کد خبر:36944
پ

محبوبیت از دست رفته | پرسپولیس پای ثابت 90 درصد دعواهای فوتبال ایران

در حالی که روزگاری گفته می شد، پرسپولیس محبوب ترین تیم ایران است، اما با کنار رفتن برنامه نود و نظرسازی های ساختگی اش، امروز شاهد این مسئله هستیم که در رقابتهای نظرسنجی بین المللی این استقلال است که گوی سبقت را از حریف ربوده و از حیث حضور تماشاگران نیز علی رغم گران شدن […]

در حالی که روزگاری گفته می شد، پرسپولیس محبوب ترین تیم ایران است، اما با کنار رفتن برنامه نود و نظرسازی های ساختگی اش، امروز شاهد این مسئله هستیم که در رقابتهای نظرسنجی بین المللی این استقلال است که گوی سبقت را از حریف ربوده و از حیث حضور تماشاگران نیز علی رغم گران شدن شدید بلیت ها، این هواداران استقلال بودند که تا قبل از مسجل شدن قهرمانی تیمشان، حضور پرتعدادتری نسبت به هواداران پرسپولیس در استادیوم آزادی داشتند.

 

محبوبیت از دست رفته | پرسپولیس پای ثابت 90 درصد دعواهای فوتبال ایران

اما موضوع بحث امروز اصلا تعداد هواداران دو تیم نیست؛ موضوع بحث محبوبیت عمومی دو تیم استقلال و پرسپولیس است که در 5 سال گذشته به واسطه برخی اتفاقات، فاصله زیادی از هم گرفته است. محبوبیت عمومی به معنای محبوبیت تیم فوق نزد هواداران آن تیم نیست؛ این معیار بدان معناست که هواداران سایر تیم ها تا چه حد به موفقیت تیم مذکور در رقابتهای داخلی و برون مرزی علاقه مند هستند و به نوعی آن تیم را تیم دوم خود پس از تیم شهرشان می دانند.

موضوعی که بار دیگر در بازی جنجالی پرسپولیس و تراکتور ثابت شد تا مشخص شود، پرسپولیس علی رغم 5 قهرمانی که در لیگ برتر به دست آورده شاید بر تعداد هواداران خودش افزوده باشد اما از حیث محبوبیت عمومی نزد هواداران سایر تیمها با کاهش شدید رتبه مواجه شده است.

این اتفاق وقتی نمود پیدا می کند که بدانیم، هواداران و باشگاه تیم رقیب سرخابی های پایتخت یعنی سپاهان اصفهان، نیز با احترام از حریف آبی پوش خود صحبت می کنند اما در مواجهه با پرسپولیس چه در داخل زمین چه بیرون از زمین و چه در رسانه ها، ادبیاتشان به کلی متفاوت می شود به طوری که آنقدر درجه انزجار اصفهانی ها از تیم پرسپولیس و برعکس بالا رفته که بازیهای این دو تیم در شهر ثالث میزبانی می شود.

پرسپولیس در سالهای اخیر مشکلات زیادی با تیمهای مختلف داشته و به نوعی می توان گفت همواره پای ثابت دعواهای فوتبالی بوده است. آنها در تبریز نیز تیم محبوبی به حساب نمی آیند و هرگاه این تیم رهسپار تبریز شده، با سنگ و کلوخ از آنها پذیرایی شد.

در فصول گذشته نیز شاهد این مسئله بودیم که کاروان پرسپولیس در سفر به خوزستان نیز با مشکل مواجه است و هواداران خوزستانی که تیم اولشان یکی از تیمهای صنعت نفت، فولاد، نفت مسجد سلیمان است، هرگز روی خوش به تیم قرمز پایتخت نشان نداده اند و کار به جایی کشید که هواداران پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان در چند فصل گذشته برای انتقام جویی از هواداران پرسپولیس خود را به استادیوم آزادی رساندند و صحنه های خونینی را در ورزشگاه آزادی رقم زدند. اظهار نظر عجیب پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اعراب مزید بر علت شده تا هواداران جنوبی فوتبال، دل خوشی از تیم پرسپولیس نداشته باشند.

در انتها به شادی عمومی که به واسطه عدم قهرمانی پرسپولیس در آسیا بین هواداران غیرپرسپولیسی فوتبال ایران رخ داد اشاره می کنیم که نشان از کاهش شدید محبوبیت این تیم نزد هواداران سایر تیمها دارد به طوری که همانقدر که هواداران پرسپولیس از ناکامی در دو فینال آسیایی ناراحت بودند، هواداران غیراستقلالی فوتبال در ایران عمدتاً از این موضوع خوشحال بودند که تصاویر این شادی های خیابانی در شبکه های اجتماعی موجود است.

محبوبیت و اعتبار را نمی توان با جام خرید و این شخصیت و بزرگی بازیکنان یک تیم است که می تواند آنها را در دل مردم جا کند. اگر بازیکنان استقلال همچون محمد دانشگر امروز استوری های تند علیه گرانی منتشر می کنند و وریا غفوری به سمبل مقاومت در مقابل مسئولینی که قصد دارند صدای او را به عنوان تریبونی بزرگ ساکت کنند،  تبدیل شده در سمت مقابل مهدی ترابی و وحید امیری هایی را داریم که در بدترین وضعیت معیشتی مردم، با آنها همراهی نکردند چرا که منافعشان در گرو همراهی نکردن با اعتراضات مردم نسبت گرانی ها نهفته است. خروجی این اتفاق این خواهد شد که به تیمی در تبریز سنگ پرتاب می شود و به طور خودجوش برای تیم قهرمان توسط تیم آلومینیوم اراک، گارد افتخار تشکیل می شود و هواداران بسیاری از تیمهای لیگ برتری در دقیقه 21 بازیهایشان نام وریا غفوری را به عنوان بازیکن محبوب خود فریاد زدند و نه امید عالیشاه یا حامد لکی را که برای چندمین بار در مواجهه با مردم تبریز، حاشیه سازی کردند.

در ادامه توجه شما را به مصاحبه وریا غفوری بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر جلب می کنیم که به جای شادی و بی تفاتی نسبت به وضعیت جامعه، انتقادات تندی را از مسئولین مطرح کرد که خروجی این مصاحبهف حذف او از بنر قهرمانی استقلال در آن برنامه معلوم الحال بود.

پی نوشن: بخشی از این محبوبیت از دست سرفته ریشه در رفتار هواداران این تیم دارد که تحت تاثیر باند رسانه ای نعشه مجازی معلوم الحال در 5 سال گذشته تنها آتش در این فوتبال ریختند و با ارائه مطالب کذب و آدرس های غلط به افکار عمومی هواداران تیم پرسپولیس، اول سعی در تحریف تاریخ کردند و سپس با تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به رقبا توهین کردند که تکرار همین اتفاقات موجب افزایش تنش بین پرسپولیس و اکثر تیمهای لیگ برتر شده است. جالب اینکه باند رسانه ای مذکور که در فدراسیون جعلی سابق نیز ریشه دوانده بود همچنان به رویه سابق خود ادامه می دهد غافل از اینکه هوادار اصیل پرسپولیس که حوصله ش از مطالب کذب آقایان در زیر سوال بردن موفقیت سایر تیمها سر رفته، دیگر برای حرف هایشان تره هم خورد نمی کند. شاید تنها موفقیت باشگاه پرسپولیس و باند رسانه ای مذکور در فصل جاری را بتوان به اعزام به خدمت دو مدافع اصلی استقلال ربط داد که کارمای همین اتفاق در نهایت این تیم را گرفت و بازیکنان کلیدی این تیم یکی پس از دیگری مصدوم شدند تا قهرمانی این فصل به سادگی از کف پرسپولیس برود. جالب اینکه همین موفقیت پوشالی که در نهایت با قهرمان شدن استقلال همراه شد نیز از آقایان پس گرفته شده چرا که هم مرادمند و هم یزدانی برای فصل آینده مشکلی برای همراهی تیم استقلال ندارند.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • Z 21 مه 2022 / 7:47 ب.ظ

    آقای ملکی این عدم محبوبیت بخاطر سوزش شماهااااس آبو بریزین اونجا که میسوزه ……سال بعد که قهرمانیو پس گرفتیم ایشالا برمیگردین تو غاراتون

  • کوروش 21 مه 2022 / 10:11 ق.ظ

    احسن آقای ملکی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید