کد خبر:25674
پ

مقایسه دستان پر گل محمدی با دستان خالی فرهاد مجیدی

شاید امروز بحث بین هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس در خصوص دربی 95 بر سر این باشد که کدام تیم بهتر بازی کرد و یا کدام تیم مستحق پیروزی بوده است اما هر چه که بود، دربی 95 با نتیجه 1 بر 0 به سود پرسپولیس با تمام اتفاقات ریز و درشتش به سود […]

شاید امروز بحث بین هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس در خصوص دربی 95 بر سر این باشد که کدام تیم بهتر بازی کرد و یا کدام تیم مستحق پیروزی بوده است اما هر چه که بود، دربی 95 با نتیجه 1 بر 0 به سود پرسپولیس با تمام اتفاقات ریز و درشتش به سود پرسپولیس ثبت شد.

 

بیشتر بخوانید | به این دلیل واضح پرسپولیس 4 دوره قهرمان شده است

 

پرسپولیس دربی را برد چون بازیکنان حرفه ای بیشتری داشت

پرسپولیس دربی را برد چون بازیکنان حرفه ای بیشتری داشت

با نگاهی دوباره به این بازی، نقش عنصر تجربه در تیم پرسپولیس را نسبت به استقلال پررنگ تر می بینیم. پرسپولیس در این دیدار به اندازه ای بازیکن با کیفیت داشت که حتی با مصدومیت سیامک نعمتی نیز دو گزینه به نام های مهدی شیری و و فرشاد فرجی در اختیار کادر فنی این تیم بود. در سمت چپ خط دفاعی نیز با وجود آمادگی سعید آقایی اما وحید امیری در پست غیرتخصصی به کار گرفته شد که به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد. در قلب دفاع تجربه سید جلال حسینی و کنعانی زادگان بر 3 مدافع بی تجربه استقلال که در دقایق ابتدایی با خطاهای مبتدیانه خود، استقلال را تحت فشار قرار دادند، می چربید.

استقلال در حالی 90 دقیقه مجبور به استفاده از مسعود ریگی شد که او بهترین بازیکن تیمش در این دیدار بود اما در 20 دقیقه پایانی به طور مشخصی با مشکل قوای جسمانی مواجه شده بود و به همین دلیل نیز مهدی مهدی پور زودتر از او به دلیل خستگی از زمین بازی بیرون رفت.

اما در طر مقابل، کادر فنی پرسپولیس به حدی دستش در این بازی باز بود که به سادگی کمال کامیابی نیا را تعویض می کند و از میلاد سرلک در نیمه دوم در بازی استفاده کرد و در طرف مقابل فرهاد مجیدی مجبور به استفاده از فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته مصدوم و همچنین محمد دانشگری شد که دو ماهی است با تیم استقلال تمرین گروهی نکرده بود. مجیدی که قادر به استفاده از بابک مرادی مصدوم نبود مجبور شد تا داریوش شجاعیانی را به زمین بفرستد که هیچ کس از آخرین بازی موثر او برای استقلال اطلاع دقیقی ندارد و احتمالاً او در لیست خروجی های استقلال در پایان صل خواهد بود.

پرسپولیس به واسطه تعدد بازیکنان با کیفیتش و همچنین حضور در گروهی ساده در لیگ قهرمانان آسیا این فرصت را داشت تا در برخی بازیها به بازیکنان ذخیره خود در لیگ قهرمانان آسیا میدان دهد اما استقلالی ها که در گروه مرگ قرار داشتند نه تنها در جریان بازیها به واسطه فشار بیش از حد به بازیکنان تلات و مصدوم دادند بلکه مجبور بودند تا فشار بیش از اندازه به برخی بازیکنان وارد کنند و امروز اگر بازیکنی همچون رشید مظاهری یا وریا غفوری یا ارسلان مطهری و حتی مهدی قایدی و دیاباته خسته به نظر می رسند، نتیجه بازیهای پیاپی آنها در لیگ قهرمانان آسیا است که بدون جانشین به طور ممتد برای استقلال بازی کرده اند.

شاید اگر روزی به دستان بسته برانکو و هنر او در رساندن پرسپولیس اشاره شد، امروز نیز باید به دستان پرتر گل محمدی در بازیهای این تیم اشاره شود که به واسطه حضور بازیکنان با کیفیت زیاد در ترکیب تیمش، می تواند به فراخور بازیهای مختلف به برخی بازیکنان تیمش استراحت دهد و نتیجه لازم را نیز کسب کند.

در نهایت اینکه بازی شب گذشته نبرد تجربه و خستگی بود و بازیکنان پرسپولیس که با تجربه تر از حریف بودند، به یک برد حرفه ای دست پیدا کردند و از تک موقعیت خود بهترین استفاده را برده و به پیروزی شیرین رسیدند.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • ناشناس 15 مه 2021 / 2:13 ب.ظ

    کی رمضانی رو آورد کیسه خود مجیدی اوردش چیکار کرد براشون چرا حسین حسینی رو نیمکت گذاشته دانشگر که هم خوب دفاع می‌کنه هم خوب گل میزنه رو از ترکیب تیمش بیرون کرد مجیدی فقط ده دقیقه بهش بازی داد تیم کیسه اصلا هیچ تاکتیکی نداشت همش مقصر مجیدی هست

  • تاجی طبرستانی 15 مه 2021 / 1:30 ب.ظ

    این متن زیبا قابل عرض به دوستان بخصوص استقلالی هایی هست ک مرتب ادعا می کردن استقلال پرمهره ترین تیم لیگ برتره ………. دورغی ک به عمد از سوی دشمنان دوست تنمای استقلالی مطرح شده و لستقلالی ها هم باورشون شده بود.

    استقلال تیمی شده پر از مهره های معمولی و نهایتا چندتا بازیکن خوب . بازیکن باکیفیت و بزرگ و تاثیرگذار ک گره بازی رو دربیاره تو این تیم متاسفانه نیست

    • عشق پولیس 15 مه 2021 / 3:43 ب.ظ

      اتفاقا متن ایشون پر از اشکالات هست اولا اینکه باخت کیسه را توجیه کرده دوم اینکه به ما چی که دانشگر را دوماه خود مربی خارج میکنه بعدبرش می گردونه سوم اینکه گروه مرگ را فقط کیسه تعریف کرد در صورتی که گروه مرگ گروه فولاد بوده چهارم وقتی بازیکن باهزینه سنگین می‌خرید دارید تاوانش پس میدید می داریوش تون..

  • ناشناس 15 مه 2021 / 12:48 ب.ظ

    بازیکنان کیسه دنبال پول هستند اگه پنالتی هم میگرفتن شاید گل نمی‌شد باید کیسه تلاش میکرد گل بزنن تو دربی های قبلی چند بار کیسه پنالتی زد که بیرانوند گرفت ولی با اینکه پرسپولیس جلو بود کیسه ها هیچ برنامه ای برای حمله نداشتند چون فقط دنبال پول هستند تو صحنه گل پرسپولیس سه تا دفاع کیسه به هوای آفساید ایستاده بودن فقط کمک داور رو نگاه میکردن

  • ناشناس 15 مه 2021 / 12:36 ب.ظ

    خدا را شکر که از پرسپولیس تمجید شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید