کد خبر:6907
پ

مقایسه قرارداد بشار رسن و استراماچونی و یک بام و دو هوای قانون منع جذب خارجی ها

قانون جنجالی منع جذب مربی و بازیکن خارجی در فصل جدید لیگ برتر به موضوع مناقشه جدید بین هواداران استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است به طوری که هواداران استقلال با مقایسه قرارداد بشار رسن و استراماچونی، وزارت ورزش را به عنوان وضع کننده این قانون عجیب، متهم به حمایت از تیم پرسپولیس در این […]

قانون جنجالی منع جذب مربی و بازیکن خارجی در فصل جدید لیگ برتر به موضوع مناقشه جدید بین هواداران استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است به طوری که هواداران استقلال با مقایسه قرارداد بشار رسن و استراماچونی، وزارت ورزش را به عنوان وضع کننده این قانون عجیب، متهم به حمایت از تیم پرسپولیس در این زمینه می کنند.

 

تلاش برای قرار دادن نام برانکو در کنار استراماچونی

 

مقایسه قرارداد بشار رسن و استراماچونی و یک بام و دو هوای قانون منع جذب خارجی ها

مقایسه قرارداد بشار رسن و استراماچونی و یک بام و دو هوای قانون منع جذب خارجی ها

 

در قانون غیرکارشناسی منع جذب بازیکن و مربی خارجی که ظاهراً با هدف جلوگیری از دور ریز بیت المال صورت گرفته است به موضوع منع مربی یا بازیکن خارجی جدید به لیگ برتر اشاره شده است که همین مسئله به موضوع مناقشه هواداران سرخابی تبدیل شده است.

 

هواداران استقلال معتقدند اگر به واسطه فسخ قرارداد استراماچونی که آن هم به لطف مدیران دولتی منصوب توسط وزارت ورزش اتفاق افتاد، او برای بازگشتش به ایران یک مربی جدید محسوب می شود پس علی القاعده این رویه می بایست نسبت به بشار سن نیز صادق باشد که با اتمام قراردادش با پرسپولیس، یک بازیکن جدید برای این تیم محسوب می شد و دستمزد وی نیز به دلار پرداخت می شود اما در مورد اول یعنی استراماچونی نه تنها در قضیه بازگشتش سنگ اندازی شد (البته در فراری دادنش نیز اصرار و تاکید زیادی شده بود) بلکه با عدم بازگشتش به استقلال غرامتی نزدیک به 2 میلیون دلار در انتظار آقایان است که میبایست علاوه بر مبلغ اولیه قرارداد استرا به او بپردازند که این مسئله در تناقض اشکار با شعار وزارت نشینان مبنی بر صرفه جویی در مصرف بیت المال است.

 

آیا اکنون وزارت ورزش و مسببین رفتن و عدم بازگشت استراماچونی حاضرند از جیب خود این مبلغ تحمیلی به بیت المال را پرداخت کنند؟ نهادهای نظارتی و بازرسی کل کشور و حتی نمایندگان مجلس می بایست نسبت به تحمیل این مبلغ به باشگاه دولتی استقلال از وزیر ورزش درخواست جواب کنند که چرا وقتی راهی برای عدم پرداخت این مبلغ وجود داشت، از بازگرداندن استراماچونی و صرفه جویی در بیت المال طفره رفتند؟

 

اعتراض هواداران معترض در جلوی باشگاه استقلال

هوادار استقلال به این موضوع اعتراض دارد که چرا صرفه جویی در بیت المال فقط برای استقلال لحاظ می شود و هر سال مجبور به فروش ستاره ها برای تامین هزینه های جاری تیم بوده اند اما در طرف مقابل، 4 سال تمام است شاکله اصلی تیم پرسپولیس با ستاره های گران قیمتش حفظ شد. سوال هواداران معترض در مقابل باشگاه استقلال این است که چطور ممکن است مدیرعامل پرسپولیس اعتراف کند بودجه ای که برای پرداخت به برانکو تامین شده بود را در جهت تقویت تیم و جذب بازیکنان در نقل و انتقالات صرف کرده و بار دیگر از امدادهای غیبی برای جلوگیری از کسر امتیاز مبلغ 700 هزار دلار به پرسپولیس پول تزریق می شود تا بدهی برانکو را ظرف 30 روز آینده پرداخت کنند؟ خنده دار نیست که استراماچونی را برای عدم پرداخت 180 هزار دلار فراری دادند تا امروز مجبور به پرداخت دستمزد سال دوم و غرامت وی که بالغ بر 3 میلیون یورو است باشند؟ خنده دار نیست که مدیران منصوبی توسط وزارت ورزش قید حضور استراماچونی را به واسطه صرفه جویی در بیت المال زده اند و به سراغ الکس نوری رفته اند که او نیز مثل استرا به دلار پول می گیرد و دستمزد کمی هم مطالبه نکرده است! همه این مسائل نشان می دهد این قوانین، بهانه ای برای تسکین وحشت آقایان از قدرت گرفتن استقلال با استرا بود که با سناریوهای مختلف توانستند او را از استقلال دور کنند و به هدفشان برسند.

به واقع چطور شد که دوستان با جدایی دو ستاره پرسپولیس یعنی مهدی ترابی و علی علیپور و تهدید به استعفای سرمربی تیم، به هر قیمتی و با هر آپشنی تن به امضای قرارداد جدید با بشار رسن دادند اما در سمت مقابل، حتی با وجود علم به صرفه جویی در مبلغ پرداختی به استرا، از بازگرداندن او طفره رفتند؟ البته جواب روشن است چرا که آنها به گلزنی مجدد بشار رسن در دربی های آتی امید داشتند و از پیروزی استراماچونی در دربی ها واهمه داشتند پس اولی را نگه داشتند و نسخه دومی را پیچیدند.

هواداران معترض استقلال قسم می خوردند اگر برانکو برای بازگشت به پرسپولیس چراغ سبز می داد، دوستان برای برداشتن این قانون حتی یک ثانیه هم درنگ نمی کردند اما تا زمانی که این قانون منافع آنها را تامین و منافع حریف را تضعیف می کند، این قانون پابرجا خواهد بود (البته حداکثر تا پایان مدت حضور این دولت و وزارت سلطانی فر)

 

هواداران استقلال معتقدند این قوانین وحی منزل نبوده و در سالهای گذشته نیز بارها چنین قوانینی نقض شده اند که به عنوان مثال، نقض قانون جذب دروازه بان خارجی در سالهای نه چندان دور را می توان مثال زد که در اوج بحران دروازه بانی تیم پرسپولیس، آنها توانستند ابتدابا تبصره و استثنا از آودوکیچ در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند و سپس به طور کلی آن قانون برداشته شد تا زمینه حضور نیلسون کوریا در پرسپولیس فراهم شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید