کد خبر:4067
پ

منظور از اصطلاح کف سازی قیمت سهام در بورس چست؟

اصطلاح كف سازي را در بعضي از تحليل ها شنيده ايد . اينكه فلان سهم كف سازي كرده و آماده صعود است و از اينگونه تحليل ها در ميان تحليل هاي مرسوم بسيار به چشم مي خورد . در اين آموزش به بررسي اين موضوع مي پردازيم و اينكه چطور مي توان فهميد سهمي پس […]

اصطلاح كف سازي را در بعضي از تحليل ها شنيده ايد . اينكه فلان سهم كف سازي كرده و آماده صعود است و از اينگونه تحليل ها در ميان تحليل هاي مرسوم بسيار به چشم مي خورد . در اين آموزش به بررسي اين موضوع مي پردازيم و اينكه چطور مي توان فهميد سهمي پس از اصلاح زماني و يا قيمتي كف سازي لازم را انجام داده است و آماده روند صعودي مي باشد .

 

بیشتر بخوانید | اصطلاحات بورسی که حتماً باید بدانید

 

آموزش تشخیص ورود پول هوشمند به سهم

 

آموزش تابلوخوانی در بورس

 

ترفند تشخیص پایان اصلاح قیمتی سهم

 

منظور از اصطلاح کف سازی قیمت سهام در بورس چست؟

ما براي ورود به يك سهم پس از بررسي آن توسط تحليل هاي مختلف از جمله سطوح فيبوناچي و پيدا كردن نقاط حمايت قوي و مطمئن با توجه به الگو هاي مرسوم و … نياز هست كه بررسي نهايي را هم انجام دهيم و آن اين است كه آيا كساني كه قصد فروش و خروج در محدوده حمايتي داشتند موفق به فروش و خروج از سهم شده اند و يا هنوز فروشنده هاي زيادي در آن قيمت هست ؟

اگر فروشنده هايي كه اصرار شديد به فروش دارند موفق به فروش و خروج از سهم نشده باشند قطعا سهم توانايي افزايش قيمت را نخواهد داشت . روش تشخيص بسيار ساده است ، حجم معاملات بالا در انتهاي روند نزولي نشان از خروج فروشنده ها و ورود سهام داران جديد است .

بطور مثال سهامي كه معاملات روزانه آن بطور متوسط يك ميليون سهم است و در انتهاي روند نزولي بيش از 5000 سهم معامله نشده است هنوز احتمال ريزش و يا احتمال ادامه روند بصورت خنثي را دارد . اگر هم شروع به رشد كند احتمال افت سريع و بازگشت به روند نزولي هست . بنابراين يكي از فاكتور هايي كه به ما سيگنال ورود صادر مي كند حجم بالاي معاملات در پايين ترين قيمت مي باشد . ممكن است اين اتفاق پس از يك اصلاح زماني انجام بگيرد كه بيشتر مشهود است و از قويي ترين سيگنال ها براي ورود در انتهاي اصلاح زماني حجم معاملات بالا مي باشد.

در مورد اين موضوع بايد يك مسئله را در نظر بگيريد كه حجم معاملات بر اثر جابجايي سهام بين سهام داران حقوقي نباشد

کلیدواژه : آموزش بورس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید