کد خبر:1772
پ

مقایسه روش وسترن یونیون و سوئیفت برای حواله ارزی

اگر شما هم قصد دارید حواله ارزی به خارج از کشور ارسال کنید، قطعا با این دو اسم وسترن یونیون و سوئیفت برخورد کرده اید. وسترن یونیون و سوئیفت هر دو یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شبکه های مالی که به صورت بین المللی کار می کنند. در ادامه به مقایسه روش وسترن یونیون […]

اگر شما هم قصد دارید حواله ارزی به خارج از کشور ارسال کنید، قطعا با این دو اسم وسترن یونیون و سوئیفت برخورد کرده اید. وسترن یونیون و سوئیفت هر دو یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شبکه های مالی که به صورت بین المللی کار می کنند. در ادامه به مقایسه روش وسترن یونیون و سوئیفت برای حواله ارزی می پردازیم؛ با بتاکاپ همراه باشید.

اگر شما هم جز افرادی هستید که به صورت روزانه، به نحوی با خارج از کشور برای انتقال پول در ارتباط هستید، بهتر است اطلاعات کافی در مورد هر دو شبکه بدانید. پس با ما همراه باشید، در ادامه به مقایسه وسترن یونیون و سوئیفت به طور دقیق می پردازیم.

 

بررسی انواع روش های انتقال پول به خارج از کشور

 

تفاوت اصلی وسترن یونیون و سوئیفت

مقایسه روش وسترن یونیون و سوئیفت برای حواله ارزی

همان طور که می دانید، ارسال پول از طریق شبکه های مختلف، شرایط و عوامل متنوعی نسبت به هم دارند. اگر شما هم قصد ارسال پول دارید، بهتر است با انواع روش ها آشنایی داشته باشید. تا بتوانید بهترین و مطمئن ترین راه ممکن را برای انتقال پول خود به خارج از کشور را انتخاب کنید.

شبکه وسترن یونیون چیست؟

اگر قصد دارید از طریق وسترن یونیون ارسال پول انجام دهید، شما باید به میزان پول ارسالی پول نقد در اختیار داشته باشید. علاوه بر پول نقد شما باید اطلاعات شناسایی گیرنده را هم داشته باشید، این دو مورد را باید تحویل باجه های شبکه ی وسترن یونیون بدهید. بعد از انجام این دو کار، شبکه یک کد رمز برای فرستنده اعلام می کند. در مقابل گیرنده با ارائه کارت شناسایی و داشتن همان کد، می تواند با مراجعه به باجه ی مشخص شده وجه حواله را دریافت کند.

یکی از مزیت های شبکه ی وسترن یونیون، نیازی به افتتاح حساب در این شبکه نیست. به علاوه اطلاعات لازم برای ارسال حواله، شامل نام و نام خانوادگی و شعبه مورد نظر دریافت کننده است. این شبکه در سراسر جهان باجه داشته و به صورت بین المللی فعالیت می کند.

بنابراین شما می توانید برای هر کسی که دارای وسترن یونیون باشد پول ارسال کنید، چه حساب بانکی داشته باشد چه نداشته باشد.

شبکه سوئیفت چیست؟

سوئیفت یک شبکه مالی بین المللی است، که بانک های سراسر جهان را به هم مرتبط می کند و شما می توانید از طریق این شبکه، ارسال بین بانک های مختلف را انجام دهید. با دسترسی داشتن به شبکه بانکی جهانی می توانید، ارسال حواله به تمامی بانک هایی عضو شبکه سوئیفت را فراهم کنید. شما از طریق این روش می توانید ارزهای مختلف را به سراسر جهان انجام دهید.

بانک‌های واسطه در طی واگذاری پول به گیرنده، هزینه‌های خود را از آن مقدار پولی که فرستنده ارسال کرده کسر می‌کنند. با توجه به کسر هزینه های بانک گیرنده، مقدار پولی که به دست گیرنده می رسد کمتر از پول ارسالی فرستنده است و روند کار در همان روز به پایان می‌رسد.

اما همان طور که می دانید، بانک های ایران در تحریم هستند و شما نمی توانید از طریق بانک های ایران به بانک های خارج پول ارسال کنید.

مقایسه نحوه ارسال حواله سوئیفت و وسترن یونیون

برای استفاده از شبکه سوئیفت، اولین کار افتتاح حساب ارزی در بانک های عضو شبکه سوئیفت است. حال بهتر است بدانید که لازمه ی افتتاح حساب، ارائه مدارکی مبنی بر اقامت در کشور های خارجی است. شما می توانید در زمان افتتاح حساب در بانک مورد نظر، کارت اعتباری متصل به حساب بانکی خود دریافت نمایید. این کارت های اعتباری از نوع دبیت یا کردیت خواهند بود.

مزایای کارت های کردیت نسبت به کارت های دبیت بیشتر است، اما اغلب بانک ها از صدور کارت های کردیت برای ایرانیان امتناع می کنند. کارت های دبیت مانند کارت های بانکی هستند که به صورت روزمره استفاده می کنیم.

شما می توانید با دریافت مستر کارت یا ویزا کارت متصل به حساب بانکی، از دستگاه های ATM خارج از کشور پول برداشت کنید، یا از طریق دستگاه پوز پول مورد نظر را پرداخت انجام دهید. با استفاده از ۳D کد این کارت ها می توانید پرداخت های ارزی آنلاین انجام دهید. ۳D کد مانند رمز دوم کارت های بانکی ایرانی است.

با داشتن اطلاعات حساب بانکی می توانید از حساب بانکی که در شبکه سوئیفت دارید، حواله ارزی ارسال کنید. دقت کنید که این حواله بین حساب بانکی طرفین قابل ارسال است. پس باید هر دو طرف حساب بانکی داشته باشند. از طرفی برای ارسال حواله وسترن یونیون نیازی به افتتاح حساب در این شبکه نیست. به همین دلیل نحوه ارسال حواله وسترن یونیون در مقایسه با سوئیفت ساده تر است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید