کد خبر:34774
پ

ماجراهای سیرک برتر و دلقک طناز | از جلسه بازجویی رادوشویچ تا جوسازی برای استیناف

در حالی که در برنامه های گذشته فوتبال برتر بارها و بارها ثابت شده که مجری این برنامه در راستای اهداف خاصی که منافع یک تیم خاص را تامین می کند، اقدام به هدایت برنامه می کند، شب گذشته را شاید بتوان نقطه عطفی در تاریخ ساخت این برنامه دانست که تا پیش از این […]

در حالی که در برنامه های گذشته فوتبال برتر بارها و بارها ثابت شده که مجری این برنامه در راستای اهداف خاصی که منافع یک تیم خاص را تامین می کند، اقدام به هدایت برنامه می کند، شب گذشته را شاید بتوان نقطه عطفی در تاریخ ساخت این برنامه دانست که تا پیش از این در جهت ماله کشی بر روی حواشی یک تیم و ایجاد حاشیه برای رقیبانش می پرداخت اما شب گذشته مرزهای طنازی را جا به جا کرد و با مطرح کردن موارد عجیب در این برنامه، رسماً به سیرک برتر تبدیل شد.

 

ماجراهای سیرک برتر و دلقک طناز | از جلسه بازجویی رادوشویچ تا جوسازی برای استیناف

ماجراهای سیرک برتر و دلقک طناز | از جلسه بازجویی از رادو تا جوسازی برای استیناف

پیشتر میثاقی ساعت های زیادی از برنامه ش را به بحث در خصوص وضعیت سربازی سیاوش یزدانی و مرادمند اختصاص داده بود و در نهایت نیز مشخص شد هیچ یک مشکلی برای همراهی استقلال نداشته و ندارند اما استاد از بحث در خصوص فایل صوتی لو رفته و منتسب به کنعانی زادگان طفره رفته تا مشخص شود در زمین چه کسی تیم توپ می زند!

میثاقی در حالی که پرسپولیس از الهلال شکست خورده بود و در رسیدن به فینال ناکام مانده بود، به جای پرداختن به ضعف فنی کادر مربیان این تیم کل برنامه خود را به این موضوع اختصاص داد که صدری سرپرست وقت پرسپولیس مقصر شکست پرسپولیس مقابل الهلال بوده است.

او در حالی رینگ خونین بین نصیرزاده و سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال راه انداخت که در طول برنامه بارها با نیش و کنایه های خود ثابت کرد در سمت حمایت از کدام طرف قرار دارد و شب گذشته نیز رسماً مشخص شد که بی صبرانه منتظر اعلام شکست حکم کمیته انضباطی در خصوص پرونده بازیکن غیرمجاز گل گهر است.

میثاقی در حالی در آنتن زنده و شب قبل از صدور حکم استیناف مستقیماً به این موضوع پرداخت که احساس می کند، حکم کمیته استیناف با کمیته انضباطی متفاوت خواهد بود. در واقع او با مطرح کردن این گزاره ساده سعی کرد تا اعضای کمیته انضباطی را در صدور رای تحت فشار روانی و افکار عمومی قرار دهد که این موضوع با واکنش باشگاه استقلال نیز مواجه شد. جالبتر اینکه به استناد ادعای نوری فر مسئول روابط عمومی استقلال، در شوی شب گذشته فوتبال برتر به هیچ یک از اعضای باشگاه استقلال اجازه صحبت کردن در آنتن زنده داده نشد تا باز هم مشخص شود این برنامه چه سمت و سو و هدفی را دنبال می کند. سوال اساسی امروز از رئیس شبکه 3 و به طور خاص تهیه کننده برنامه فوتبال برتر این است که مگر این برنامه از شبکه خصوصی یا نمایش خانگی پخش می شود که یک مجری به خود اجازه دهد احساس خود را مقابل میلیون ها بیننده اینگونه بیان کند. اگر او علاقه مند به بیان احساس خود است چرا از احساساتش به حمایت از یک تیم خاص اینگونه به طور واضح پرده برداری نمی کند تا نقاب فریبکارانه ای که مدتهاست بر چهره دارد، افتاده و لینندگان این برنامه تکلیف خود را با جریان سازی این برنامه بدانند.

 

اما شاید بد نباشد بدانید ارتباط تصویری با رادوشویچ نیز در راستای تامین منافع یک تیم خاص بود و به طور محسوسی مشخص بود تمامی سوالات دیکته شده و از قبل تعیین شده ای که میثاقی از رادوشویچ می پرسید، توسط معاونت حقوقی آن تیم خاص(!) در اختیار وی قرار گرفته بود تا اعترافات رادوشویچ در پخش تلویزیونی به طور مستند در آینده در محاکم بین المللی به درد آقایان بخورد!

اما رادوشویچ نیز دست وی را خواند و بدون پاسخ صریح دادن با پاسخ های مبهم از جواب دادن به طور مستقیم به سوالات هدفدار میثاقی فرار کرد. میثاقی در تمام طول برنامه سعی داشت تا این موارد را از زبان رادوشویچ بیرون بکشد که مبلغی را از پرسپولیس دریافت کرده، جلسه ای با صدری داشته و پس از دریافت مبلغ مذکور ایران را ترک کرده است و …

در سناریوی نخ نمای دیگر او مسئولین تیم هوادار را روی خط آورد تا بر علیه لغو بازی تیمشان مقابل استقلال صحبت کنند اما رضا عنایتی با درایت این توطئه را نیز خاموش کرد و مدعی شد هیچ اعتراضی به لغو بازی ندارند تا کاسه های داغتر از آشس که این سیرک را برای ایجاد حاشیه و تنش بین دو تیم استقلال و هوادار به راه انداخته بودند، روزه سکوت بگیرند.

 

نکته جالب اینکه میثاقی پس از افشای جعل اسناد پرسپولیس در ارائه به AFC به طور جدی پیگیر مسئله نشد و حتی به موضوع صدور حکم جنجالی CAS که دو روز آینده در خصوص پرونده پرسپولیس و النصر صادر خواهد شد نیز اشاره ای نکرد تا خط و مشی او در این برنامه مشخص شود. هیوا یوسفی یکی از چهره های شناخته شده در حوزه رسانه و ورزش ساعاتی پیش توئیتی منتشر کرد که امیدواریم ربطی به میثاقی و فوتبال برتر نداشته باشد، وگرنه وای به حال این فوتبال و برنامه تخصصی اش که مجری اش برای جوسازی، سکه بگیرد!

 

در پایان او حتی از افشاگری مستند رادوشویچ مبنی بر اینکه بدهی پرسپولیس به خودش تنها شنی از شنزار بدهی های داخلی و خارجی پرسپولیس است به سادگی عبور کرد تا موضوع صدور مجوز برای ثبت قرارداد بازیکنان تاجیک پرسپولیس زیر سوال نرود چرا که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حرکتی عجیب با علم به بدهکار بودن باشگاه پرسپولیس به باشگاه پدیده، پنجره نقل و انتقالات این تیم را باز کردند تا قرارداد بازیکنان تاجیک پرسپولیس ثبت شود و در ادامه نیز علی رغم اعلام اینکه بدهی اوساگونا را پرداخت خواهند کرد، این اتفاق نیفتاد تا پنجره نقل و انتقالات خارجی این تیم نیز بسته شود!

اما وقتی پای منافع یک تیم در میان باشد، از همه این موارد چشم پوشی می شود و به آن ورود نمی شود. درست مثل مواردی که رسول پناه در خصوص سرمربی پرسپولیس مطرح کرد و هرگز به آنها ورود نشد.

 

هر چه که هست، دیگر حنای میثاقی برای بینندگان تلویزیونی رنگ ندارد و افکار عمومی از ماهیت رنگی او و تمایلش به حفظ منافع یک تیم و به حاشیه کشیدن تیم دیگر با خبر شده اند. البته از فردی که به طور عامدانه به موضوع دلالی سرمربی یک تیم خاص ورود نمی کند و پشت پرده سهامداری او در شرکت آرکا و منافع ش از نقل و انتقالات بازیکنان خاص ولو با اعتراف چندین شخصیت حقیقی معروف و در دسترس  را بر ملا نمی کند، انتظار خاصی نمی رود چرا که او هوادار آن تیم است …

کلیدواژه : فوتبال برتر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید