کد خبر:37516
پ

مرور همه اشتباهات نقل و انتقالاتی پرسپولیس در فصل جدید

یحیی گل محمدی تا اینجای کار در فصل نقل و انتقالات عملکرد پرقدرتی داشته اما بعضاً انتقاداتی هم به خریدهای جدید او وارد است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.   اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس 1401   مرور همه اشتباهات نقل و انتقالاتی پرسپولیس در فصل جدید اولین انتقادی که […]

یحیی گل محمدی تا اینجای کار در فصل نقل و انتقالات عملکرد پرقدرتی داشته اما بعضاً انتقاداتی هم به خریدهای جدید او وارد است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس 1401

 

مرور همه اشتباهات نقل و انتقالاتی پرسپولیس در فصل جدید

مرور همه اشتباهات نقل و انتقالاتی پرسپولیس در فصل جدید

اولین انتقادی که منتقدین بر روی آن اتفاق نظر دارند، بالا بودن سن بازیکنانی است که به پرسپولیس پیوسته اند؛ به جز احمدی دفاع چپ جوان نفت مسجد سلیمان که به پرسپولیس پیوست، همه بازیکنان جدید این تیم بالای 30 سال سن دارند!

 

بیرانوند

انتقاد وارد به جذب بیرانوند از این حیث قابل تامل است که بیرانوند مدتهاست عملکرد خوبی از خود در تیم باشگاهی سابقش بر جای نگذاشته و یا سکونشین بوده یا نیمکت نشین و در بازیهایی که به میدان رفته نیز با دریافت گلهای متعدد و البته بعضاً بد، زمینه شکست تیمش را فراهم کرده بود. اگرچه سطح فوتبال ایران پائینتر از فوتبال اروپا ارزیابی می شود اما روی هم رفته، جذب بیرانوند مثل یک شمشیر دولب برای پرسپولیس است چرا که دوران طلایی او در پرسپولیس مصادف با حضور مدافعین طلایی همچون شجاع خلیل زاده، کنعانی زادگان و سیدجلال حسینی بود که دیگر خبری از آنها در پرسپولیس نیست. منتقدین معتقدند حاد لک همان دروازه بانی است که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را بالا برد و اگر اختلاف او و فنایی وجود نداشت، تمرکزش در فصل گذشته از دست نمی رفت و حال که داود فنایی پرسپولیس را ترک کرده بود، نیازی به مازاد اعلام کردن لک و جذب بیرانوند احساس نمی شد.

 

احمدی

پرسپولیس در حالی به سراغ جذب احمدی رفت که گل محمدی سعید آقایی و علی شجاعی را در لیست مازاد قرار داده و در این شرایط تنها وحید امیری مصدوم است که قابلیت بازی در سمت چپ دفاعی پرسپولیس را خواهد داشت که هفته های ابتدایی را از دست خواهد داد. آنها بر روی نام میلاد ذکی پور هم قلم قرمز کشیدند تا وضعیت دفاع چپ قرمزها همچنان مبهم باشد.

 

سروش رفیعی

بازگشت سروش رفیعی به پرسپولیس شاید برای برخی هواداران پرسپولیس خوشایند باشد و یادآور خاطرات خوبی برای آنها باشد اما باید به این نکته اشاره کرد که حضور این بازیکن، این پیغام را به بازیکن جوان و خلاقی مثل خدابنده لو رساند که جایی در ترکیب اصلی فصل بعد پرسپولیس ندارد و به همین جهت، انتقال خدابنده لو به پرسپولیس در ثانیه های آخر توافق، منتفی شد. بازیکنی که می توانست تا سالهای سال میانه میدان پرسپولیس را بیمه کند احتمالاً سر از تیم های رقیب در خواهد آورد.

 

مرتضی پورعلیگنجی

شاید بتوان خرید مرتضی پورعلیگنجی را بدترین انتخاب یحیی دانست. این بازیکن که به نظر می رسد با مشکل سربازی مواجه است، مدتهاست به دلیل مصدومیت از میادین فوتبال دور بوده و درست شرایطی را تجربه می کند که رضا اسدی در بدو ورودش به پرسپولیس تجربه کرد و نشان داد بازیکنی که مصدوم می شود، 50 درصد توانایی سابق خود را هم در بازگشت به میادین ندارد و از فرم ایده آل به دور است. هر چه که هست جذب پورعلیگنجی این پیغام را به کاپیتان سیدجلال حسینی رساند که دیگر جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس ندارد و جدایی جلال حسینی از پرسپولیس به معنای خالی شدن یکباره پرسپولیس از ژن قهرمانی و تعصب است. سید جلال حسینی که در تمام موفقیت های چند سال اخیر پرسپولیس حضور داشته، نقش مهمی در ایجاد انسجام و اتحاد بازیکنان ایفا می کرد و باید دید در نبود او آیا پرسپولیس باز هم به روال سابق باز می گردد یا خیر؟

 

دانیال اسماعیلی فر

اگرچه در توانایی های فنی دانیال اسماعیلی فر شکی وجود ندارد اما از بعد فنی رامین رضائیان نه تنها چیزی از او کمتر نداشت بلکه یکی دیگر از بازیکنانی بود که هم ژن قهرمانی داشت هم ژن تعصب و با خروج رضائیان و ورود اسماعیلی فر به پرسپولیس شاهد یک شوک دیگر در ترکیب اصلی پرسپولیس خواهیم بود. معمولاً مربیان به بازیکنی که در یک پست جواب داده دست نمی زنند و مشخص نیست بر چه اساسی به یکباره رامین رضائیان که در یک نیم فصل روی 5 گل از گلهای پرسپولیس از جمله گل دربی تاثیر داشت، به در خروجی باشگاه هدایت شد.

 

نکته آخر اینکه با وجود ضعف در گلزنی در فصل گذشته، گل محمدی هنوز به ترمیم خط حمله خود اقدامی نکرده و مشخص نیست در فصل جدید آیا با آل کثیر مصدوم تمدید می شود یا خیر؟ وضعیت مهدی عبدی و پاکدل چطور خواهد شد؟ با منتفی شدن حضور سجاد شهباززاده در پرسپولیس، به جای شیرزود تمیروف چه بازیکنی جذب می شود؟

 

 

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید