کد خبر:18220
پ

محمود فکری خوش شانس ترین مربی 10 سال اخیر استقلال | Blue Lucky Luke

در مطلبی جداگانه به این موضوع اشاره کردیم که نتایج استقلال با محمود فکری، بهترین نتایج این تیم در چند سال اخیر تا هفته یازدهم محسوب می شود و او حتی از رکورد آندرا استراماچونی در هفته یازدهم نیز عبور کرد تا از حیث نتیجه گیری بهتر از مجیدی، استراماچونی و شفر، منصوریان، مظلومی لقب […]

در مطلبی جداگانه به این موضوع اشاره کردیم که نتایج استقلال با محمود فکری، بهترین نتایج این تیم در چند سال اخیر تا هفته یازدهم محسوب می شود و او حتی از رکورد آندرا استراماچونی در هفته یازدهم نیز عبور کرد تا از حیث نتیجه گیری بهتر از مجیدی، استراماچونی و شفر، منصوریان، مظلومی لقب گرفته باشد. اما نکته ای که فکری را از سایر مربیان استقلالی در سالهای اخیر متمایز کرده، خوش شانسی عجیب او در بدو ورودش به استقلال است.

 

محمود فکری خوش شانس ترین مربی 10 سال اخیر استقلال | Blue Lucky Luke

محمود فکری خوش شانس ترین مربی 10 سال اخیر استقلال | Blue Lucky Luke

مربیان استقلال در چند فصل اخیر با بحران های مختلفی رو به رو بوده اند که از مهمترین آنها می توان به بی پولی، جدایی ستاره ها و کمبود بازیکن با کیفیت، جا به جایی زیاد بازیکنان در ابتدای فصل و ناهماهنگی بین بازیکنان جدید و قدیمی، کاهش میزان مصدومیتها، مشکلات مدیریتی و از همه مهمتر اشتباهات داوری  یاد کرد.

 

اما نکته ای که تیم محمود فکری را در فصل بیستم صدرنشین لیگ کرده این است که او علی رغم اینکه تماشاگرپسند بازی نمی کند و انتقادات فنی زیادی به تیمش وارد است اما با تمسک از چشنی شانس توانسته امتیازات لازم را کسب کند تا صدای منتقدین تیم را خاموش کرده باشد. نکته ای که در خصوص مربیان سابق این تیم وجود نداشت و هواداران این تیم اگرچه بازیهای با کیفیت تری را از تیمهای فرهاد مجیدی و استراماچونی و شر در بدو ورودشان به استقلال می دیدند اما بدشانسی و اشتباهات داوری باعث شده بود تا مربیان سابق استقلال در بدو ورود به این تیم نتایج دلخواه را کسب نکنند و همین مسئله در نهایت منجر به از دست رفتن قهرمانی یا تغییر سرمربی در استقلال شد.

فکری در زمینه استفاده از بازیکنانش نیز در فصل بیستم مشکلی را احساس نمی کند چرا که اولاً کمترین آمار مصدومیت به سراغ بازیکنان این تیم آمده و در ثانی حتی با وجود چند مصدومیت نیز او به قدری بازیکن با کیفیت و جایگزین در اختیار داشت که نبود چند مصدوم این تیم هرگز احساس نشد.

فصل بیستم جز استثنائات در نفل و انتقالات استقلال بود که ستاره های این تیم از آن جدا نشدند و این در حالیست که در 5 فصل گذشته به طور پیاپی ستاره های این تیم در ابتدای فصل از این تیم جدا شدند و مدیریت این تیم عمداً یا سهواً نتوانست جایگزین مناسبی برای ستاره های جداشده پیدا کند اما بزرگترین دستاورد مدیریت فعلی استقلال حفظ شیخ دیاباته و مهدی قایدی و میلیچ و جذب ستاره هایی همچون رشید مظاهری و مهدی پور بود که دست کادر فنی در مهره چینی را پر کرد و عملکرد درخشان رشید مظاهری در فصل بیستم خود گویای نقطه برتری استقلال نسبت به سایر مربیان سابق استقلال است که از ضعف در درون دروزاه ضربات زیادی را در نتیجه گیری خوردند.

اما اوج خوش شانسی فکری، معافیت استقلال از بازی در پلی آف آسیا با العین بود که به واسطه 3+1 شدن سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال به طور مستقیم در مرحله گروهی رقابتها حاضر خواهد بود و دیگر استرس بازی در پلی آف مقابل تیم بدیمن العین را نخواهد داشت.

 

به جرات می توان گت محمود فکری خوش شانس ترین مربی سالهای اخیر استقلال است که در بهترین مقطع ممکن به این تیم اضافه شده است.

 

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • بنده 25 ژانویه 2021 / 3:17 ق.ظ

    به نام خدا. سلام. خدا را شکر.

  • مسعود 24 ژانویه 2021 / 12:46 ق.ظ

    بازم از رو که نمیری مموت کتری وقتی می بازه تقصیر داور و پرسپولیس و ابر و باد و خورشیده وفتی می بره همه چی گل و بلبله !!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید