کد خبر:10256
پ

مهدی رسول پناه با اختلاف بهترین مدیر پرسپولیس بعد از انقلاب

علی رغم هجمه ها و جوسازی های عده ای معلوم الحال که با خرابکاری های مالی خود در دوره قبل از رسول پناه مشکلات زیادی برای مجموعه پرسپولیس به وجود آوردند، به نظر می رسد خروجی اقدامات مهدی رسول پناه را می توان به عنوان بهترین عملکرد مدیریتی بعد از انقلاب این تیم قلمداد کرد. […]

علی رغم هجمه ها و جوسازی های عده ای معلوم الحال که با خرابکاری های مالی خود در دوره قبل از رسول پناه مشکلات زیادی برای مجموعه پرسپولیس به وجود آوردند، به نظر می رسد خروجی اقدامات مهدی رسول پناه را می توان به عنوان بهترین عملکرد مدیریتی بعد از انقلاب این تیم قلمداد کرد.

 

مهدی رسول پناه با اختلاف بهترین مدیر پرسپولیس بعد از انقلاب

مهدی رسول پناه با اختلاف بهترین مدیر پرسپولیس بعد از انقلاب

رسول پناه که تیم را با 148 میلیارد بدهی از انصاری فرد تحویل گرفت و 13 پرونده بین المللی مفتوح علیه پرسپولیس را مقابل خود می دید توانست رقم بدهی پرسپولیس را به نصف کاهش دهد و 8 پرونده از 13 پرونده بین المللی این تیم را ببندد که با تزریق مطالبات این تیم از صعودش به فینال لیگ قهرمانان آسیا، 5 پرونده باقیمانده نیز بسته خواهند شد تا یک افتخار بزرگ در کارنامه مدیریتی رسول پناه در پرسپولیس ثبت شود.

 

او با تیزهوشی و هنر مدیریتی خود توانست بحران تابستان و بدهی به برانکو و حضور در نقل و انتقالات را پشت سر بگذارد و با 7 بازیکن جدید با کیفیت قرارداد ببندد که نتیجه این اتفاق، صعود تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود که کمتر هوادار پرسپولیسی حتی تصور این اتفاق را می کرد.

عملکرد موفق تیم رسول پناه در پرونده های بین المللی، باشگاه النصر را در طرح شکایت علیه پرسپولیس ناکام گذاشت و در نقطه اوج اقدامات مثبت رسول پناه، پرونده سنگین مطالبات برانکو ایوانکویچ یکبار برای همیشه بسته شد و این اتفاق در شرایطی رقم خورد که دست رسول پناه  از منابع مالی خالی بود و خطر کسر امتیاز این تیم را تهدید می کرد اما او با سرعت عملی که در این زمینه به خرج داد، یک اتفاق بزرگ و تاریخی را برای مجموع پرسپولیس به ارمغان آورد.

پرداخت 95 درصد از قرارداد فصل قبل بازیکنان پرسپولیس و حفظ ستاره های تیم نیز از دیگر دستاوردهای رسول پناه در فصل نقل و انتقالات بود به طوری که او در عقد قرارداد با بشار رسن تن به امضای قرارداد ترکمانچای نداد و این بازیکن اموز مجبور به ماندن در پرسپولیس است و در مقایسه با مدیریت ضعیف در استقلال که با تن دادن به خواسته های غیرمعقول بازیکنانی همچون چشمی، راه را به روی فسخ یک طرفه قرارداد در هر زمانی باز گذاشتند، این مورد یک حرکت انقلابی و مثبت تلقی می شود.

 

رسول پناه توانست آورده مالی از کارگزار را از 48 میلیارد تومان در یک فصل به 150 میلیارد تومان برساند که یک اتفاق تاریخی در باشگاه داری در ایران محسوب می شود چرا که او بدون کمک هیچ نهاد یا وزارتخانه ای تنها با اتکا به پتانسیل درآمدزایی پرسپولیس توانست بسیاری از مشکلات تیم را حل کند.

 

رسول پناه علی رغم هجمه های سنگینی که از سمت حامیان محمد حسن انصاری فرد تحمل کرده، به واقع بهترین عملکرد را در مدت کوتاه حضورش در پرسپولیس از خود بر جای گذاشته و هواداران پرسپولیس می بایست بابت اقدامات سریع و دقیق و بی نقص او، قدردان زحماتش باشند چرا که اگر هنر مدیریت رسول پناه نبود، امروز پرسپولیس در جایگاه فعلی نبود و غرق در بحران دست و پا می زد.

 

در سالهای اخیر شاهد این مسئله بوده ایم که مدیران در پرسپولیس برای خودشیرینی نزد هواداران تیم، با کشیدن چک های بی محل تنها بازیکن خارجی یا داخلی مذکور را نگه می داشتند اما رسول پناه با ایستادن بر روی اصول خود، می تواند پس از رفتنش از پرسپولیس ادعا کند نه تنها همه بدهی های پرسپولیس را صاف کرده است بلکه هیچ بدهی هم برای مدیریت بعدی به یادگار نگذاشته است. او نیز می توانست مثل برخی مدیران قبلی با کشیدن یک چک، زیر بار دینی برود که باشگاه قادر با انجامش نیست و علی علیپور و ترابی را با مبالغ گزاف در تیم نگه دارد اما او اینکار را نکرد و در عوض عیسی آل کثیری را به تیم آورد که عملکردی به مراتب بهتر از علیپور داشته است به طوری که هواداران تیم، هرگز به جدایی علیپور فکر هم نمی کنند.

 

عملکرد تیم مدیریتی رسول پناه طوری بوده که هیچ مفسده مالی یا زوایای پنهانی در اقدامات آن وجود ندارد که به موجب آن بعدها مورد بازخواست نهادهای نظارتی قرار بگیرد و این در حالیست که بسیاری از مدیران پیشین پرسپولیس پس از ترک تیم، پایشان به نهادهای نظارتی برای پاسخگویی به تخلفات مالی دوران مدیریتشان باز شده است و بعضاً به واسطه آن به زندان نیز افتاده اند.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • ناشناس 20 اکتبر 2020 / 7:17 ق.ظ

    والله واقعا جنتلمنه مرسی که هستی

  • لیلا 19 اکتبر 2020 / 8:16 ب.ظ

    از زحمات شبانه روزی دکتر رسول پناه ممنونیم و مدیونیم بهش .من شخصاً ازش حلالیت می طلبم چون فکر بدی نسبت بهش داشتم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید