کد خبر:5641
پ

معرفی کارنامه و رزومه اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس

?دیروز کانال خبری وزارت ورزش از انتخاب دو اسم جدید به عنوان نفرات تازه هیات مدیره پرسپولیس خبر داد؛ نفر اول محمد فیاض و نفر دوم غلامعباس محمد علیپور. نفر اول محمد فیاض شهردار سابق منطقه 18 تهران است که در سابقه او مدیریت دفتر طرح و برنامه وزارت ورزش نیز دیده می‌شود. نفر دوم […]

?دیروز کانال خبری وزارت ورزش از انتخاب دو اسم جدید به عنوان نفرات تازه هیات مدیره پرسپولیس خبر داد؛ نفر اول محمد فیاض و نفر دوم غلامعباس محمد علیپور. نفر اول محمد فیاض شهردار سابق منطقه 18 تهران است که در سابقه او مدیریت دفتر طرح و برنامه وزارت ورزش نیز دیده می‌شود. نفر دوم هم علیپور که در ورزش ایران با عنوان ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی(درحال حاضر فدراسیون انجمنهای ورزشی) شناخته می‌شود .

?این دو چهره در حالی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شدند که دو عضو دیگر این هیات مدیره علی رغبتی و مهدی رسول پناه نیز از سال گذشته با حکم وزیر مشغول مدیریت بر پرسپولیس‌اند؛ باشگاهی که اگر چه قهرمانی لیگ ایران را به دست آورده اما از دید هواداران هرگز مدیرانی در قواره در هدایت این باشگاه بزرگ نداشته است. با این حال وزارت ورزش در انتخاب نفرات جدید هیات مدیره، همان راهی را رفت که تقریبا در باشگاه استقلال رفته بود:یک عضو از شهرداری (در استقلال حجت نظری) و یک عضو از وزارت ورزش (احمد سعادتمند معاون سابق ورزش قهرمانی) که قرار است با اضافه شدن یک نفر که او احتمالا یک چهره اقتصادی خواهد بود، کار پرسپولیس را پیش ببرند؛ جالب این‌که با استعفای مهرداد هاشمی عضو جنجالی هیات مدیره که هم با محمدحسن انصاری فرد و هم مهدی رسول پناه اختلافات عمیقی داشت، موافقت شده و او هیات مدیره را با حکم وزارتخانه ترک کرده است تا هیئت مدیره پرسپولیس با چهار نفر به کار ادامه دهد و احتمالا یک فرد اقتصادی به این جمع اضافه شود تا رلی شبیه به اسماعیل خلیل زاده استقلال در جمع پرسپولیسی‌ها برعهده بگیرد.

?انتخاب این نفرات نشان دهنده دایره بسته وزارتخانه ورزش و مثل همیشه ترجیح روابط و آشنایی با سایر ویژگی‌هاست. اگر چه شاید اعضای هیات مدیره نقش چندان مهمی در هدایت یک باشگاه ورزشی نداشته باشند اما در نهایت رویکرد مجمع را نسبت به آینده باشگاه نشان می‌دهد. باشگاهی که قرار است به بخش خصوصی برود اما سرپرست فعلی‌اش فردی است با حداقل سابقه در رشته فوتبال و اعضای دیگر هیات مدیره‌اش هم چنین وضعیتی دارند.

?ما هرگز نام محمد فیاض را در اطراف فوتبال نشنیده بودیم و علیپور رئیس سابق فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز اگر چه ممکن است در سازماندهی مسابقات دو با حضور هزاران شهروند متخصص باشد اما هرگز در میادین فوتبال دیده نشده است؛ آخرین سمت او در ورزش ایران مدیریت فدراسیون انجمنهای ورزشی بوده و تا سال 1401 در این فدراسیون به کار ادامه خواهد داد.فدراسیونی که ورزشهایی مثل دارت و سپک تاکرا و رزم سلطان و… را زیر نظر دارد و لابد گستردگی فعالیت آن باعث شده وزیر او را شخص مناسبی برای این پست ببیند.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید