کد خبر:44189
پ

معنای حرکت بیرانوند در دربی چه بود | مشکل ادراکی افشین پیروانی یا شارلاتانیزم جدید؟

افشین پیروانی پس از رسوایی که بابت انتشار فیلمی از او و سهیل مهدی در دربی 100 بابت اخراج یک توپ جمع کن به واسطه انجام وظیفه ش به وجود آمد، سعی کرد فضا را به سمت و سوی دیگری ببرد. او در دفاع از حرکت علیرضا بیرانوند اینطور عنوان کرد که او در جواب […]

افشین پیروانی پس از رسوایی که بابت انتشار فیلمی از او و سهیل مهدی در دربی 100 بابت اخراج یک توپ جمع کن به واسطه انجام وظیفه ش به وجود آمد، سعی کرد فضا را به سمت و سوی دیگری ببرد.

او در دفاع از حرکت علیرضا بیرانوند اینطور عنوان کرد که او در جواب کری خوانی ساپینتو این حرکت را انجام داده است!

این در حالیست که ساپینتو پیش از دربی هرگز کری خوانی علیه بازیکنان، کادر فنی یا تیم پرسپولیس آغاز نکرده بود و تنها در جواب یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا از خط هافبک خلاق پرسپولیس نمی ترسید گفته بود ما از هیچ تیمی نمی ترسیم حتی رئال مادرید! (مسلماً این اظهار نظر ساده به هیچ وجه کری خوانی محسوب نمی شود)

اینکه صحبت های ساپینتو را چطور به اعضای تیم پرسپولیس منتقل کرده اند خود جای سوال دارد اما این از کوچکی افراد است که عذر بدتر از گناه می آورند و برای توجیه حرکت زشت بیرانوند آن را به جواب کری خوانی خیالی ساپینتو ربط می دهند.

مشخص نیست عبارات منتسب به سرمربی استقلال چطور به پیروانی یا بیرانوند رسیده است و آیا شیطنتی بابت انتقال تحریف شده صحبتهای ساپینتو برای تهییج و ایجاد انگیزه بیشتر نزد بازیکنان پرسپولیس رخ داده یا خیر؟ چرا که ساپینتو هرگز صحبتی مبنی بر حریف تمرینی بودن پرسپولیس در دربی به زبان نیاورده بود!

با توجه به سوابق آقایان مبنی بر به کارگیری هر نوع ابزار شارلاتانی برای بردن بازی ها، به نظر می رسد عامدانه تحریفی عجیب در صحبتهای ساپینتو از سمت برخی افراد نزدیک به پرسپولیس رخ داده تا انگیزه بازیکنان پرسپولیس را برای این دیدار بیشتر کنند.

البته که حرکت زشت بیرانوند در دربی های بعدی بی جواب نخواهد ماند(همانطور که پیشتر نفراتی همچون کنعانی زادگان چنین حرکاتی کرده بودند و در جام حذفی، پاسخ متناسب از سمت استقلالی ها دریافت کردند) و هیچ فرد یا نهادی که امروز در حمایت از حرکت بیرانوند سکوت کرده یا مصاحبه کرده است، در آن زمان حق اظهار نظر و شماتت استقلالی ها را نخواهد داشت. اما به واقع که او دانسته یا نادانسته حرکتی انجام داد که به معنای واقعی کلمه اتفاقات دربی 100 را معنا کرد؛ چرا که مجموعه عواملی که دوست داشتند پرسپولیس برنده این بازی شود، سر استقلال را به هر روشی که در دسترس بود بریدند و شاید بیرانوند قصد داشت این پیام را به هواداران استقلال بفرستد که خوب سرتان را بریدیم!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید