدف یعنی قهرمانی تیم محبوب خود به هر نحوی فکر می کنند و در داخل و خارج از میدان مسابقه هر اقدامی برای نیل به این هدف را انجام می دهند. از اشتباه داوری به سود تیم محبوب خود و به ضرر رقبا گرفته تا ماجرای عوض کردن میزبانی و تعداد حضور تماشاگران و شارژ مالی تیم محبوب و عدم پرداخت مطالبات تیم رقیب به مدت 8 ماه همه در موارد مصادیق مهندسی لیگ محسوب می شوند. چه بسا همین مسئله مالکیت مشترک باعث ایجاد چنین رویه ای شده و شاید اگر تیم رقیب در بخش خصوصی حضور داشت، به طور کلی از سیرکی که آقایان به راه انداخته اند کنار می کشید و در کشوری مثل روسیه مسابقات خود را دنبال می کرد اما افسوس که همه تیم ها در دایره فساد آقایان گیر افتاده اند و فوتبال نیز مشت نمونه خرواری از فساد سیستماتیک در بخش های مختلف کشور به حساب می آید.

اما موضوع عجیبی که امروز به آن می پردازیم، شباهت اتفاقات چند هفته پایانی دو فصل فوتبالی ایران است که به طرز مشکوکی به یکباره در یک هفته نسخه رقبای تیم محبوب آقایان پیچیده شد و تیم محبوب آقایان در هفته های پایانی به قهرمانی رسید!

در کلیپ زیر اتفاقات باور نکردنی را که در هفته 29 لیگ برتر در فصل 97/98 به ضرر رقبا و به سود پرسپولیس رقم خورد را مشاهده می کنید. از گل سالم استقلال به صنعت نفت که مردود اعلام شد گرفته تا اعلام پنالتی عجیب به ضرر سپاهان مقابل شهرخودرو و در نهایت یک پنالتی عجیب تر به سود پرسپولیس مقابل ماشین سازی!

در فصل اخیر نیز در هفته 27 و 28 ، استقلال و سپاهان سلاخی شدند و اشتباهات داوری به سود پرسپولیس رقم خورد.

تا قبل از دربی پرسپولیس پائینتر از استقلال و سپاهان در رده سوم قرار داشت و تنها راه آقایان برای سبقت گرفت تیم محبوبشان از رقیب، پیروزی در دربی به هر روش ممکن بود و توقف سپاهان به هر طریقی بود. اتفاقی که رخ داد و با اشتباه داور در عدم اعلام پنالتی به سود استقلال در دربی و اشتباه عجیب تر داور مسابقه ملوان و سپاهان در عدم اعلام پنالتی دقیقه 5 به سود سپاهان، همه معادلات آقایان 100% به جواب رسید. اما این پایان کار نبود و برای محکم کاری این ماجرا به هفته های بعد هم کشیده شد جایی که یک پنالتی بحث برانگیز به سود پرسپولیس مقابل پیکان اعلام شد( در تصاویر آهسته مشخص شد، هیچ برخوردی بین پریرا و بازیکن پیکان وجود نداشت) و از اعلام پنالتی واضح استقلال مقابل صنعت نفت باز هم چشم پوشی شد تا با توقف استقلال باز هم با اشتباه داوری، 3 امتیاز حساس دیگر به پرسپولیس کادو شده باشد.

به نظر می رسد آقایان در هفته های پایانی وقتی رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده خود را در تنگنا می بینند، مجبور به اجرای سناریوهای اینچنینی هستند تا مبادا خللی در برنامه شان ایجاد شود چرا که سابقه نشان داده تیم محبوبشان بدون حمایت های پشت پرده مقامات بالای کشوری، حرفی برای گفتن در رقابت برابر ندارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید