کد خبر:18307
پ

مشکل کادر فنی استقلال و محمود فکری: Play Station !

در حالی که انتقادات از محمود فکری و کادر فنی ضعیف استقلال در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده به نظر می رسد مشکل کادر فنی استقلال این است که بیش از حد به بازی فوتبال در پلی استیشن می پردازند و تصور می کنند هر انچه در پلی استیشن می بینند و اجرا می کنند […]

در حالی که انتقادات از محمود فکری و کادر فنی ضعیف استقلال در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده به نظر می رسد مشکل کادر فنی استقلال این است که بیش از حد به بازی فوتبال در پلی استیشن می پردازند و تصور می کنند هر انچه در پلی استیشن می بینند و اجرا می کنند را می توان به سادگی با هر تیمی به اجرا در آورد و به این نکته توجه ندارند که برای اجرای هر سیستمی، ابزاری لازم است و با تیم فعلی استقلال نمی توان سیستم هایی را به نمایش گذاشت که با 3 مهاجم به سمت دروازه حریفان حمله ور شوند چرا که بازیکنان ایرانی اصولاً با شرح وظایف چنین سیستم هایی آشنایی ندارند و به همین دلیل هم هست که استقلال تاکنون نتوانسته نمایش منسجمی از خود در 12 هفته اخیر لیگ برتر ارائه کند.

 

مشکل فکری این است که زیاد پلی استیشن بازی می کند!

مشکل فکری این است که زیاد پلی استیشن بازی می کند!

 

با حضور دستیار جدید، حیثیت حرفه ای کادر فنی زیر سوال می رود؟

محمود فکری که در منگنه تاکتیکی و ضعف دانش فنی دستیاران گیر افتاده برای اینکه خودش زیر سوال نرود تا این لحظه حاضر به پذیرش حضور یک دستیار مجرب و با دانش در کادر فنی استقلال نشده است چرا که در صورت نمایش کیفی بالاتر استقلال با وجود یک دستیار جدید، همه چیز به نام او نوشته خواهد شد و طبیعتاً فکری این مسئله را قبول نخواهد کرد. اما نکته ای که تا این لحظه با لجبازی سرمربی استقلال نادیده گرفته شده، ضعف های آشکاری است که در هر 12 هفته گذشته در تیم استقلال دیده شده و راه حلی برای رفع آنها هنوز پیدا نشده است.

بسیاری بر این باورند که اگر محمود فکری تیمش را با دو مهاجم به میدان بفرستد و با سیستم های 4 هافبکه یا 5 هافبکه در مقاطع مختلف بازی، مقابل حریفان صف آرایی کند، این بازیکنان که این روزها حتی 10 درصد توانایی گذشته خود را نیز ارائه نکرده اند، به یکباره به ستاره های لیگ تبدیل خواهند شد.

 

سیستم نامانوس برای بازیکنان

سیستم گنگ و تاکتیک های عجیب محمود فکری در بازیهای این تیم باعث شده تا شاهد افت کیفی شدید در بسیاری از بازیکنان استقلال باشیم به طوری که ستاره های فصل گذشته این تیم در سیستم جدید فکری، به بازیکنان معمولی و ضعیی تبدیل شده اند که عمدتاً با پاس های اشتباه و لو دادن توپ، مانع از شکل گیری بازی منسجم استقلال می شوند و مدت زمان در اختیار داشتن توپ نزد استقلالی ها به کمتر از 10 ثانیه تقلیل پیدا کرده است چرا که خیلی زود، توپهای بازیکنان این تیم به دلیل نبودن گزینه پاس در نزدیکی بازیکن صاحب توپ، لو می رود.

 

استقلال نیاز به بازی با دو مهاجم مرکزی دارد

شاید وقت آن رسیده تا فکری با تجدید نظر در استفاده همزمان قایدی و مطهری و دیاباته در زمین، باز هم تیمش را با ترکیب آشنای قایدی و دیاباته در نوک حمله به میدان بفرستد و با 4-5 هافبک این دو بازیکن را تغذیه کند چرا که مهار این دو بازیکن با خصوصیات مکمل در محوطه جریمه برای مدافعین حریف بسیار سخت خواهد بود. اما در حال حاضر مهار شیخ دیاباته تنها در محوطه جریمه حریفان کاری بسیار آسان برای انهاست چرا که به سبب کندی او در کار با توپ او گزینه پاسی در نزدیکی خود ندارد که به محض صاحب توپ شدن توپ را به او بسپارد و عمدتاً با تعلل در بازی با توپ، شاهد لو رفتن توپ بوده ایم.

فکری با استفاده از سه مهاجم،، رسماً ارسلان مطهری را به بازیکنی منفعل تبدیل کرده است و کیست که نداند زهر ارسلان مطهری در محوطه جریمه حریفان بیشتر است و وقتی این بازیکن از محوطه جریمه دور شود، تقریباً هیچ کارایی برای استقلال نخواهد داشت. در فصل گذشته ارسلان ذخیره طلایی فرهاد مجیدی به حساب می آمد و هرگاه به میدان رفت توانست از خستگی مدافعین حریف استفاده کرد و برای تیمش گلزنی کند  و شاید بهتر باشد فکری بار دیگر از همین رویه در استقلال استفاده کند.

 

مسعود ریگی باگ سیستم فعلی استقلال

یکی دیگر از انتقادات وارد به تیم فعلی استقلال با هدایت فکری، عدم حضور یک هافبک دفاعی با کیفیت در ترکیب تیم است چرا که مسعود ریگی نشان داده هرگز قادر به جمع کردن توپ های جلوی خط دفاع استقلال نیست و در انتقال توپ از فاز دفاعی به حمله نیز با مشکل رو به رو است و هیچ خلاقیتی در بازی او دیده نمی شود. شاید وقت آن رسیده تا در نقل و انتقالات نیم فصل، نفراتی همچون امید ابراهیمی یا مهدی کیانی جذب استقلال شوند تا سر و سامانی به وضعیت آشفته جلوی خط دفاعی استقلال که جولانگاه هافبک های نفوذی حریفان شده داده شود. در بازی روز گذشته نیز ریگی با یک تو سر توپ ساده بازیکن سایپا به طور کل از جریان بازی محو شد و در نهایت بازیکن سایپا با یک شوت توانست گل برتری سایپا را به ثمر برساند.

 

ضعف مفرط محمد نادری

نکته دیگری که در استقلال فعلی مطرح است، کند بودن محمد نادری است که به هیچ عنوان در حد و اندازه های قبل خود ظاهر نشده است؛ مشخص نیست محمود فکری بر چه اساسی هرویه میلیچ را که از قدرت دریبلینگ و پاس دهی بالاتری نسبت به نادری برخوردار بود را کنار گذاشت تا این روزها مجبور به استفاده از این بازیکن بی کیفیت در جناح چپ استقلال شود.

 

در پایان بار دیگر تاکید می کنیم که شاید بازی کردن زیاد با پلی استیشن باعث ایجاد برخی توهمات و تصورات اشتباه در ذهن محمود فکری نسبت به شیوه بازی استقلال شده است و با همان ذهنیت که بازیکن را در هر پستی بگذارد،، می تواند از او بازی بگیرد، در استقلال فعلی نیز همان رویه را جلو می برد با این تفاوت که در دنیای واقعی چنین موضوعی امکان پذیر نیست و بازیکنی که مثلاً سانترفوروارد است را نمی توان به عنوان وینگر استفاده کرد چرا که کیفیت فنی او در پست غیرتخصصی پائین خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید