کد خبر:41291
پ

مطالبه عمومی پس از برد تیم ملی مقابل ولز: روزنامه کیهان را توقیف کنید

سردبیر روزنامه کیهان بار دیگر مثل همیشه پا را از گلیم فراتر گذاشت و با تیتری سیاسی به استقبال پیروزی تیم ملی مقابل ولز رفت. شریعتمداری و دوستانش در تحریریه کیهان که مثل چند رسانه دیگر همچون خبرگزاری فارس، که حسابی در نقش پیاده نظام رسانه ای حاکمیت فرو رفته اند، ظاهراً به واسطه همین […]

سردبیر روزنامه کیهان بار دیگر مثل همیشه پا را از گلیم فراتر گذاشت و با تیتری سیاسی به استقبال پیروزی تیم ملی مقابل ولز رفت.

شریعتمداری و دوستانش در تحریریه کیهان که مثل چند رسانه دیگر همچون خبرگزاری فارس، که حسابی در نقش پیاده نظام رسانه ای حاکمیت فرو رفته اند، ظاهراً به واسطه همین خوش خدمتی، از مصونیت خاصی هم برخوردارند و به خود اجازه انتشار هر نوع تیتر یا مطلبی را ولو منجر به تشویش اذهان عمومی شود می دهند.

هنوز افکار عمومی مواضع افراطی و تند تحریریه کیهان در خصوص اتفاقات اخیر و فوتبالیست ها و سلبریتی ها را فراموش نکرده بود که آقایان و همفکرانشان (مردان با ریش و زنان چادری و محجبه )بنا به اقتضای منافع سیاسی خود در عادی نشان دادن شرایط کشور اینبار به سراغ فوتبال رفتند و از این مدیوم پربیننده استفاده کرده و سعی در پنهان کردن واقعیت موجود در کف خیابان ها کردند.

در روزهایی که کشور بیش از پیش نیاز به همدلی و اتحاد دارد، کیهانی ها که ظاهراً در آرزوی پیروزی تیم ملی مقابل انگلیس نشسته بودند، به ناگهان با شکست سنگین ایران مواجه شدند و از آنجا که برنامه های تبلیغاتی گسترده ای برای مانور روی پیروزی ایران مقابل انگلیس تدارک دیده بودند، از فرط عصبانیت این شکست را به بی غیرتی بازیکنان ربط دادند و پای اسرائیل و …. را هم به عوامل این شکست باز کردند. اتفاقی که به سوژه طنز رسانه های داخلی و خارجی هم تبدیل شد.

اما ظاهراً دوستان در تحریریه کیهان به شدت بر روی نتایج تیم ملی در جام جهانی و مصادره آن به سود مواضع سیاسی خود حساب باز کرده اند که بار دیگر پس از پیروزی ایران مقابل ولز، از همان درب تحجر تیتری بی ربط سیاسی با چرخش موضع 180 درجه ای نسبت به بازیکنان تیم ملی زدند.

حال باید منتظر ماند و دید استرس نتیجه بازی ایران و آمریکا چه تاثیری در رویه تیترهای شیطنت آمیز کیهان ایجاد خواهد کرد. بدون شک حساس ترین بازی این گروه، دیدار روز آخر ایران و آمریکا خواهد بود که پیروزی هر یک از تیم ها حکم به صعود به مرحله بعدی را خواهد داد و جدای از نتیجه فوتبالی، نتیجه این بازی از لحاظ سیاسی نیز برای کیهان و حاکمیت از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. چه خوب که کیهان همین حالا تعیین موضع کند که فارغ از نتیجه آن دیدار، بالاخره ملی پوشان ایران با غیرت هستند یا بی غیرت؟ اینطور نمی شود که فردی در تریبون رسمی رسانه ای به طور صریح به فرزندان ملت، اتهام بی غیرتی بزند و هیچکس هم دم نزند! شاید بی غیرتی را بتوان اینطور معنا کرد: رسانه یا فردی که در خصوص خشونت نیروهای امنیتی علیه زنان بی دفاع سکوت کند…

هر چه که هست امروز درخواست افکار عمومی از مسئولین وزارت ارشاد و قوه قضائیه این است که با چنین رسانه ای که به دودستگی بین ملت دامن می زنند برخورد قاطع صورت گیرد(البته احتمالاً با مصونیتی که شریعتمداری و کیهان دارند، بسیار بعید است).

امروز کیهان یا خبرگزاری فارس و سایر رسانه های نزدیک به حاکمیت نظری در خصوص دیدار سرپرست تیم ملی با سرپرست بی حجاب تیم ملی ولز ندارند؟ آیا این دیدار مرزهای اسلام را جا به جا کرد؟ یا در مورد دیگر آیا زندگی چندساله بسیاری از وزرا در کشورهای بلاد کفر و مواجهه آنها با عدم پوشش زنان در اجتماع آنها را به انحراف کشاند؟ اگر نکشانده پس پشت پرده این اصرار افراطی به حجاب اجباری چیست؟ شاید هم برای مسئولین مجاز و برای مردم حرام شرعی است!! همانطور که استفاده از انواع شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام و … ظاهراً برای مسئولین مجاز و برای مردم حرام است!

در پایان متذکر می وشیم پیروزی ملی پوشان ایران در جام جهانی متعلق به ملت نجیب ایران است و نه هیچ رژیم، حکومت، جناح سیاسی و یا کشور خارجی! پس بهتر است کیهان و امثال کیهان زبان به دهان بگیرند و پیروزی های ورزشکاران ایرانی را به وجود جمهوری اسلامی ربط ندهند. چرا که ادامه همین رویه باعث شده و می شود که ملی پوشان در مخالفت با جمهوری اسلامی، از تیم ملی استعفا بدهند …

در طنز بودن ادعاهای کیهان همین بس که تا چندی پیش به کل با فوتبال و حواشی آن از جمله تتوی فوتبالیست ها و ورود خانم ها به استادیوم ها و … مشکل داشت اما امروز بنا به منافع خود حامی شماره 1 فوتبال شده است! شاید بد نباشد تصویر زیر را به سردبیر کیهان نشان دهند که زننده گل اول تیم ملی به ولز یعنی روزبه چشمی، چه متن و تصویری را روی دستان خود تتو کرده است! تناقض در گفتار و رفتار روزنامه کیهان و هم فکرانش باعث شده امروز برخی آرزوی برد تیم ملی مقابل آمریکا را داشته باشند و برخی دیگر با شکست تیم ملی مقابل آمریکا خوشحال شوند و مسئولیت این تفرقه افکنی مستقیماً با کیهان و اتاق فکری است که این سناریوی شوم را برای تقابل ملی پوشان فوتبال با ملت کشیدند تا از موفقیت تیم ملی در جام جهانی به نفع منافع سیاسی خود بهره برداری کنند…

منفعت طلب شمائی جناب کیهان… به جای پیگیری موفقیت یا ناکامی تیم ملی بهتر نیست به فکر پیگیری نارضایتی مردم و عوامل آن باشید؟

امثال کیهان و خبرگزاری فارس دقیقاً همان نقشی را ایفا می کنند که مسیح علی نژاد یا حامد اسماعیلیون در جریان اپوزیسیون بازی می کنند. گل به خودی محض هستند و هرچه کمتر صحبت کنند بیشتر به منافع حزبی و جناحی خود کمک کرده اند.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • اشنا 27 نوامبر 2022 / 11:59 ق.ظ

    مواضع کیهان خارچشمانتان شده توصیه می کنم کورشویدتانتوانیدکیهان بخوانیدشکست درداوراست!

    • پانی 27 نوامبر 2022 / 1:25 ب.ظ

      مواضع کیهان از داعش هم بدتره . ان شالله ادامه بده چون این مواضع افراطی سریعتر به براندازی کمک میکنه . وجود همین شل مغزها باعث شده ج.ا به این فلاکت بیفته که برای نشون دادن محبوبیتش اونقد خار بشه که از یک برد ساده تیم فوتبال ابزار تبلیغاتی بسازه .. کو اون مشارکت های بالا تو انتخابات ؟ حتی با عدد سازی هم دیگه کسی نمیاد توی انتخابات مسخره تون شرکت کنه . مجبورید از چنین اتفاقات پیش پا افتاده ای چنگ بزنید. والا تیم ملی مراکش هم به همین صورت برد برید رجوع کنید ببینید آیا اینقد مقامات نظام خر کیف شدن؟ یا همین کیهان تیتری زد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید