کد خبر:12612
پ

مصاحبه مفصل احمد مددی در مورد حواشی مختلف امروز استقلال

باشگاه استقلال با کارگزار جدید خود، مالک شرکت‌های وب و پارس آنلاین به توافق رسید تا آبی‌ها پس از آنکه کارگزار قبلی به عهد خود وفا نکرد، با کارگزار جدید به فکر درآمدزایی باشند. پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات، باشگاه استقلال به دنبال رفع موانع پیش‌ رو است. ثبت قرارداد بازیکنان جدید […]

باشگاه استقلال با کارگزار جدید خود، مالک شرکت‌های وب و پارس آنلاین به توافق رسید تا آبی‌ها پس از آنکه کارگزار قبلی به عهد خود وفا نکرد، با کارگزار جدید به فکر درآمدزایی باشند. پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات، باشگاه استقلال به دنبال رفع موانع پیش‌ رو است. ثبت قرارداد بازیکنان جدید – که دیروز انجام شد – و پیگیری پرونده‌هایی که در راه است، جزو اصلی‌ترین امور مدیران باشگاه است. «وطن امروز» برای بررسی آخرین وضعیت باشگاه استقلال با احمد مددی، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه گفت‌وگو انجام داده است.

 

مصاحبه مفصل احمد مددی در مورد حواشی مختلف امروز استقلال

وزارت ورزش باید غرامت استراماچونی را بپردازد یا باشگاه استقلال؟

▪️از ابتدای انتخاب شما به عنوان سرپرست باشگاه، روزهای سختی را پشت سر گذاشتید. از آنچه گذشته بگویید.

▫️در ابتدای راه که کار را دست گرفتم، مواجه بودم با حجم عظیمی از بدهی‌های ریالی و ارزی. بر اساس شکایاتی که از باشگاه شده بود، پنجره نقل و انتقالات ما بسته شده بود. بدهی‌های ارزی به شفر، جپاروف و باشگاه پاختاکور که باید مردادماه تسویه می‌شد و متأسفانه پرداخت نشده بود، موجب شده بود پنجره بسته شود. غیر از آن ما با مسأله مهم کسب مجوز حرفه‌ای مواجه بودیم که متأسفانه اقدام عملی خاصی هم در این باره انجام نگرفته بود. مطابق آن بدهی‌های سنگین ریالی به طلبکاران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی وجود داشت که موضوع حرفه‌ای‌سازی را تهدید می‌کرد. در نخستین اقدام واحدهایی متشکل از حقوقی، ورزش، بین‌الملل و مالی تشکیل دادیم که وظیفه‌شان انسجام، هماهنگی و اقدام در جهت تسویه‌حساب مالی و توافق با طلبکاران بود. این کار را شروع کردیم و در کنارش و موازی با آن هماهنگی کامل با مسؤولان محترم حرفه‌ای‌سازی در سازمان لیگ را داشتیم. با آقای سهیل مهدی به عنوان مدیر حرفه‌‌ای‌سازی فدراسیون فوتبال تعامل خوبی داشتیم. صدها سند باید اصلاح، تأیید و به زبان انگلیسی ترجمه و در سامانه کلس مربوط به حرفه‌ای‌سازی ثبت می‌شد. این اقدام همزمان با تسویه بدهی‌ها که بیشتر مربوط به بازیکنان سال‌های قبل بود، انجام شد. پس از این مسأله به دنبال تهیه منابع مالی بودیم تا با پرداخت بدهی به خارجی‌ها، پنجره نقل و انتقالات را باز کنیم. علاوه بر آن به دنبال تهیه منابع مالی بودیم برای حفظ شیخ دیاباته و هروویه میلیچ. تأمین مالی از طرق مختلف را در دستور کار قرار دادیم و کارهایش پیش رفت. با توجه به اینکه دیاباته نوتیس (اعلان) ۱۰ روزه به باشگاه داده بود، با سرعت‌العمل فراوان موفق شدیم با پرداخت طلب، او را حفظ کنیم. در دومین گام به میلیچ پرداختی داشتیم و او را هم در تیم حفظ کردیم. بعد از این ۲ بازیکن، بدهی باشگاه پاختاکور و جپاروف هم پرداخت شد. درباره شفر، با توجه به اینکه مسیر انتقال پول به کشور کرواسی مسیر بسیار سختی بود- می‌دانید که کشور کرواسی در بین کشورهای اروپایی، کمتر توسعه‌یافته است- ما اصرار داشتیم ایشان یک حساب بانکی از ترکیه یا شهر دوبی معرفی کند که انتقال پول ساده‌تر باشد که متأسفانه ایشان نپذیرفت و همین باعث شد انتقال پول به کشور کرواسی به سختی انجام شود اما به هر حال طی چندین مرحله انتقال پول و تأیید سوئیفت، سرانجام توانستیم تأییدیه شفر را هم بگیریم تا برای باز شدن پنجره اقدام کنیم. خدا را شکر همان‌طور که می‌دانید فیفا هم پنجره نقل و انتقالات استقلال را باز کرد. در این ۴۰ روز به اندازه ۴ سال کار شد. تکلیف طلبکاران که مربوط به سال ۹۱ تا سال گذشته بود، مشخص و تسویه شد. این خودش برای شفاف‌سازی مالی کمکی مؤثر بود. البته به این معنی نیست که ما دیگر بدهی نداریم. بدهی‌هایی وجود دارد که باید برای آنها هم به فکر تهیه منابع مالی باشیم و تعیین‌تکلیف کنیم.

▪️درباره پرداخت بدهی شفر، این مربی چندین بار حین پرداخت مصاحبه کرد که کامل طلبش پرداخت نشده و دقیقه ۹۰ نشستن پول در حساب وکیلش را تأیید کرد که باعث شد استقلال از بازیکنان جدیدش در هفته اول لیگ استفاده نکند.

▫️آنچه حالا مهم است، اینکه پنجره نقل و انتقالات ما باز شده است. من نمی‌خواهم به اتفاقاتی که بین شفر و باشگاه در سال‌های گذشته افتاده ورود کنم. ایشان به هر حال گله‌هایی از نحوه برخورد باشگاه کرده بود و مطالبات فرزندش را هم از ما خواسته بود و می‌خواست همزمان با پرداخت طلبش، ‌طلب فرزندش هم پرداخت شود اما این ۲ پرونده جدا بود. آن چیزی که مشخص است مسیر انتقال پول به کرواسی سخت بود و وکیل شفر هم با توجه به برهه‌ای که در مسافرت بود، در گرفتن تأییدیه‌ها تأخیر داشت و این شرایط را برای ما سخت می‌کرد. در هر صورت آقای شفر یک زمانی سرمربی تیم ما بوده و زحمت کشیده است. من به عنوان سرپرست باشگاه برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

▪️برند لباس استقلال انتخاب شده است؟

▫️با توجه به قرارداد منعقد شده با کارگزار جدید، لباس در تعهد این شرکت است. اطلاع دارم با چندین برند وارد مذاکره شده‌اند و ان‌شاءالله طی روزهای آینده برند اصلی لباس باشگاه با هماهنگی کارگزار انتخاب و معرفی خواهد شد.

▪️برخی‌ می‌گویند بازیکنان جوانی که بتازگی به استقلال آمده‌اند، بازیکنان گمنامی هستند.

▫️جملگی بازیکنانی که در حال حاضر در رده زیر ۲۱ سال جذب باشگاه می‌شوند، عضو تیم‌های ملی جوانان و امید هستند و حتی سابقه بازی در لیگ برتر را هم دارند. به هیچ عنوان بازیکنان ناشناخته‌ای نیستند و خیلی راحت می‌توان سوابق آنها را با یک جست‌وجوی ساده در سایت‌های رسمی پیدا کرد.

▪️بازیکن جدیدی به تیم اصلی اضافه می‌شود؟

▫️صحبت‌هایی است که بازیکنی اضافه شود اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم. اگر بازیکن خوبی پیدا کنیم نسبت به جذبش اقدام خواهیم کرد و درنگ نمی‌کنیم.

▪️این روزها در فضای مجازی نام امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی را زیاد می‌شنویم؛ واقعیت دارد؟

▫️نه! صحت ندارد.

▪️خیلی از هواداران می‌گویند چرا آقای مددی زیاد صحبت نمی‌کند؟

▫️من از روز اول هم گفتم که دوست دارم بیشتر از آنکه حرف بزنم، عمل کنم. تا زمانی هم که کار را انجام ندهم، درباره‌اش صحبت نمی‌کنم. اهل تبلیغ نیستم، تمام تلاشم این است که کمتر حرف بزنم و بیشتر خدمت کنم به هواداری که لیاقت خدمت را دارد.

▪️اگر موضوعی هست که تمایل دارید مطرح کنید، می‌شنویم.

▫️برد شیرینی را در هفته اول لیگ کسب کردیم. امیدوارم با دعای خیر هواداران و کمک و پشتیبانی تمام ارکان باشگاه بتوانیم لیگ را با پیروزی‌های بعدی ادامه دهیم و بازی‌های درخشانی در هفته‌های بعد داشته باشیم و بتوانیم یک جام به هواداران خونگرم، متعصب و بسیار فهیم‌مان هدیه کنیم.

▪️ثبت قرارداد بازیکنان جدید چه زمانی انجام می‌شود؟

▫️از روز سه‌شنبه فرآیند ثبت قرارداد تعدادی از بازیکنان ما آغاز شده است. مهدی‌پور، کریم‌زاده، مرادمند، مرادی و موسوی ثبت قراردادشان شروع شده است. مظاهری در اردوی تیم ‌ملی و خارج از کشور است که به محض بازگشت قراردادش ثبت می‌شود. نادری کمی کسالت داشت و نتوانستیم روز گذشته او را داشته باشیم. داریوش شجاعیان هم قراردادش باید تایپ شود و کارهای اداری‌اش انجام شود.

▪️بحث شکایت و گرفتن غرامت پادوانی، مدافع برزیلی چند سال پیش استقلال هم مطرح است.

▫️از نظر ما ایشان همان مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را‌ طلب دارد اما ایشان از پذیرش رأی کمیته انضباطی فیفا استنکاف کرد و شکایتش را به دادگاه CAS برد. الان پرونده در CAS در حال رسیدگی است.

▪️برخی‌ گمان می‌کنند اگر پرونده شکایت استراماچونی، سرمربی سابق استقلال از راه برسد، همان روز اول پنجره بسته می‌شود.

▫️یکسری افراد در داخل کشور خودمان هستند که آرامش استقلال را نمی‌خواهند. دوست دارند استقلال هیچ‌گاه رنگ آرامش را نبیند. واقعا برای باز شدن پنجره سختی کشیدیم. دوستان اجازه دهند این پنجره باز بماند و هوای تازه به استقلال بخورد. هیچ موقع برای هیچ باشگاه دیگری بد نخواهند. کلیدواژه امروز استقلال آرامش، انسجام، وحدت و همدلی است. خواهش می‌کنم همه کسانی که زیر پرچم جمهوری اسلامی هستند، کمک کنند باشگاه استقلال آرامش داشته باشد، نه اینکه با انعکاس اخبار منفی به حاشیه‌ها و شایعات دامن بزنند.

▪️درباره فسخ قرارداد شاهین طاهرخانی، مدافع جوان استقلال توضیح دهید؛ چرا این بازیکن جدا شد؟

▫️درباره فسخ قرارداد طاهرخانی که برای من هم حاشیه بسیاری ایجاد شد، نظر شما را به ۵ مورد جلب می‌کنم: یک- آقای محمود فکری، سرمربی تیم طی یک نامه رسمی عدم نیاز به ایشان را اعلام کرد و باشگاه طبق نظر سرمربی، صلاحدید و بررسی فنی خودش تصمیم به اقاله و فسخ قرارداد گرفت. دو- شاهین طاهرخانی از جوانان مستعد و خوب باشگاه استقلال است اما در ۳ فصل گذشته‌ هرگز نتوانست خودش را به کادر فنی ثابت کند و حتی بسیاری از بازی‌ها در لیست ۱۸ نفره هم نبوده است. سه- در حال حاضر یک ترافیک سنگین در دفاع داریم و با وجود مدافعان باتجربه، طاهرخانی می‌توانست حتی در لیست ۱۸ نفره تیم باشد؟ چهار- قرارداد این بازیکن متأسفانه در دوره مدیریت قبلی بر اساس یک رویکرد ناشیانه یکدفعه جهش ۷۳۳ درصدی پیدا می‌کند. جالب اینکه قرارداد مهدی قائدی تغییری نکرده است! پنج- وقتی با این بازیکن قرارداد را فسخ کردیم، ایشان تمام مطالباتش را بخشید. به هر حال با رعایت دقیق قوانین و صلاح باشگاه این فسخ انجام شد.

▪️صحبت از رفتن طاهرخانی به پرسپولیس هم شده که همین موجب خشم هواداران بابت جدایی او شده است.

▫️به نظر من ایشان باید به تیمی برود که بازی کند. اگر به تیمی برود که نیمکت‌نشین شود، به نظرم به رشد خودش کمکی نخواهد کرد.

▪️احمد سعادتمند در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرده بود اگر او در باشگاه همچنان حضور داشت، علی کریمی، ستاره جداشده تیم را حفظ می‌کرد. تا جایی که یادمان است، کریمی هیچ‌گاه با مدیر سابق صحبت نکرد و اگر صحبتی بود در دوران شما بود؛ آیا می‌شد کریمی را در تیم حفظ کرد؟

▫️واقعیت این است که ما به عقد قرارداد با علی کریمی نزدیک شده بودیم اما یک‌مرتبه پیشنهاد قطر آمد. با اینکه خیلی تلاش کردیم ایشان را با شرایط خیلی خوب و ایده‌آل که از نظر بازیکن هم اینگونه بود، در تیم حفظ کنیم اما ایشان ترجیح داد به قطر سفر کند و فوتبالش را در این کشور ادامه دهد. من هم از همین جا به او سلام می‌فرستم و برایش آرزوی موفقیت دارم. ان‌شاءالله در عرصه ملی هم بدرخشد. درباره آقای سعادتمند اظهارنظری نمی‌کنم. او را به وجدان خوانندگان عزیز واگذار می‌کنم.

▪️پرونده مظاهری در کمیته وضعیت به کجا رسید؟

▫️با توجه به اینکه رأی پرونده در کمیته انضباطی به نفع مظاهری صادر شد، پیش‌بینی ما این است در کمیته وضعیت هم پرونده به نفع ایشان مختومه خواهد شد. رشید مظاهری بازیکن استقلال است.

▪️باشگاه با کارگزار جدید هم قرارداد بست؛ نظر شما درباره این کارگزار چیست؟

▫️با افتخار اعلام می‌کنم برای نخستین‌بار در تاریخ ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس یک مزایده قانونی و شفاف از طریق سامانه ستاد دولت برگزار شد و در یک فرآیند کاملا قانونی، برنده مزایده اعلام شد. شرکت داده‌گستر عصر نوین مالک شرکت‌های‌های وب و پارس آنلاین برنده این مزایده شد. ما کف درآمد را سالانه ۷۵ میلیارد تومان گذاشته بودیم که این شرکت کف تضمین شده ۸۰ میلیارد تومان را پیشنهاد داد که مبلغ ۳۵ میلیارد تومان را هم باید پیش‌پرداخت می‌کرد که تا این لحظه به تمام تعهدات خودش عمل کرده است.

کلیدواژه : احمد مددیاستقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید