کد خبر:29797
پ

مقایسه پاداش کشورهای مختلف به ورزشکاران المپیکی با ایران

اکثر کشورها و کمیته های المپیک پاداش کسب مدال و افتخار در بازیهای المپیک را افزایش دادند. در ادامه توجه شما را به مقایسه پاداش کشورهای مختلف به ورزشکاران المپیکی با ایران جلب می نمائیم.   پاداش کشورها به ورزشکاران مدال آور المپیکی چقدر است؟ کسب مدال و افتخار برای کشورها و کمیته های المپیک […]

اکثر کشورها و کمیته های المپیک پاداش کسب مدال و افتخار در بازیهای المپیک را افزایش دادند. در ادامه توجه شما را به مقایسه پاداش کشورهای مختلف به ورزشکاران المپیکی با ایران جلب می نمائیم.

 

پاداش کشورها به ورزشکاران مدال آور المپیکی چقدر است؟

کسب مدال و افتخار برای کشورها و کمیته های المپیک از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین خاطر یک مسئله انگیزشی ایجاد پاداش برای این ورزشکاران است تا بتوانند بهترین عملکرد را در بازیهای المپیک کسب کنند.

با توجه به شروع بازیهای المپیک، تایمز اقدام به مقایسه و بررسی پاداش های ورزشکاران المپیکی کرده است.

– ژاپن

هفته گذشته گزارشی از Kyodo News در ژاپن برای کشور میزبان حاکی از آن بود که پاداش های  (۴۵۲۰۰ دلار) برای مدال طلا، (۱۸،۱۰۰ دلار) برای مدال نقره و  (۹،۰۴۵ دلار) به دارندگان مدال برنز ژاپن پرداخت می شود. البته  یک جایزه اضافی برای تیم بیسبال ژاپن اعلام شده است ، جایی که هر بازیکن در صورت گرفتن طلا ۴۵ هزار دلار دیگر پاداش می گیرد.

– بریتانیا و آمریکا

بریتانیا در این دوره نیز پاداش مشخص ذکر نکرده است ولی ۳۴۵ میلیون پوند از بودجه دولت را به ورزشهای المپیک و پارالمپیک اختصاص داده است، از جمله حدود ۶۱ میلیون پوند برای پاداش ورزشکاران در نظر گرفته شده است. یا برای مثال ایالات متحده کمک های مالی ماهانه ای را به اعضای تیم های ملی ایالات متحده ارائه می کند.

چند نکته

گرچه جوایز ایالات متحده زیاد به نظر نمی رسد، اما در ریو حتی کمتر بود. کمیته المپیک آمریکا اعلام کرد پاداش های ورزشکاران برای المپیک زیاد شده است از جمله افزایش از ۲۵۰۰۰ دلار به ۳۷،۵۰۰ دلار برای مدال های طلا.

ایتالیا در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد جایزه خود را افزایش داد و اکنون برای مدال طلا ۱۸۰۰۰۰ یورو هزینه هنگفتی را پرداخت می کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علاوه بر پاداش نقدی در چند دوره المپیک گذشته اتومبیل های لوکس را به برندگان مدال هدیه داده است.

همچنین بعضی از کشورها معافیت از سربازی و بعضی نظیر آمریکا پاداش جداگانه ای به باشگاه های ورزشکاران می دهند و به همین خاطر مقایسه دقیق کشورها سخت می شود.

پاداش مدال آوران ایران چقدر است

وزارت ورزش برای مدال طلا دو میلیارد تومان معادل حدودا ۸۰ هزار دلار و کمیته المپیک هم ۱۰ هزار یورو معادل حدود ۱۲ هزار دلار پاداش می دهند که در مجموع جایزه مدال طلا برای ورزشکاران ایران حدود ۹۲ هزار دلار می شود.

برای مدال نقره نیز یک ورزشکار ایرانی ۵۶ هزار دلار (یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان وزارت ورزش + ۵ هزار یورو کمیته المپیک) دریافت می کند و پاداش مدال برنز  حدود ۳۴ هزار دلار ( ۷۵۰ میلیون تومان وزارت و ۳۵۰۰ یورو کمیته المپیک) است.

 

پاداش کشورها به ورزشکاران مدال آور المپیکی چقدر است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید